2026-07-17, 11:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag har betalat skatt hela livet. Är frisk som en nötkärna och har aldrig gått på bidrag.

Jag skiter i dina höga hästar.

"Gratis pension"

Fuck outta here
Så bra. Men skuldkänslorna dryper, alltid något. Även Ingvar Kamprad lämnade Sverige för att slippa skatt men kom tillbaka när han blev krasslig. I just hans fall kan jag inte gnälla.
Citera
2026-07-17, 11:59
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så bra. Men skuldkänslorna dryper, alltid något. Även Ingvar Kamprad lämnade Sverige för att slippa skatt men kom tillbaka när han blev krasslig. I just hans fall kan jag inte gnälla.

Näe, inga skuldkänslor alls.
Citera
2026-07-17, 12:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Näe, inga skuldkänslor alls.
Du har ju inte begått ditt brott än. Att ta pensionspengar som någon annan betalat in. Du kommer att hata varje dag. Annars är du inte bättre än MENA.
Citera
2026-07-17, 12:07
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Du har ju inte begått ditt brott än. Att ta pensionspengar som någon annan betalat in. Du kommer att hata varje dag. Annars är du inte bättre än MENA.

Jag kommer älska varje minut av det. Jag har ju själv betalat in varje månad, vad fan är det du babblar om?
Citera
2026-07-17, 18:00
Medlem

Citat:
Innehåller oerhörda mängder statistik och man får någ välja ut det man är intresserad av.

Men den första siffran jag såg är ändå intressant:

Antalet misstänkta för brott under 2015-2018 (4 år) i Sverige:

Inrikesfödda med två inrikesfödda föräldrar ej misstänkt=96,8% misstänkt=3,2%
Inrikesfödda med en inrikes- och en utrikesfödd förälder 94,1 5,9
Inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar 89,8 10,2
Utrikesfödda 92,0 8,0
Kvinnor 97,8 2,2
Män 93,2 6,8
15–19 år 89,4 10,6
20–24 år 92,1 7,9
25–29 år 93,4 6,6
30–34 år 93,9 6,1
35–39 år 94,5 5,5
40–44 år 95,1 4,9
45–49 år 95,4 4,6
50–54 år 95,9 4,1
55–59 år 96,8 3,2
60–64 år 97,8 2,2
65+ år 99,0 1,0

Så antalet män som misstänktes minst en gång för brott på 4 år var 6.8%, antalet kvinnor 2.2%, antalet helsvenskar 3.2%, antalet halvsvenskar 5.9%, antalet helutland 10.2%, antalet 15-19åringar 10.6%, antalet 65år+ 1%.

Så helutländska har överlägset flest brottsmisstankar. Men å andra sidan bara lite mer än "män", och samma som "16-19-åringar". Med tanke på att nästan alla flyktingar var unga män så är det nog huvudanledningen till "utländska brott" i Sverige och det går faktiskt inte från siffrorna att göra påståendet "utlänningar står för en stor del av brotten i Sverige".

Väldigt intressant.

Den typen av statistik blir löjeväckande felaktig, då det finns massor av " Hel svenskar" Som inte fixar ett hej utan tolk.

När Sverige var helsvenskt, så var Sveriges värsta brottsling Tumba Tarzan. Han gjorde inbrott i sommarstugor off season.
Citera
2026-07-17, 18:54
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Hehe du glömde att du nu är 30 år äldre och att du skulle irriterat dig på dig själv.

I Sverige i allmänhet har irritationen ökat bland alla pga internet, toleransen minskat, variationen ökat eftersom alla ska vara individer, samt att fem gånger fler åker till stränder nu mot på 1980-talet. På 1980-talet satt man i sin lilla lägenhet och tittade på TV.

