2026-07-16, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Näe! Man hånglade med varandra och det ena ledde till det andra och båda var alltid aktiva, mycket kyssar osv. Väldigt tydligt att samtycke fanns! Och verkade något plötsligt "off", så frågade man!

Av 10 000 våldtäktsanmälningar per år, så är det 8% killar och män som har anmält. Alltså 800 killar och män anmäler våldtäkt, årligen. Och vi kan garanterat räkna med ett mörkertal! 500 av de 10000 anmälningarna, leder till fällande dom.

2% av alla anmälningar är falsk tillvitelse. Dvs. Typ 200 fall/ år. Det är alltså betydligt vanligare för en man att bli utsatt för våldtäkt än för falsk tillvitelse.

Och du resonerar så som tyvärr många offer gör, innan de drabbas "det händer inte mig". Men tänk om! Tänk om du blur förnedringsrånad av ett gäng på 5-6 ynglingar. Och de kör upp föremål I sin anal "för att roa sig". Det kan tyvärr hända. Och är vanligare än falsk angivelse . Men ändå är du mer orolig för eventuell falsk angivelse, än för våldtäkt. Märkligt.

Nej, jag närmar mig 50. Är inte där än. Jag hade min sexdebut på 90-talet, som 15-åring. På 80-talet var jag alldeles för ung! Internet fanns och Lunarstorm.

Nope. En majoritet av unga män mellan 18-34 är gifta eller sambos. Enligt SCB. De har säkert regelbundet sex! Youtube kollar jag frekvent på. Vad menar du att jag ska kolla på där?
Jag har haft sex med flera tjejer som inte direkt gillade mys-sex. Speciellt en gillade att jag skulle "våldta" henne. Tur att den här lagen inte fanns på den tiden tänker jag.

Och jag vet mycket väl hur man kan tolka ett samtycke bara så du hänger med. Men det är inte alltid så där mysigt och fint som du vill göra gällande. Alla gillar olika förstår du.

5-6 ynglingar ska stoppa upp typ pinnar i min anal?

Jag kan bara inte se det, men alright jag ska ha uppsyn i fortsättningen.

Kan du visa den här statistiken för det stämmer garanterat inte. Möjligtvis för 30-34 åringar men jag tvivlar.

Du kan tex kolla på unga män som beklagar sig över att de inte får ligga.

Citat:
Jo, det är de. De ligger enbart med de män de finner tillräckligt attraktiva och intressanta. Stina 38, har legat med de 28 män som hon har varit som mest intresserad av och varit som mest attraherad av. Men hon har haft chans på 1000 0000. Minst. = sexuellt selektiv. Hon tar bara de hon verkligen vill ha!

Börje, 38 år har legat med 14 kvinnor. Och det var ungefär de han hade möjlighet att ligga med... Så inte särskilt sexuellt selektiv! Han tar vad han får.

Så. Stina har legat med fler än vad Börje har gjort. Men hon har valt de allra bästa (enligt hennes tycke och smak = sexuellt selektiv.
Börje har legat med färre än Stina, men har agerat desperat och tagit vad han kan få = inte sexuellt selektiv.
Ja man kan ju se saker från olika perspektiv. Jag menar bara att 40-50 män på 25 år är inga anmärkningsvärda siffror. Jag kan anekdotiskt säga att jag kände till flickor som var uppe i de siffrorna i tonåren. Då hade de varit sexuellt aktiva i kanske 4 år?
Citera
2026-07-16, 01:13
Medlem
Citat:
Endast 500 av 10 000 anmälda, döms per år för våldtäkt. Rättsväsendet värderar rättssäkerheten högt!

Det säger ingenting om bevisläget i de fall som leder till fällande dom.
Citera
2026-07-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har haft sex med flera tjejer som inte direkt gillade mys-sex. Speciellt en gillade att jag skulle "våldta" henne. Tur att den här lagen inte fanns på den tiden tänker jag.

Och jag vet mycket väl hur man kan tolka ett samtycke bara så du hänger med. Men det är inte alltid så där mysigt och fint som du vill göra gällande. Alla gillar olika förstår du.

Kan du visa den här statistiken för det stämmer garanterat inte. Möjligtvis för 30-34 åringar men jag tvivlar.

Ja man kan ju se saker från olika perspektiv. Jag menar bara att 40-50 män på 25 år är inga anmärkningsvärda siffror. Jag kan anekdotiskt säga att jag kände till flickor som var uppe i de siffrorna i tonåren. Då hade de varit sexuellt aktiva i kanske 4 år?

Precis. Det är inte direkt jätteovanligt idag att tjejer uppnått 30 eller 40 sexpartners innan de fyllt 20.
Citera
2026-07-16, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost

"Mysigt och fint"? Snarare hett och upp-kåtat dirty talk.

Hände två killar i 17 årsålden för bara några år sedan. De skulle gå hem över en kyrkogård. Då tre ynglingar misshandlade dem och stoppade pinne i analen på den ena killen. Fruktansvärd FUP att läsa, sådan total äcklig förnedring!

