2026-07-12, 15:00
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag har aldrig tittat på tiktok. Aldrig haft Twitter eller "insta".

Ordet ick har jag fått från P3 Morgonpasset - de pratar mycket om sociala medier - och jag håller med om att det låter förjävligt.
Har du åldernoja?
Den primära målgruppen för Morgonpasset i P3 är unga vuxna i åldern 16–29 år. Programmet sänder sju dagar i veckan och utformar sitt innehåll—som består av nyheter, diskussioner, gäster och musik—för att engagera den yngre publiken.
Min största ick är dick pick som aldrig kommer på begäran.
Tänker du lika? Eller är du för fin i kanten för att skriva det?
Citera
2026-07-12, 15:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Men snälla någon, det handlar om att ESKALERA VIDARE för mannens del med dig, låt honom leda och håll tyst. Du är inte mannen i relationen.
Ni kvinnor får flera matchningar per dag och det är extremt lätt att bli bortglömd i mängden när ni får nya dopaminkickar av en ny matchning om man inte tar det vidare och ser till att kvinnan investerar ytterligare.

Har du problem med notifikationerna så stäng av de, det har inget med det här att göra.

Poäng på snap? Du skämtar?
På snap bryr sig ingen om poäng och folk kan inte se antalet följare.
Snarare kvinnor som samlar på matchingar på Tinder och simps på instagram.

Vet inte hur många jag "klickat" med på Tinder men bara för att man inte tog det vidare så gick det inte ens att få tag på de på Tinder efter ett tag.
Ni kvinnor kan inget om er själva och tycker bara om att komplicera det.

Har haft kvinnor som hånat mig bara för jag frågat om snap, är det därför ni hänger på Tinder?
Man klickar bra, allt är perfekt och så ska ni haka upp er på snapchat?
För att sedan hoppa vidare till nästa matchning, och sedan undrar ni varför ni aldrig kan hitta någon?

Du förstår väl själv att kommunikationsmedlet har 0 betydelse? Ni har inte ens börjat dejta än och du skapar problem.

Jag skulle aldrig sätta min fot på Tinder. Har enbart kollat över väninnans axel när hon visade upp sin lille "Rasmus" eller något annat stjärnskott som hon fått tag i 😆 Fruk. Tans. Värt...!!! (är bara förnamnet)

Eskalera vidare? Ursäkta? Visst har jag märkt att internet fungerar som ett utmärkt preventivmedel för de unga - de snackar och chattar och sexchattar tills de har tröttnat på varandra, utan att någonsin behöva träffas - men ursäkta mig lille vän... du eskalerar inte nånstans genom att fråga om min snapchat efter 4 minuters konversation.

Att "eskalera" en relation handlar om att ses IRL och faktiskt komma innanför trosan (...lille vän!), eller att prata i timmar på telefon om man nu vill vara oldschool.

Det enda stället du eskalerar till genom att fråga mig om min snapchat, det är en dejt med din högerhand och en tub vaselin - på sin höjd en go ostbricka, men mig kommer du inte hitta någonstans i den bilden.

Vad det handlar om är att vi håller oss borta från äckelgubbar som er - som vill "eskalera" i tid och otid. Nej du! Lille vän. Du kan allt eskalera i lugn och ro på din egen kammare.

Usch!
Senast redigerad av Berit85 2026-07-12 kl. 15:06.
Citera
2026-07-12, 15:05
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Har du åldernoja?
Den primära målgruppen för Morgonpasset i P3 är unga vuxna i åldern 16–29 år. Programmet sänder sju dagar i veckan och utformar sitt innehåll—som består av nyheter, diskussioner, gäster och musik—för att engagera den yngre publiken.
Min största ick är dick pick som aldrig kommer på begäran.
Tänker du lika? Eller är du för fin i kanten för att skriva det?

Nä ingen åldersnoja direkt. Jag är rätt ungdomlig av mig, men det betyder ju inte att jag försöker vara ett barn.

Oönskade dickpicks är vidrigt. Män förstår inte kvinnor. Jag ser gärna en dickpick om jag är gift med människan! Och således dyrkar hans kuk som min egen lilla totempåle

Men en bild av en dick som sitter på en främmande person, vad ska jag med det til?
Citera
2026-07-12, 15:11
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Nä ingen åldersnoja direkt. Jag är rätt ungdomlig av mig, men det betyder ju inte att jag försöker vara ett barn.

