2026-07-12, 12:31
Medlem
”Trevlig prick” betyder nog du är trevlig men ointressant som kvinna. Eller om det är någon som inte har svenska som modersmål, man har ju hört en del lustiga uttryck som missförståtts i andra typer av sammanhang haha.
Citera
2026-07-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det kan man nu även på Whatsapp.

Förövrigt, så tror jag att det är själva ordet "trevlig" som Berit har problem med.

https://www.talkandroid.com/523838-its-official-whatsapp-finally-lets-you-hide-your-phone-number-with-usernames-privacy-boost-ro lling-out-now/

Tack för information.
Uppdaterade WhatsApp på min iPhone och funktion verkar ännu inte vara klar för användning.
Citera
2026-07-12, 12:52
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
”Trevlig prick” låter lite klämkäckt eller bonnigt. Next såklart.
Snapchat kan jag inte säga något om eftersom jag inte använt den appen.
Låter som en man som säger ”kalaspingla” och skrattar HÄHÄ med tungan ute som i en pilsnerfilm.
Citera
2026-07-12, 12:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Instagram vill jag inte dela då man kan se andra jag följer som mina familjemedlemmar.
TikTok är väl inte mer ”skämmigt” än Snapchat, och därtill misstänkt kopplat till kinesiska kommunistpartiet.

Pinterest är det få som har.

Snapchat är anonymt, fungerar och rätt så många som använder så ibland fortsätter jag kontakten där vid match.
Det var säkert det du menade, men det var inte det du sa. Det finns som sagt gott om andra appar som fyller ungefär samma funktion. Tiktok är just nu världens största app och är i sig inte fjortisinriktad.
Citera
2026-07-12, 13:03
Medlem
Kleiners avatar
Varsågod.

Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Tack för information.
Uppdaterade WhatsApp på min iPhone och funktion verkar ännu inte vara klar för användning.
Citera
2026-07-12, 13:15
Medlem
Ick? Att använda ”ick” som förklaringsmodell är alla röda flaggors moder.
Citera
2026-07-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Låter som en man som säger ”kalaspingla” och skrattar HÄHÄ med tungan ute som i en pilsnerfilm.
Ja haha
Pingla funkar men inte kalaspingla.
Citera
2026-07-12, 13:31
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
En 40+ kvinna som håller på med "icks"!
Inte konstigt att du är ensam.

Haha det är ett etablerat ord, och sitter inom citattecken sv en anledning: inte ett ord jag brukar snvända

Vad hade du kallat det?
Citera
2026-07-12, 13:33
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Den största icken är att en 40+ kvinna ränner ute på datingsidor som en kåt hynda. Fullständigt ovärdigt.
Som man ropar får man svar.

Precis som du tycker jag ordet att ick är den största icken (du kom ju tydligen inte på nåt bättre ord själv...), precis som att ordet cringe är det mest cringiga som finns - lite poetiskt och samtidigt motsägelsefullt.
Citera
2026-07-12, 13:35
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så ett "ick" är att de vill ha kontakt på "snap"???
Många vuxna och äldre har snap.
Hade du föredragit facebook?

Snap är bra för då får man ta del av varandras liv i väntan på dejten och kan göra det mer spänningsfullt.

Men ni kvinnor kan ju 0 om attraktion så självklart förstår du ingeting eftersom du har noll personlighet som ska få allt serverat för att du har två hål.

Jag föredrar att fortsätta prata på dejtingsidan tills man ses och byter nummer. Och har aldrig fattat: är det SVÅRT att prata på dejtingsidan? Är det ett PROBLEM att prata på dejtingsidan? Jag tycker det är jättelätt.

Men ja, messenger kan funka. Dock undviker jag helst det då jag inte gillar att telefonen plingar i onödan.

När någon vill "adda" mig på "Snap" får jag en känsla av att man försöker samla poäng eller liknande? Det är ju nån slags jävla tävling på Snap som jag har väldigt svårt att begripa vitsen med..
Senast redigerad av Berit85 2026-07-12 kl. 13:39.
Citera
2026-07-12, 13:38
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Sluta häng på tiktok och svälj "feministisk smörja" så ska det nog gå bättre för dig ska du se. Ta du dina icks och kör upp i röven vetja!

Jag hatar folk som använder termen ick/s och speciellt en kvinna som är 40+ så vet man vart hon har fått det ifrån.

Jag har aldrig tittat på tiktok. Aldrig haft Twitter eller "insta".

Ordet ick har jag fått från P3 Morgonpasset - de pratar mycket om sociala medier - och jag håller med om att det låter förjävligt.
Citera
2026-07-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag föredrar att fortsätta prata på dejtingsidan tills man ses och byter nummer. Och har aldrig fattat: är det SVÅRT att prata på dejtingsidan? Är det ett PROBLEM att prata på dejtingsidan? Jag tycker det är jättelätt.

Men ja, messenger kan funka. Dock undviker jag helst det då jag inte gillar att telefonen plingar i onödan.

När någon vill "adda" mig på "Snap" får jag en känsla av att man försöker samla poäng eller liknande? Det är ju nån slags jävla tävling på Snap som jag har väldigt svårt att begripa vitsen med..

Men snälla någon, det handlar om att ESKALERA VIDARE för mannens del med dig, låt honom leda och håll tyst. Du är inte mannen i relationen.
Ni kvinnor får flera matchningar per dag och det är extremt lätt att bli bortglömd i mängden när ni får nya dopaminkickar av en ny matchning om man inte tar det vidare och ser till att kvinnan investerar ytterligare.

Har du problem med notifikationerna så stäng av de, det har inget med det här att göra.

Poäng på snap? Du skämtar?
På snap bryr sig ingen om poäng och folk kan inte se antalet följare.
Snarare kvinnor som samlar på matchingar på Tinder och simps på instagram.

Vet inte hur många jag "klickat" med på Tinder men bara för att man inte tog det vidare så gick det inte ens att få tag på de på Tinder efter ett tag.
Ni kvinnor kan inget om er själva och tycker bara om att komplicera det.

Har haft kvinnor som hånat mig bara för jag frågat om snap, är det därför ni hänger på Tinder?
Man klickar bra, allt är perfekt och så ska ni haka upp er på snapchat?
För att sedan hoppa vidare till nästa matchning, och sedan undrar ni varför ni aldrig kan hitta någon?

Du förstår väl själv att kommunikationsmedlet har 0 betydelse? Ni har inte ens börjat dejta än och du skapar problem.
Senast redigerad av BlackRockInc 2026-07-12 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in