Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Tar man det lustiga i det hela, jag som gammal ordförande, man har ingen bostadspolis som springer o bevaka, ex vi har ett styrelserum alla medlemmar får låna, man har vatten, toa osv, detta är ett rum i källaren, helt utan fönster osv, svalt är det alltid, sova där är inga problem, men vad kan man göra om någon sover där? man kan bara berätta ni får inte sova där, mer händer inte, man har ingen rätt o kicka ur någon ur föreningen för den skull, det är inget giltigt skäl.
Sant, och om någon råkar göra detta några nätter per år så är det ju ingen stor sak. Nu hade inte jag lagt oss i våran källare då den har "viss trafik" av folk som ska in och ut med sina cyklar från cykelplatserna. Men sen finns det ju de som har sina förråd ytterligare en trappa ner i ett gammalt skyddsrum och där är det ju noll trafik, dock dammigt som fan och jag upplever luften som riktigt usel där nere.
Citat:
Ursprungligen postat av
Titanicsurvivor
Kanske är hyres?
Det är ju knappast så att man kastas ut från sin lägenhet för ett sådant här tilltag om man är skötsam i övrigt. Men visst kan det användas mot en om man har massa annan skit som störningar och obetalda hyror på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Men om vi tar de ännu enklare, det finns ingen tidsgräns hur länge du får vara i ditt förråd, att sedan någon ska komma på att någon sover där lär vara ännu lägre, det är sällan någon springer där nere bland förråden samt många är täckta o man kan inte se in, hur man då ska urskilja vad någon gör där är praktisktaget omöjligt.
Exat så. Det är inte förbjudet att vistas i källaren på natten, men det är säkert så att man inte egentligen får ha sin nattvila där. Som jag nämnde ovan så skulle jag inte sova i den källare vi har, men i TS situation är ju läget annorlunda. Dessutom verkar han ha sitt förråd placerat så att det är mycket få personer som dels har tillgång till utrymmet och att det dels inte är någon annan trafik där nere. Sen får man ju inte skapa störningar så att det stör grannar i sina lägenheter, men nu ska han ju sova och kanske kolla någon film på mobilen så det lär ju vara lugnt.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhenAllLightDies
Har genom jobbet faktiskt träffat på sovande folk i källarutrymmen i förråd.
Dels genom beställning av hyresbolaget, men även via störningsjour, någon uppmärksammade att någon uppehöll sig där/sov.
Blev inte någon hit att bli väckt av väktare, än mindre en schäfer 3 gånger per natt...så personerna slutade med det.
Men nej, i regel brukar det framgå att man ej ska "boa" in sig i vind/källarutrymmen.
Det kan jag tänka mig. Sen har man ju vanligtvis inte planerade ronderingar i källarutrymmen i flerfamiljshus såvida det inte är ett område med problem. Sen så verkar ju risken för upptäckt i TS fall vara minimal.
Så jag rekommenderar generellt inte någon att natta i sina källare i flerfamiljshus och om man ska göra det så får man nog ha förrådet placerat på ett sånt sätt där inga andra boende passerar vanligtvis.