2026-07-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viethatt
Hur är luftventilation i källarförrådet? Det kan vara avgörande också.
Tror den är ok. Sitter en rätt biffig luftkanal i taket utmed väggen med åtminstone två såna skruvlocksöppningar på som man kan reglera. Finns också två små fönster som går att öppna inifrån mitt förråd om man skulle vilja det.
Citera
2026-07-14, 20:09
Medlem
norther1s avatar
Ingen kommer märka något. Vem fan använder liksom källarutrymmet på nattetid? Kör på förfan.
Citera
2026-07-14, 20:11
Medlem
Klart du ska. Sov gott!
Citera
2026-07-14, 20:14
Medlem
Gör precis vad du vill, så länge du inte skadar någon annan eller stjäl något som inte är ditt.

Det gäller allt i livet. Lagar och regler är inget att bry sig om, så länge du följer de två koderna i första meningen.
Citera
2026-07-14, 20:27
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Gör det, och skulle någon mot all förmodan komma så säg som det är.
Dom har det lika varmt i sina lägenheter och lär förstå dig.
Kanske rent av inspireras.
Citera
2026-07-14, 20:40
Medlem
Byxfuckers avatar
Nej, det är inte tillåtet då utrymmet inte är avsett för boende.
Men vem fan bryr sig vad som är lagligt/tillåtet.

Täck för sensorn provisoriskt, alternativt leta rätt på strömbrytare för belysningen och slå av denna nattetid.

Om någon granne beter sig som en tönt och golar så är det bara att neka, neka, neka.

Kör hårt ts, det låter som ett äventyr!
Citera
2026-07-14, 20:42
Medlem
Tar man det lustiga i det hela, jag som gammal ordförande, man har ingen bostadspolis som springer o bevaka, ex vi har ett styrelserum alla medlemmar får låna, man har vatten, toa osv, detta är ett rum i källaren, helt utan fönster osv, svalt är det alltid, sova där är inga problem, men vad kan man göra om någon sover där? man kan bara berätta ni får inte sova där, mer händer inte, man har ingen rätt o kicka ur någon ur föreningen för den skull, det är inget giltigt skäl.
Citera
2026-07-14, 20:50
Medlem
israelisinnocents avatar
Glöm inte brandvarnare

Om någon klagar säg bara på att du övar på att sova i bunker

Och så lite sunt förnuft inga levande ljus, inga stönande tinderdejter, ingen bubbelpool, ingen grill, ingen skjutbana
etc
Citera
2026-07-14, 21:52
Medlem
Turbobaguetts avatar
Ingen har nämnt det största problemet.
Toaletten.
Blir du pissnödig mitt i natten, springer du upp tre våningar till din egen toalett?
Citera
2026-07-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Glöm inte brandvarnare

Om någon klagar säg bara på att du övar på att sova i bunker

Och så lite sunt förnuft inga levande ljus, inga stönande tinderdejter, ingen bubbelpool, ingen grill, ingen skjutbana
etc
Ha ha den var bra. Ska absolut köra med det om nån tittar in.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbobaguett
Ingen har nämnt det största problemet.
Toaletten.
Blir du pissnödig mitt i natten, springer du upp tre våningar till din egen toalett?
Man kan väl ta med sig en petflaska på sant hobo-manér.
Citera
2026-07-14, 22:01
Medlem
Jag skulle ”bara” njuta av svalkan i källaren ett tag en kväll sommaren 2018 och satte mig där, svettig och äcklig, med en handfläkt på en medhavd solstol. Råkade såklart somna och väcktes runt 7 på morgonen av en granne som hade tvättid.
Det var ganska pinsamt men ack så värt det. Det var nog den bästa sömnen jag fick den sommaren.

Till hösten tog jag mitt pick och pack och flyttade till en lägenhet helt i norrläge på grund av lidandet den sommaren. Mitt bästa beslut någonsin.
Citera
2026-07-14, 23:03
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar man det lustiga i det hela, jag som gammal ordförande, man har ingen bostadspolis som springer o bevaka, ex vi har ett styrelserum alla medlemmar får låna, man har vatten, toa osv, detta är ett rum i källaren, helt utan fönster osv, svalt är det alltid, sova där är inga problem, men vad kan man göra om någon sover där? man kan bara berätta ni får inte sova där, mer händer inte, man har ingen rätt o kicka ur någon ur föreningen för den skull, det är inget giltigt skäl.
Kanske är hyres?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in