2026-07-13, 12:38
Medlem
Men för att säja nåt positivt; tyckte det var jättettevligt att se dem på Furuvik, Ellie och ungarna. Det kändes som gamla vanliga Ellie som hon var förr. Tror att de hade en väldigt fin dag tillsammans.
Citera
2026-07-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daisy55
Det är hans/familjens hund och hon sprang lycklig fram till husse som bara gick förbi.
Det är skillnad mot att komma hem till nån som har hund.
Jag är säkert överkänslig, men jag tyckte det såg jäkligt illa ut.

Jag har hund men hälsar inte på henne så fort jag kommer hem/in i ett rum hon är osv. Anledningen är att jag vill att hon ska ta det lugnt när man kommer hem och inte behöva förvänta sig klapp bara för att man varit borta i en sekund. Tycker det är viktigare att se till vad som fungerar för hunden och den familjen den bor i än att tillfredsställa folk på olika forum som tycker det är hemskt att inte hälsa på en hund.

Och nej inga främmande människor får hälsa på henne ute (få vet hur man ens ska hälsa på en hund). Vill folk klappa en hund får de skaffa en egen för min är inte allmän egendom.
Citera
2026-07-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Jag har hund men hälsar inte på henne så fort jag kommer hem/in i ett rum hon är osv. Anledningen är att jag vill att hon ska ta det lugnt när man kommer hem och inte behöva förvänta sig klapp bara för att man varit borta i en sekund. Tycker det är viktigare att se till vad som fungerar för hunden och den familjen den bor i än att tillfredsställa folk på olika forum som tycker det är hemskt att inte hälsa på en hund.

Och nej inga främmande människor får hälsa på henne ute (få vet hur man ens ska hälsa på en hund). Vill folk klappa en hund får de skaffa en egen för min är inte allmän egendom.

Nä främmande människor får inte klappa min hund heller. När han var valp stannade folk till och med bilarna för att få klappa! Men nä blev säkert kallad sur…. sen men har nu en vuxen ganska stor hund som inte måste/vill hälsa på allt och alla.
Citera
2026-07-13, 14:34
Medlem
Beckahestens avatar
Citat:
Blir så jävla irriterad på S. När han kliver ur traktorn springer Stina fram och vill hälsa viftandes på svansen. Det jävla fläskberget nonchalerar henne helt och stövlar bara förbi.
Hehe, fast det kan vara därför Stina gillar honom så mycket, för att han är lugn och chill mot henne. Hon är alltid väldigt glad mot honom har jag sett.
Citera
2026-07-13, 14:48
Medlem
Citat:
Men för att säja nåt positivt; tyckte det var jättettevligt att se dem på Furuvik, Ellie och ungarna. Det kändes som gamla vanliga Ellie som hon var förr. Tror att de hade en väldigt fin dag tillsammans.

Tyckte jag också! Hon är bra när hon gör saker för/med barnen.
Citera
2026-07-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Nu har inte jag hund själv men när jag kommer hem till någon med hund så hälsar inte jag på hunden det första jag gör.

Nej det är bra! Man ska inte gå fram och hälsa, man ska låta hunden komma och ta initiativ.
Sen kan man behöva ignorera vissa hundar då de stressar upp sig för mycket. Då ska man hälsa när de lugnat ner sig för att inte bekräfta stress-gladheten.

Men detta är ju hans egna hund… Då hälsar man väl lite snabbt. Men han kanske inte ser det som sitt husdjur?
Citera
2026-07-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Hehe, fast det kan vara därför Stina gillar honom så mycket, för att han är lugn och chill mot henne. Hon är alltid väldigt glad mot honom har jag sett.

Så är det säkert. Hunden vet väl vart hon har honom.
Hundar brukar älska mig, även sådana folk kallar tjuriga. Jag hälsar aldrig eller triggar dem när man hälsar på, men kan leka hårt om de tar initiativ. De som tjatar på hunden brukar såklart hundarna tycka är lite dryga.

Sen är han den enda som sa ifrån när ungen var taskig mot hunden också.
Citera
2026-07-13, 15:37
Medlem
Jag upplever att pojken och hunden är lika i detta att de måste ha uppmärksamhet hela tiden. Och om man lever med dom och är någorlunda normal så ska man inte uppmuntra detta VARJE gång. Det är normalt att inte vara tillgänglig hela tiden och det förstår hunden.
Citera
2026-07-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkast66
Jag upplever att pojken och hunden är lika i detta att de måste ha uppmärksamhet hela tiden. Och om man lever med dom och är någorlunda normal så ska man inte uppmuntra detta VARJE gång. Det är normalt att inte vara tillgänglig hela tiden och det förstår hunden.

Ja. Har man en hund som är stressig vid möten/besök eller som inte kan vara självständig ska man träna på det. Hunden blir ingen glad hund av att vara ängslig eller överstressat glad.
Men jag vet inte om jag sett det beteendet hos hunden, det är svårt att säga när en viss person ropar på henne hela tiden i vloggarna. Och klart hunden kommer då.
Unge däremot - han är definitivt needy.
Citera
2026-07-13, 19:37
Medlem
Någon annan som tycker Stefan och Mellon är lik varann?
Jag ser typ noll likhet på honom och Ellie.
Citera
2026-07-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Någon annan som tycker Stefan och Mellon är lik varann?
Jag ser typ noll likhet på honom och Ellie.

Haha ja det var det första jag tänkte på när S gjorde entré i deras liv. Såg ut som hans barn ju.
De andra grabbarna är mer tydligt ”Ellie”, med hennes ansiktsform och läppar tex.
Citera
2026-07-13, 20:03
Medlem
Förstår inte hur loppisboden ska lösa problemet med att bli av med allt skit. Hur svårt ska det vara att beställa en container. Hoppas loppisboden iallafall blir klar innan snön kommer 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in