2026-07-19, 10:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej, både GM och BO har vitsordat att han fysiskt ledde henne dit.

Är det i din värld helt otänkbart i din värld att hon upplevde hela situationen som hotfull? Det vill säga att hon inte vågade göra fysiskt motstånd inlåst i trångt utrymme. Han har ju gång på gång ignorerat hennes nej till sex med honom.

Hon tog sitt ansvar, hon avvisade honom flertalet gånger.

När får en våldtäktsman ta ansvar anser du?

Vad är det som är hotfullt? Har han varit fysiskt hotfull mot henne tidigare? Under kvällen? Har han verbalt hotat henne? Höll han hårt i henne så hon inte kunde komma loss? Höll han fast henne hela tiden i kön? Trodde hon att hon skulle bli misshandlad om hon inte följde med in på toaletten och i sådan fall hur kunde hon tro det? Ska det räcka med att killen är längre än henne ?

Det vi i stort sett tror oss kunna veta är att hon har sagt nej till att följa med hem till honom.
Vad mer står det att hon har sagt nej till?

Tänker du att ett inledande nej är ett nej hela kvällen men ett inledande ja inte är ett ja hela kvällen?
(Du borde förstå vad jag menar med frågan).
Citera
2026-07-19, 10:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, jag har hört det påståendet ett flertal gånger från flera olika debattörer. Det alla dessa debsttörer har gemensamt är att ingen kan skaka en endaste dom med de premisserna.

Får jag bara fråga dig om du då tror att de som skrivit om att det är så stor andel domar där det bara är ord mot ord, t.ex. BRÅ, bara snyter det ur arslet eller tror du att de har granskat domar för att komma fram till det?
Citera
2026-07-19, 10:52
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ja, en debattartikel är ju en ultimat källa. En källa där några personer uttrycker sin åsikt.

Siffran är inte en åsikt utan de refererar till en rapport från brå:
Brottsförebyggande rådets (Brå) rapport 2025:3, Samtyckeslagens tillämpning och konsekvenser.

Andelen av alla fällande domar där det enbart finns muntlig bevisning är alltså 28%.

Nu har du lärt dig det och kanske byter åsikt tack vare din nyvunna insikt.
Senast redigerad av AndersPersson99 2026-07-19 kl. 11:43.
Citera
2026-07-19, 10:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, jag har hört det påståendet ett flertal gånger från flera olika debattörer. Det alla dessa debsttörer har gemensamt är att ingen kan skaka en endaste dom med de premisserna.

Vi har ju diskuterat ett specifikt fall en hel del i den här tråden. Om killen i det fallet hade sagt att tjejen sagt ja till sex inne på toaletten skulle det ändra din syn på fallet?
Citera
2026-07-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Inte jämförbart.

Men om mannen kräver att hon använder femidom (kvinnlig motsvarighet till kondom) om de ska ha vaginalt samlag. Hon är ovanpå honom och utför petting och plötsligt tar hon in hans dolme vaginalt och tar några juck utan att ha satt i femidom. Så är det jämförbart! Hon utsätter honom medvetet för risken för könssjukdomar samt eventuellt att hon blir gravid och gör honom till pappa mot hans vilja. Och han hade ju villkorat att femudom skulle in i henne vid vaginalt samlag, just för att slippa de riskerna. Ja: då är det våldtäkt!

Men ett glömt p-piller är inte jämförbart. P-piller är inte en barriärmetod, ens.

I övrigt går det inte att jämföra hormonella metoder med barriärmetoder.

Varken man eller kvinna kan kräva av sin partner att gå på hormoner med alla biverkningar det innebär...

Men båda könen ska givetvis kunna kräva barriärmetod! Det ger inga biverkningar. Används dessutom bara vid själva tillfället.

Så: ett medvetet undvikande av femidom trots uttryckligt krav på det från den manliga sexpartnern är jämförbart med medvetet undvikande av kondom.

Det är jämförbart på vissa plan.
Om samtycket ligger på en grund att hon äter p-piller. Och han är tydlig med det. Om hon då har visat oaktsamhet eller struntat i det så är inte samtycket uppfyllt.

Problemet med att det här räknas som våldtäkt är att det är totalt ologiskt.
Det skulle möjligtvis kunna räknas som sexuellt ofredande om det är menat att kränka.
Och om han känner till att han har en könsjukdom så är det misshandel.

Lagen är bokstavligen skapad för att det inte ska räknas som våldtäkt.
Citera
2026-07-19, 12:06
Medlem
Citat:
Så som jag har förstått den gode Jocke så anser han alltid att offret är bytet och därför bär allt ansvar.

De stackars våldtäktsmännen har ju goda avsikter och vill helt alturistiskt ge deras offer njutning.

Som jag har förstått så sitter här 3-4 män med microcefali. Deras mödrar åkte till tropikerna när de var gravida och nu är dessa mäns skallar intryckta och stor del av hjärnan fattas.

Det är därför de ställer frågor gällande detta som inte ens 10 åringar hade ställt för 10 åringar + majoriteten av den manliga befolkningen i Sverige - har redan fattat.

Ja just det, vissa lider dessutom av grav autism. Det är därför de ställer frågor på detaljnivå och tolkar allt bokstavligt. Det är därför de sitter här för tar de sig utanför dörren fattar de ingenting. Allt blir bara ett jädrans gytter av gråzoner och nyansskillnader. Nä, de springer hem i panik igen och börjar räkna brödsmulorna på skärbrädan. Tryggt, lättförståeligt och något de bemästrar.

