2026-07-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag talar om han som skrivit den vetenskapliga publikationen.

Jag kan erkänna att jag inte skulle kunna skriva den. Det är en av de tyngsta studierna jag har läst. Men Nationalekonomi är matematiskt tyngre inom sina områden.

Men du med dina imponerade kunskaper i vetenskap och matematik vet naturligtvis hur det står till. Trots att dina kunskaper om statistik inte ens när nybörjarnivå på gymnasiet.

Ser inget speciellt med den, det är en vanlig studie, som också räknar på flera länder, stort kohort med andra ord, som dras med många olika faktorer som kan variera mellan länder som påverkar antalet aborter.
Det är möjligt att detta kan vara en faktor som påverkar antalet aborter men som alltså slås ut av andra betydligt starkare faktorer som påverkar åt andra hållet.
För som sagt den svenska eller nordiska statistiken stämmer inte med påståendet. Här har snarast aborterna minskat sen 2018. utan att kolla mer än med AI, så stämmer det inte heller gällande hela EU, även här har det totala antalet minskat.

Om några år kan man se vad som händer i Frankrike, som är värstingen gällande aborter i EU, och som fått samtyckeslagen först i oktober 2025.

Socialstyrelsen har statistisk över antal aborter.

https://www.socialstyrelsen.se/publikationer/statistik-om-aborter-2025-2026-6-10342/
Ladda ner tabell 2. antal aborter per 1000 kvinnor efter ålder, 1998-2025.
så kan du själv konstatera detta, gällande Sverige.
Finns en grupp som ökat något och det är kvinnor äldre än 35, medan alla åldrar under, de som är mest ute i svängen, har minskat.

Som sagt statistiken talar sitt tydliga språk och det är att antalet aborter i Sverige varit rätt konstant under lång tid nu och att det efter 2018 minskat.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-16 kl. 09:45.
Citera
2026-07-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ser inget speciellt med den, det är en vanlig studie, som också räknar på flera länder, stort kohort med andra ord, som dras med många olika faktorer som kan variera mellan länder som påverkar antalet aborter.
Det är möjligt att detta kan vara en faktor som påverkar antalet aborter men som alltså slås ut av andra betydligt starkare faktorer som påverkar åt andra hållet.
För som sagt den svenska eller nordiska statistiken stämmer inte med påståendet. Här har snarast aborterna minskat sen 2018. utan att kolla mer än med AI, så stämmer det inte heller gällande hela EU, även här har det totala antalet minskat.

Om några år kan man se vad som händer i Frankrike, som är värstingen gällande aborter i EU, och som fått samtyckeslagen först i oktober 2025.

Socialstyrelsen har statistisk över antal aborter.

https://www.socialstyrelsen.se/publikationer/statistik-om-aborter-2025-2026-6-10342/
Ladda ner tabell 2. antal aborter per 1000 kvinnor efter ålder, 1998-2025.
så kan du själv konstatera detta, gällande Sverige.
Finns en grupp som ökat något och det är kvinnor äldre än 35, medan alla åldrar under, de som är mest ute i svängen, har minskat.

Som sagt statistiken talar sitt tydliga språk och det är att antalet aborter i Sverige varit rätt konstant under lång tid nu och att det efter 2018 minskat.

Totalt irrelevant länk.
Säger inte mycket i i den här kontexten.
Rätt meningslöst att fortsätta den här diskussionen. Mitt tips är att läsa om korrelation och multipel korrelation.
Citera
2026-07-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hahahaha, det är jätte ovanligt.

Han gissade på 4 - 15 stycken från början. Vilket är en helt rimlig gissning med tanke på att medianen för antal sexpartners hos kvinnor är 4 stycken.

Nej din särskrivare. Det är inte alls jätteovanligt. Det är bara du som är naiv. Börja vid 15 och kör 5-10 nya per år så är du uppe i 25-50 vid 20. Inte speciellt svårt.

Nej det är en sanslöst dålig och verklighetsfrånvänd gissning. Och mycket riktigt visade sig också facit att det handlade om minst 40+. Vilket alla med minsta lilla koll på verkligheten och Bimbodeluxe posthistorik och beskrivning av sig själv givetvis förstod.

Och din mediansiffra ger jag inte mycket för. Det finns ju fortfarande en hel del reliker kvar från förr som drar ner siffran. Ta kvinnor mellan 18-45 istället så lär den bli klart högre.
Citera
2026-07-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs om, läs rätt! En tjej/kvinna som pratar om sin bodycount Icke-anonymt IRL, skulle jag misstänka är en skrävlare. Ty det låter besynnerligt att en tjej/kvinna ens håller på och basunerar ut sin bodycount! Varför skulle de göra det, liksom? För att skrävla, blir det enda rimliga svaret. Och då skulle jag ta det hon säger med en rejäl skopa salt! Tänka att hon överdriver hur många det är. Säger 99, fast det i själva verket knappt är 9. Typ.

