Igår, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja fy fan... Känner igen det där med badrumsgolvet. Men ha som mål att vara nykter i en månad, hoppas att du lyckas.
Återkom gärna med dagsform. Själv har jag ännu gått igenom en dag i nyktert tillstånd. Jobb i morgon för första gången på ett bra tag nu. Lika bra det..

Bra jobbat.

Jag är inne på dag tre nu. Märker att jag börja slirar i hjärnan lite, tänker hur ska jag klara av dejter nykter? Har lite träffar inbokade och något jag jobbar på
Citera
Igår, 23:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Bra jobbat.

Jag är inne på dag tre nu. Märker att jag börja slirar i hjärnan lite, tänker hur ska jag klara av dejter nykter? Har lite träffar inbokade och något jag jobbar på

Det där kan vara jobbigt. Men det beror på hur personen du dejtar är, någon som inte dricker alkohol så blir det ju toppen! Men brukar man dricka vid dejter numera? Jag har ju dejtat hundratals quinnor själv förr om åren och nog har jag druckit alkohol på en del av dem, men vissa nästan inte alls faktiskt på grund av att man vill ju att "kompisen" ska hålla sig pigg och alert. Om du inte måste ha alkohol för att våga möta en dejt så skit i att vara full då liksom.
Citera
Igår, 23:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
- tänk att livet kan vara så enkelt!

Vi vet ju att i realiteten är det inte enkelt, MEN ibland kan det vara de allra enklaste grejjerna som kan vara till stor hjälp, saker som man kanske inte ens lägger märke till eller tänker på. Så en så enkel sak som att stödja en broder i sin kamp mot suget, ta en fika, ta ett bad... Enkla saker som kan döva bort boredom, för boredom är en av de säreget jobbigaste sakerna att härda igenom då man är beroende.
Citera
Idag, 10:45
Medlem
Citat:
Vi vet ju att i realiteten är det inte enkelt, MEN ibland kan det vara de allra enklaste grejjerna som kan vara till stor hjälp, saker som man kanske inte ens lägger märke till eller tänker på. Så en så enkel sak som att stödja en broder i sin kamp mot suget, ta en fika, ta ett bad... Enkla saker som kan döva bort boredom, för boredom är en av de säreget jobbigaste sakerna att härda igenom då man är beroende.
Ja, så sant! Det är de allra minsta sakerna som är de verkligt viktiga ibland.
Citera
Idag, 10:54
Medlem
Citat:
Det där kan vara jobbigt. Men det beror på hur personen du dejtar är, någon som inte dricker alkohol så blir det ju toppen! Men brukar man dricka vid dejter numera? Jag har ju dejtat hundratals quinnor själv förr om åren och nog har jag druckit alkohol på en del av dem, men vissa nästan inte alls faktiskt på grund av att man vill ju att "kompisen" ska hålla sig pigg och alert. Om du inte måste ha alkohol för att våga möta en dejt så skit i att vara full då liksom.

Ska försöka gå nu i veckan nykter.

Ha inställningen att om de är för tråkigt beror det inte på alkoholen utan sällskapet eller mig själv. Alltså inte försöka att skylla ifrån på måste ha något att dricka för att stå ut. Utan mer lägga det på mig och tänka att man kan avsluta dejten om de blir för jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in