Ja, var försiktig, när du går hem mörka kvällar och nätter, undvik större killgäng, om du kan (kan ju ibland vara svårt, trång gata osv). Och visst: Även kvinnor kan våldta, även om det är sällsynt. Men minst 9 domar mot kvinnliga förövare de senaste åren. Gällande våldtäkt i 7 av fallen, oaktsam våldtäkt i ett av fallen och misshandel i ett av fallen (gick inte att bevisa våldtäkt). Både män, pojkar, kvinnor och tjejer bland offren. Men visst: vanligast med manliga förövare! Även när offret är en man/pojke.

Du kan kolla statistiken på SCB. Först räkna ut hur många män det finns mellan 18-34 i Sverige (den statistiken finns) sedan se hur många i detta åldersspann som är gifta eller sambos. Det är majoriteten. Och några år innan giftemål eller samboskap, brukar folk leva som särbos.

Hur många unga män klagar på att de inte får ligga?

Hur vet du att de legat med 40-45 män? De kan ju ha skarvat för dig för att göra sig märkvärdiga!
Citera
2026-07-16, 01:39
Medlem
Citat:
Hur vet du att de legat med 40-45 män? De kan ju ha skarvat för dig för att göra sig märkvärdiga!

Regeln för kvinnor är väl snarare att man får ta siffran de säger och sen lägga på en del. Precis som man får göra tvärtom med män.
Citera
2026-07-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Det är bra i de domar jag har läst. Och håller inte bevisningen måttet enligt rätten, så blir det friande dom.

800 män per år anmäler att de har blivit våldtagna. Givetvis finns det ett stort mörkertal.

200 fall av falsk angivelse per år.

Risken är statistiskt större för män att utsättas för våldtäkt än för falsk angivelse.

Ändå är ni några i tråden som är mer rädda för falsk angivelse än för våldtäkt... trots att risken är betydligt större att du blir våldtagen än falsk angiven.

Begrunda detta.
Citera
2026-07-16, 01:50
Medlem
Citat:
Regeln för kvinnor är väl snarare att man får ta siffran de säger och sen lägga på en del. Precis som man får göra tvärtom med män.

En tjej/kvinna som ens säger sitt bodycount (icke anonymt IRL), gör det ju givetvis för att skryta! Varför skulle hon annars säga något om saken? Och skryter hon, så kan hon lika gärna skarva och lägga till några fler. Kanske säga att hon har legat med 40-45 (fast han har enbart har hånglat med 40-45 och endast legat med 15 av dessa).
En skrävlare!

Alternativt är det ett test. "Jag ser om han klarar av när jag säger att det är 40-45. Gör han det, så kan jag säga att det bara är 15 och då vet jag att han kommer klara 15".

Finns liksom i övrigt ingen anledning för en tjej/kvinna att berätta för någon om hur många hon har legat med!
Citera
2026-07-16, 01:57
Avslutad
Citat:
"Mysigt och fint"? Snarare hett och upp-kåtat dirty talk.
Låter som Joe sa, snarare som nåt från dumpens chattloggar.

Citat:
Hände två killar i 17 årsålden för bara några år sedan. De skulle gå hem över en kyrkogård. Då tre ynglingar misshandlade dem och stoppade pinne i analen på den ena killen. Fruktansvärd FUP att läsa, sådan total äcklig förnedring!
Sånt här beteende är nog jag mycket mer bekant med än du eftersom det fanns liknande när jag var typ 17. De ger sig på jämnåriga för att förnedra, sällan någon som är mycket äldre.

Citat:
Du kan kolla statistiken på SCB. Först räkna ut hur många män det finns mellan 18-34 i Sverige (den statistiken finns) sedan se hur många i detta åldersspann som är gifta eller sambos. Det är majoriteten. Och några år innan giftemål eller samboskap, brukar folk leva som särbos.
Jag orkar inte gräva i deras sopiga databas i denna sena timme. Men enligt gemini så är den vanligaste hushållstypen för unga män 18-34 år ensamstående utan barn. För män 18-24 är det vanligast att fortfarande bo med sina föräldrar. Är det det du tolkar som sambo?

Det här är ju närmast allmänbildning att känna till. Du vet bostadspriserna, arbetsmarknaden mm?

Citat:
Hur många unga män klagar på att de inte får ligga?
Det vet jag inte i antal, men de flesta är ju i alla fall singlar.

Citat:
Hur vet du att de legat med 40-45 män? De kan ju ha skarvat för dig för att göra sig märkvärdiga
För att jag kände dem, och många de hade haft sex med. Eller i alla fall visste man vilka de var. Dessutom skarvar tjejer ner, inte upp.
Citera
2026-07-16, 02:05
Medlem
Citat:
En tjej/kvinna som ens säger sitt bodycount (icke anonymt IRL), gör det ju givetvis för att skryta! Varför skulle hon annars säga något om saken? Och skryter hon, så kan hon lika gärna skarva och lägga till några fler. Kanske säga att hon har legat med 40-45 (fast han har enbart har hånglat med 40-45 och endast legat med 15 av dessa).
En skrävlare!