För att någon frågar? Eller ämnet kommer på tal?

När det gäller kvinnor säger de snarare 9 när det i själva verket är 99, och inte tvärtom. Varför skulle någon ljuga på ett sätt som försämrar deras sociala rykte? Finns ingen logik alls i dina långsökta teorier. Kvinnor säger antingen sanningen eller skarvar nedåt när det gäller bodycount. Ingen kvinna anger någonsin ett högre antal än det i själva verket är.

Du gillar ju anekdoter. Jag var på dejt en gång med en tjej som var uppe i 200. Hon kanske var 25. Jag kommer inte ihåg hur vi kom in på det men hon berättade det i alla fall. En annan gång dejtade jag en 18-åring som hade tappat räkningen.

Det är definitivt vanligare än du tror med högt bodycount.

Citat:
Jag kommer inte från "en liten håla". Och nej: man vet inte Vilka som har legat med vilka! Man kan tro och ana, men inte veta! Så vida inte en person är porrskådis och man kan se med egna ögon Hur många det som minst är. Naivt av dig att tro dig veta. Väldigt naivt av dig!
Finns ju de som får rykten om sig, som inte stämmer, är du en sådan där osmart person som litar blint på påhitta
de hörsägen om andra?

Ingen rök utan eld.

Citat:
Man kan väl vara sexuellt liberal i sina åsikter, utan att vara det i sitt praktiska utförande. Finns ju de som vill se sexköpslagen slopad, men som aldrig skulle vilja köpa sex för egen del, tex. Man är inte sina åsikter! Man lever inte sina åsikter! Tyckande är en sak och handling en annan sak!

Och utifrån det lilla vi vet om Bimbodeluxe liv, så är 4-15 en mycket rimlig gissning! I synnerhet som det är det är vanligast att kvinnor har ungefär 4-8 sexpartners I sitt liv, rent globalt, och i Sverige ligger den siffran på 10-15. Så, med tanke på Bimbodeluxe liv (det lilla vi vet om det), drog jag till med den i genomsnitt lägsta globala siffran med Sveriges i genomsnitt högsta siffra. Då blir det 4-15! Att Bimbodeluxe har hunnit med fler än så är imponerande! Hon måste haft rejält flyt med att träffa många attraktiva personer som hon har fallit för, imponerande som sagt var!

Har man läst fler än 10 inlägg av Bimbodeluxe genom åren så förstår man att hon haft sex med fler än ynka 4 personer i sitt liv. Min gissning på 72 var betydligt rimligare, och visade sig också mycket riktigt ligga närmare sanningen.
Senast redigerad av Joe88 2026-07-16 kl. 10:45.
Citera
2026-07-16, 10:41
Medlem
Nä hörrni nu har ni givit mig main character syndrome. Nu får ni prata om nåt annat 🙂
Citera
2026-07-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Låter som Joe sa, snarare som nåt från dumpens chattloggar.

Sånt här beteende är nog jag mycket mer bekant med än du eftersom det fanns liknande när jag var typ 17. De ger sig på jämnåriga för att förnedra, sällan någon som är mycket äldre.

Jag orkar inte gräva i deras sopiga databas i denna sena timme. Men enligt gemini så är den vanligaste hushållstypen för unga män 18-34 år ensamstående utan barn. För män 18-24 är det vanligast att fortfarande bo med sina föräldrar. Är det det du tolkar som sambo?

Det här är ju närmast allmänbildning att känna till. Du vet bostadspriserna, arbetsmarknaden mm?

Det vet jag inte i antal, men de flesta är ju i alla fall singlar.

För att jag kände dem, och många de hade haft sex med. Eller i alla fall visste man vilka de var. Dessutom skarvar tjejer ner, inte upp.

Synd att du inte vill testa, då de innehåller: fin komplimang till kvinnan, dirty talk och fråga om samtycke. Kvinnor tänder på det. Du visar henne hänsyn genom din fråga, men du klär ut den i dirty talk och så komplimang på det! Och du ska säga det till henne vid hångel, inte skriva det till henne.

Nja, äldre kanske de förr mördar. Frågan är då vad som är värst: bli förnedringsrånad och våldtagen eller bli mördad (framför sin 12-åriga son tex.) Eller ihjälslagen på en badstrand eller knivhuggen osv.
Hur som helst är det större risk att som man utsättas för våldtäkt eller annat våld än att bli falskt angiven. Ändå är ni vissa i tråden som är mer rädda för falsk angivelse än för våld. Vakna! Och försök inse vilka de största farorna verkligen är!

