Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Vad i "flera anledningar" var det du inte förstod? Jag hävdar såklart inte att det enbart är samtyckeslagen, men jag har stöd i forskningen för att det finns ett samband.
Att kvinnor inte hittar en partner tror jag är på grund av att män och kvinnor inte finner varandra lika attraktiva längre. En äldre kvinna som fokuserar på karriär och som inte verkar önska att prioritera att ta hand om sin familj, alltså sin man och barn, som inte är lojal till sin man, som inte långsiktigt är beredd att göra uppoffringar för familjen, som inte är feminin och omtänksam, är inte så attraktiv för män. Det är möjligt att kvinnorna inte heller finner män lika attraktiva som förut. Väldigt många män har blivit antingen väldigt feminina, eller hemmasittande incels eller höger som jag. Det kanske inte miljövänstertjejerna eller karriärfeministerna gillar.
Fortsatt kvasiforskning. Som inte tar hänsyn till att barnafödandet sjunker världen över (förutom i vissa afrikanska länder). Även i patriarkala länder där det inte finns tillstymmelse till "samtyckeslag", utan där det tom. är tillåtet att våldta sin fru. Tom. i de länderna går barnafödandet ner. Patetiskt av "forskare" att inbilla sig att "samtyckeslagen" påverkar nedgången i barnfödandet. När det uppenbarligen är något betydligt större och mer globalt fenomen som minskar barnafödandet.........
Som jag har skrivit till dig förr: det är svårt för en kvinna att "prioritera man och barn" när hon
inte har man och barn ännu! Det går liksom inte att visa att man är jättebra på att spela piano, utan att ha ett piano att visa det på. Det är först när kvinnan har man och barn, hon kan visa att hon prioriterar sin familj.
Och vad menar du med "uppoffringar"? Man älskar ju för fan sina barn och sin partner! Både man och kvinna
vill först och främst göra allt för sin familj, om man är sund och frisk. Det är ingen "uppoffring" att tillsammans med sin partner ta hand om familjen! Det är lycka och glädje att få göra det!
Men man måste som sagt var ha en familj, för att kunna ta hand om den! Innan man har familj, satsar man givetvis på jobbet, så att man har god ekonomi den dag man får familj. Så tänker givetvis både kvinnor och män. Och det går väl alldeles utmärkt att vara både driven på sitt jobb och "feminin och omtänksam". Det ena utesluter liksom inte det andra.
kvinnor blir i regel "feminina och omtänksamma" om de har en "omtänksam och stabil och trygg" man som de älskar och som älskar dem. Träffar du kvinnor som inte är "feminina och omtänksamma", så får du nog rannsaka dig själv och hur du beter dig bland dessa kvinnor. Kvinnor blir hårda och karga, om det behövs för att folk omkring dem har en attityd som gör att de behöver gå i hårt och kargt försvar. Tänk på det du Anders!