Alternativt är det ett test. "Jag ser om han klarar av när jag säger att det är 40-45. Gör han det, så kan jag säga att det bara är 15 och då vet jag att han kommer klara 15".

Finns liksom i övrigt ingen anledning för en tjej/kvinna att berätta för någon om hur många hon har legat med!

Så du kallar Bimbodeluxe för en skrävlare?

Du som växt upp i en liten håla vet förstås att alla vet vilka som legat med vilka. Man vet vilka som legat med många osv. Sånt där kommer fram. Handlar inte bara om att man säger det rakt ut till folk. En tjej kan inte ligga runt i staden hon bor utan att folk får reda på det. Så funkar det och har alltid gjort.

Men lite kul att det fortfarande verkar helt omöjligt för din hjärna att ta in faktumet att en kvinna på 40+ kan ha haft över 40 sexpartners i sitt liv. Att gissa på ynka 4 st totalt i livet för en såpass modern och sexuellt liberalt sinnad kvinna som Bimbodeluxe visar ju bara hur fruktansvärt naiv och bortkopplad från verkligheten du är. Och det gör ju att det blir svårt att ta dina åsikter om någonting någonsin på allvar.
Citera
2026-07-16, 04:34
Medlem
Citat:

Det säger ändå någonting om att det inte räcker med en godtycklig anmälan och en kvinnas ord för att bli dömd.
Citera
2026-07-16, 06:13
Medlem
Citat:
Precis. Det är inte direkt jätteovanligt idag att tjejer uppnått 30 eller 40 sexpartners innan de fyllt 20.

Hahahaha, det är jätte ovanligt.

Citat:
Men lite kul att det fortfarande verkar helt omöjligt för din hjärna att ta in faktumet att en kvinna på 40+ kan ha haft över 40 sexpartners i sitt liv. Att gissa på ynka 4 st totalt i livet för en såpass modern och sexuellt liberalt sinnad kvinna som Bimbodeluxe visar ju bara hur fruktansvärt naiv och bortkopplad från verkligheten du är. Och det gör ju att det blir svårt att ta dina åsikter om någonting någonsin på allvar.

Han gissade på 4 - 15 stycken från början. Vilket är en helt rimlig gissning med tanke på att medianen för antal sexpartners hos kvinnor är 4 stycken.
Citera
2026-07-16, 09:15
Medlem
Citat:
Så du kallar Bimbodeluxe för en skrävlare?

Du som växt upp i en liten håla vet förstås att alla vet vilka som legat med vilka. Man vet vilka som legat med många osv. Sånt där kommer fram. Handlar inte bara om att man säger det rakt ut till folk. En tjej kan inte ligga runt i staden hon bor utan att folk får reda på det. Så funkar det och har alltid gjort.

Läs om, läs rätt! En tjej/kvinna som pratar om sin bodycount Icke-anonymt IRL, skulle jag misstänka är en skrävlare. Ty det låter besynnerligt att en tjej/kvinna ens håller på och basunerar ut sin bodycount! Varför skulle de göra det, liksom? För att skrävla, blir det enda rimliga svaret. Och då skulle jag ta det hon säger med en rejäl skopa salt! Tänka att hon överdriver hur många det är. Säger 99, fast det i själva verket knappt är 9. Typ.

Jag kommer inte från "en liten håla". Och nej: man vet inte Vilka som har legat med vilka! Man kan tro och ana, men inte veta! Så vida inte en person är porrskådis och man kan se med egna ögon Hur många det som minst är. Naivt av dig att tro dig veta. Väldigt naivt av dig!
Finns ju de som får rykten om sig, som inte stämmer, är du en sådan där osmart person som litar blint på påhittade hörsägen om andra?

Man kan väl vara sexuellt liberal i sina åsikter, utan att vara det i sitt praktiska utförande. Finns ju de som vill se sexköpslagen slopad, men som aldrig skulle vilja köpa sex för egen del, tex. Man är inte sina åsikter! Man lever inte sina åsikter! Tyckande är en sak och handling en annan sak!

Och utifrån det lilla vi vet om Bimbodeluxe liv, så är 4-15 en mycket rimlig gissning! I synnerhet som det är det är vanligast att kvinnor har ungefär 4-8 sexpartners I sitt liv, rent globalt, och i Sverige ligger den siffran på 10-15. Så, med tanke på Bimbodeluxe liv (det lilla vi vet om det), drog jag till med den i genomsnitt lägsta globala siffran med Sveriges i genomsnitt högsta siffra. Då blir det 4-15! Att Bimbodeluxe har hunnit med fler än så är imponerande! Hon måste haft rejält flyt med att träffa många attraktiva personer som hon har fallit för, imponerande som sagt var!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-16 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in