51% av män mellan 18-34 bor ihop med en partner, som antingen är sambo eller fru. Alltså lite mer än hälften. Bland de äldsta männen i åldersspannet, de mellan 30-34 så är det ca. 60% som bor ned sambo eller fru. Alltså en majoritet.
Källa: SCB.

Men varför skulle tjejer/kvinnor sitta och berätta för dig hur många de har haft sex med? Så gör bara skrävlare och då ljuger de givetvis uppåt.
Citera
2026-07-16, 11:13
Medlem
Citat:
Men varför skulle tjejer/kvinnor sitta och berätta för dig hur många de har haft sex med? Så gör bara skrävlare och då ljuger de givetvis uppåt.

Nej de ljuger givetvis nedåt, eller talar sanning.
Citera
2026-07-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej din särskrivare. Det är inte alls jätteovanligt. Det är bara du som är naiv. Börja vid 15 och kör 5-10 nya per år så är du uppe i 25-50 vid 20. Inte speciellt svårt.

Nej det är en sanslöst dålig och verklighetsfrånvänd gissning. Och mycket riktigt visade sig också facit att det handlade om minst 40+. Vilket alla med minsta lilla koll på verkligheten och Bimbodeluxe posthistorik och beskrivning av sig själv givetvis förstod.

Och din mediansiffra ger jag inte mycket för. Det finns ju fortfarande en hel del reliker kvar från förr som drar ner siffran. Ta kvinnor mellan 18-45 istället så lär den bli klart högre.

Det är fortfarande jätteovanligt att tjejer ligger med 20-40 stycken innan 20 års ålder, oavsett vad du tycker och hur mycket du än hatar kvinnor.

Resten är totalt irrelevant
Citera
2026-07-16, 11:32
Medlem
Citat:
Nej de ljuger givetvis nedåt, eller talar sanning.

1. Vad får en tjej/kvinna ut av att berätta om sin bodycount IRL? Svar: ingenting! Flertalet vill nog hålla tyst om det och anser det vara privat.

2. Om hon inte är en sådan som vill skryta och har fått för sig att det är lite märkvärdigt att nämna sin bodycount. Och då kommer hon givetvis skrävla och säga att hon har legat med fler än hon har gjort!

Hon kanske har hånglat med 40 och säger att hon har legat med 40. Fast hon endast har legat med 8 av dem.
Citera
2026-07-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det är fortfarande jätteovanligt att tjejer ligger med 20-40 stycken innan 20 års ålder, oavsett vad du tycker och hur mycket du än hatar kvinnor.

Resten är totalt irrelevant

Nej det är det inte oavsett vad du tror och hur mycket du än hatar kvinnor.
Citera
2026-07-16, 11:43
Medlem
Citat:
1. Vad får en tjej/kvinna ut av att berätta om sin bodycount IRL? Svar: ingenting! Flertalet vill nog hålla tyst om det och anser det vara privat.

2. Om hon inte är en sådan som vill skryta och har fått för sig att det är lite märkvärdigt att nämna sin bodycount. Och då kommer hon givetvis skrävla och säga att hon har legat med fler än hon har gjort!

Hon kanske har hånglat med 40 och säger att hon har legat med 40. Fast hon endast har legat med 8 av dem.

Fel. Kvinnor säger antingen sanningen eller skarvar nedåt när de berättar om antalet sexpartners de haft. Att de skulle ljuga uppåt är fullständigt befängt och totalt ologiskt. Finns ingen rimlighet i det alls.

Men ja, det här med rimlighet är ju inte direkt din starka sida, har det visat sig...
Citera
2026-07-16, 12:26
Medlem
Citat:
Fel. Kvinnor säger antingen sanningen eller skarvar nedåt när de berättar om antalet sexpartners de haft. Att de skulle ljuga uppåt är fullständigt befängt och totalt ologiskt. Finns ingen rimlighet i det alls.

Men ja, det här med rimlighet är ju inte direkt din starka sida, har det visat sig...

1. Det är för det första totalt orimligt att en kvinna sitter och berättar om sin bodycount! Varför skulle hon göra det? Totalt jädra okvinnlig sak att göra! Kvinnor ser sådant som mer privat att prata om än vad de ser på att prata om mens och bajs.

2. Och om hon berättar om sin bodycount, så är hon rimligtvis av den "manligare" formen av kvinna. Och då vill hon nog gärna skryta om sin bodycount och överdriva den, precis som en man! Låtsas att hon har legat med 40 "snygga män", fast hon har legat med knappt 9.

Tänk över det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in