Du har rätt i att ungdomsåren är mycket långt borta nu.
Mycket har förändrats. Tyvärr.
Men vill ändå minnas att stränderna var välbesökta på 80 & 90-talet. Skillnaden var att större delen av kvinnorna var topless. Det hade aldrig fungerat i dag.
Citera
2026-07-17, 19:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Du har rätt i att ungdomsåren är mycket långt borta nu.
Mycket har förändrats. Tyvärr.
Men vill ändå minnas att stränderna var välbesökta på 80 & 90-talet. Skillnaden var att större delen av kvinnorna var topless. Det hade aldrig fungerat i dag.
Topless-damer var väl iofs så långt tillbaka som 1970-talet. Men det är en korrekt spaning: 1960- och 1970-talet var de bästa årtiondena att leva i Sverige för vi hade så stor tolerans och samtidigt så stor tillit till varann att tjejer kunde gå topless på stranden. Nu duschar tjejer med kläderna på sedan 15 år har jag hört, man får inte visa en millimeter naket.
Citera
2026-07-17, 19:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014

Den typen av statistik blir löjeväckande felaktig, då det finns massor av " Hel svenskar" Som inte fixar ett hej utan tolk.

När Sverige var helsvenskt, så var Sveriges värsta brottsling Tumba Tarzan. Han gjorde inbrott i sommarstugor off season.
Trams, ett bra test är det värsta brottet: mord. Det har dödats precis lika många i Sverige varje år sedan 1960-talet, och 1920-40 dödades dubbelt så många per capita om jag minns rätt. I själva verket är vi i en nedåtgående trend med mord och tror du tvärtom så beror ju det på att du hjärntvättat dig själv.

Så det är upp till dig att bevisa att de vetenskapliga siffrorna är fel. Nej, killgisning går inte in under Forskning.
Citera
2026-07-17, 20:36
Medlem
Citat:
Jag kommer älska varje minut av det. Jag har ju själv betalat in varje månad, vad fan är det du babblar om?

Personen verkar inte förstå hur inkomstpension fungerar. Man får bara ta del av pensionen man har betalat in själv om man flyttar utomlands. Garantipensionen får man inte ta del av då behöver man bo kvar i Sverige.
Citera
2026-07-17, 21:17
Medlem
Citat:
Trams, ett bra test är det värsta brottet: mord. Det har dödats precis lika många i Sverige varje år sedan 1960-talet, och 1920-40 dödades dubbelt så många per capita om jag minns rätt. I själva verket är vi i en nedåtgående trend med mord och tror du tvärtom så beror ju det på att du hjärntvättat dig själv.

Så det är upp till dig att bevisa att de vetenskapliga siffrorna är fel. Nej, killgisning går inte in under Forskning.

Mord är ett ganska värdelöst test då mätningar av otrygghet i samhället är baserat på mycket mer än bara just mord. Rån, misshandel, våldtäkter, inbrott, nedskräpning och allmän degradering av samhället osv allting spelar in.

https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/rapport-otrygghet-sverige-2026-polis-kriminalitet/

Trenden är att de flesta känner sig otryggare för varje år som går, av helt naturliga skäl såklart. Vi gick från ett av de säkraste länderna i världen till det vi har idag.
Citera
2026-07-18, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Går aldrig på fotboll och raggar är generellt väldigt hjälpsamma.

Men nu pratade jag om vilka som inte klarar av att bete sig i våra bostadsområden!
Har bott i olika villaområden runt stockholm sedan 70-talet och framförallt araber är sämst i alla aspekter. Jäkla ohyra. De bara "kör på" som om de själva bestämde områdets regler. NOLL respekt. Och deras vänner som i tid och otid hälsar på är lika dumma i huvudet.
Tutar när de kommer och ska hämta någon istället för att ringa på telefon eller gå ur bilen och knacka på.
Parkerar som jäkla apor.
Vadå du kan inte säga att svaneskar inte är det samma dom ska hålla på med jävle e-typ abba och sktien och supa och slåss finns ingen som är bättre än dom andra dom är lika männsikor.
Citera
2026-07-18, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Mord är ett ganska värdelöst test då mätningar av otrygghet i samhället är baserat på mycket mer än bara just mord. Rån, misshandel, våldtäkter, inbrott, nedskräpning och allmän degradering av samhället osv allting spelar in.

https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/rapport-otrygghet-sverige-2026-polis-kriminalitet/

Trenden är att de flesta känner sig otryggare för varje år som går, av helt naturliga skäl såklart. Vi gick från ett av de säkraste länderna i världen till det vi har idag.
och har kommer statestiken vid badplatsen lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in