Med tanke på att dessa är de enda med microcefali i Sverige borde du känna det som en ära att de sitter här och gaggar med just oss..... Lite tacksamhet hade varit på sin plats kanske..... Själv tackar jag Gud varje dag att dessa arma själar gaggar med just mig.
Citera
2026-07-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Om samtycket ligger på en grund att hon äter p-piller. Och han är tydlig med det. Om hon då har visat oaktsamhet eller struntat i det så är inte samtycket uppfyllt.

Det skulle möjligtvis kunna räknas som sexuellt ofredande om det är menat att kränka.

Finns ingen risk. 99% av alla killar och män frågar inte ens, de skiter fullständigt i om de drabbas av oönskat faderskap eller smittas med HIV eller kondylom - sålänge de slipper använda kondom

Det mesta av reproduktionsansvaret och uppbringandet av nästa generation ligger fortsatt på kvinnor. Män satsar hellre på karriären och jobbar hellre på lönen än spenderar tid med sina egna barn..... Och slipper använda kondom, skit i om tjejen senare behöver ta ett helt livsavgörande beslut att antingen behålla eller abortera. Sen har man ryggen fri och kan sitta och gnälla på alla aborter i Sverige och hur lösaktiga alla svenska tjejer är.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-19 kl. 12:18.
Citera
2026-07-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Om kvinnan påstår hon tar pillret, men glömt det före sexet...

Är det våldtäkt?

"Nej" tycker jag

Vad tycker du?
Citera
2026-07-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Finns ingen risk. 99% av alla killar och män frågar inte ens, de skiter fullständigt i om de drabbas av oönskat faderskap eller smittas med HIV eller kondylom - sålänge de slipper använda kondom

Det mesta av reproduktionsansvaret och uppbringandet av nästa generation ligger fortsatt på kvinnor. Män satsar hellre på karriären och jobbar hellre på lönen än spenderar tid med sina egna barn..... Och slipper använda kondom, skit i om tjejen senare behöver ta ett helt livsavgörande beslut att antingen behålla eller abortera. Sen har man ryggen fri och kan sitta och gnälla på alla aborter i Sverige och hur lösaktiga alla svenska tjejer är.

Låter ärligt talat som du behöver andas lite och ta se hur det funkar i verkliga livet.
Upp till 65 procent använder kondom.
https://www.rfsu.com/kondomkollen/

Och det är ett problem med att kvinnor ljuger om p-piller . Eller förstör kondomer. Även män gör det.
Det är därför det finns lagstiftning mot det i andra länder.

Jag har själv använt kondom med över 180 olika kvinnor under min sexuellt aktiva tid.

Jag tror att de du umgås med träffar karlar som är beredda att ta risker i sexuella sammanhang.
Något som verkar blivit mer vanligt efter införandet av samtyckeslagen.
Citera
2026-07-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det handlar såklart inte om hur jag umgås med folk, utan vad jag anser om lagen.

Hur ofta behöver en kvinna göra motrörelser? Är det en motrörelse per juck? Är det våldtäkt om man gör ett juck, men missar en motrörelse?

För varje 3 stötar som mannen gör krävs det minst två motjuck från kvinnans håll för att inte räknas som våldtäkt.

Så låt säga att mannen gör 10-15 stötar i en position, kan du då räkna ut hur många motjuck kvinnan minst måste göra? Får du inte rätt på detta kan du bli dömd för våldtäkt så det är rätt viktigt att det blir rätt.

Det är därför män är så himla fokuserade under sex för de räknar stötar och motjuck. Visste du inte det? Var har du varit?

Alltså lagen om våldtäkt är på 1989 sidor just för att beskriva allt i detalj så att även såna som du ska förstå. Läs den på semestern vetja! Sen kommer allt klarna upp.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-19 kl. 13:02.
Citera
2026-07-19, 13:00
Medlem
Citat:
Låter ärligt talat som du behöver andas lite och ta se hur det funkar i verkliga livet.
Upp till 65 procent använder kondom.
https://www.rfsu.com/kondomkollen/

Bland de som är 16-20 ja. Tänk att tonåringar är smartare än vuxna män.

Citat:
Och det är ett problem med att kvinnor ljuger om p-piller . Eller förstör kondomer. Även män gör det.
Det är därför det finns lagstiftning mot det i andra länder.

Ja?

Citat:
Jag har själv använt kondom med över 180 olika kvinnor under min sexuellt aktiva tid.

Jag tror att de du umgås med träffar karlar som är beredda att ta risker i sexuella sammanhang.
Något som verkar blivit mer vanligt efter införandet av samtyckeslagen.

Såklart du har.

Det gäller alla män oavsett utbildningsnivå, ålder (förutom tonåringarna då), relationstyp, osv
Citera
2026-07-19, 13:27
Medlem
Citat:

Pillret tas ju inte vid själva sexet. Det är därav det inte är jämförbart.

Ett medvetet skippat femidom, trots krav från sexpartnern, är jämförbart med medvetet skippad kondom, trots krav från sexpartnern. Både kondom och femidom är barriärmetoder som används under sexet. Och skyddar både mot könssjukdomar och oönskad graviditet. En medvetet skippat barriärmetod, kan komma att ge offret dirket ångest, då det ju märks att det inte används... Och sexakten blir ju då direkt en våldtäkt, eftersom offret inte vill delta utan skydd. Och märker att skydd inte finns. Varje juck utan skyddet och utlösningen, blir ju ångestladdad och icke-samtyckande. Blev det tydligare så?

Ett medvetet skippat p-piller, märks inte under sexakten. Utan kanske först några veckor senare om det har blivit graviditet. Det samlaget kommer inte ge ångest under pågående samlag/direkt efter.

Hoppas du begriper skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in