Oönskade dickpicks är vidrigt. Män förstår inte kvinnor. Jag ser gärna en dickpick om jag är gift med människan! Och således dyrkar hans kuk som min egen lilla totempåle

Men en bild av en dick som sitter på en främmande person, vad ska jag med det til?
Meningen är väl att du vill träffa denne främmande person om tycke uppstår...
Vad ska du med bilder till alls annars?
Citera
2026-07-12, 15:49
Medlem
526s avatar
Citat:
Haha det är ett etablerat ord, och sitter inom citattecken sv en anledning: inte ett ord jag brukar snvända

Vad hade du kallat det?
Ick är ett begrepp bortskämda tonårstjejer ägnar sig åt - inte vuxna ensamstående kvinnor.
Väx upp i hjärnan.
Citera
2026-07-12, 15:52
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Meningen är väl att du vill träffa denne främmande person om tycke uppstår...
Vad ska du med bilder till alls annars?

Va? Tror du jag behöver en bild av en killes KUK för att avgöra om jag vill träffa honom? 😆😆😆

Jag behöver en bild av killens personlighet.
Citera
2026-07-12, 15:54
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ick är ett begrepp bortskämda tonårstjejer ägnar sig åt - inte vuxna ensamstående kvinnor.
Väx upp i hjärnan.

Jag vet! Därför inom citationstecken

Vilket ord hade du använt?
Citera
2026-07-12, 16:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag vet! Därför inom citationstecken

Vilket ord hade du använt?
Det handlar inte om ord utan om din inställning till män och förhållanden.
Du beter dig som en bortskämd picky sminktjej som tror du kan välja och vraka.
Jag gissar att du är en sån som skiljt dig ett antal gånger och splittarde familjen för att han stoppade smörkniven i marmeladen. Dvs du är en egotrippad.
Senast redigerad av 526 2026-07-12 kl. 16:35.
Citera
2026-07-12, 16:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det handlar inte om ord utan om din inställning till män och förhållanden.
Du beter dig som en bortskämd picky sminktjej som tror du kan välja och vraka.
Jag gissar att du är en sån som skiljt dig ett antal gånger och splittarde familjen för att han stoppade smörkniven i marmeladen. Dvs du är en egotrippad.

Jo men jag kan ju välja och vraka. Tycker dock utbudet är svagt.
Citera
2026-07-12, 16:55
Medlem
Berit85s avatar
Jag måste lägga till ett par icks på listan:

1. Män som vill prata sex och snusk med tjejer man aldrig träffat? Okej, jag vet att ni är rädda för att råka göra någon med barn. Men detta beteende känns väldigt krystat.

2. "Barn jämna veckor." Ew?

Kan man bli mera "hej jag älskar att bli rövknullad av The Matrix och Big Pharma?" Finns nog inget som får mig att tappa ståndet lika snabbt såsom info om varannan vecka- schema. Stackars barn!
Citera
2026-07-12, 17:11
Medlem
Kleiners avatar
Ursäkta mig, men vad som känns krystat är hela jävla du!

Har du inte fattat hittills att det finns alla möjliga män där ute. Vad är syftet med att gnälla om det som en incel?

Man kan också bara säga " Nej tack, du är inte min kopp te, next "

Citat:
Jag måste lägga till ett par icks på listan:

1. Män som vill prata sex och snusk med tjejer man aldrig träffat? Okej, jag vet att ni är rädda för att råka göra någon med barn. Men detta beteende känns väldigt krystat.

2. "Barn jämna veckor." Ew?

Kan man bli mera "hej jag älskar att bli rövknullad av The Matrix och Big Pharma?" Finns nog inget som får mig att tappa ståndet lika snabbt såsom info om varannan vecka- schema. Stackars barn!
Citera
2026-07-12, 17:26
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Ursäkta mig, men vad som känns krystat är hela jävla du!

Har du inte fattat hittills att det finns alla möjliga män där ute. Vad är syftet med att gnälla om det som en incel?

Man kan också bara säga " Nej tack, du är inte min kopp te, next "

Tack, det vet jag redan. Jag är en incel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in