2026-07-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det skulle aldrig hända så den som är korkad är ju du som påstår det. Hur kan du komma med så dumma inlägg?
Så då kommer vi fram till att rätten inte kan ta ställning i målet så länge den enda gärningsbeskrivning som presenteras är att vi stod i kö, jag frågade inte och han sa inte att han inte ville.

Citera
2026-07-12, 10:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Så då kommer vi fram till att rätten inte kan ta ställning i målet så länge den enda gärningsbeskrivning som presenteras är att vi stod i kö, jag frågade inte och han sa inte att han inte ville.

Det är ju precis det som rätten har att ta ställning till då killen i efterhand har anmält dig för våldtäkt och nu har ni hamnat i rättegång.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2026-07-12, 10:14
Medlem
Citat:
Det är ju precis det som rätten har att ta ställning till då killen i efterhand har anmält dig för våldtäkt och nu har ni hamnat i rättegång.

Vad är det du inte förstår?
Men haha.

Åklagaren: Vad är det du inte förstår?

Domaren: Hur åklagaren tänker att rätten ska kunna avgöra om det var en våldtäkt när åklagaren vägrar tala om huruvida målsäganden samtyckte eller inte.
Citera
2026-07-12, 10:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men haha.

Åklagaren: Vad är det du inte förstår?

Domaren: Hur åklagaren tänker att rätten ska kunna avgöra om det var en våldtäkt när åklagaren vägrar tala om huruvida målsäganden samtyckte eller inte.

Skulle det bli en rättegång om åklagaren inte sagt att målsägaren inte samtyckte?

Varför frågar du samma fråga igen? Det måste vara en av de dummaste frågorna jag har sett här på flashback och det säger inte lite.
Citera
2026-07-12, 10:21
Medlem
Citat:
Skulle det bli en rättegång om åklagaren inte sagt att målsägaren inte samtyckte?

Varför frågar du samma fråga igen? Det måste vara en av de dummaste frågorna jag har sett här på flashback och det säger inte lite.
Ja så samtyckte han som jag satte på eller inte? Det är ju det jag behöver veta för att kunna avgöra om jag gjort mig skyldig till våldtäkt och förtjäna tre års fängelse och betala 250 000 i skadestånd.
Citera
2026-07-12, 10:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja så samtyckte han som jag satte på eller inte? Det är ju det jag behöver veta för att kunna avgöra om jag gjort mig skyldig till våldtäkt och förtjäna tre års fängelse och betala 250 000 i skadestånd.

Han har ju i efterhand sagt att han inte samtyckte till polisen och en utredning har gjorts och nu har du blivit kallad till rättegång. Vad är det du inte förstår?

Vi kan skita i rättegången. Vi säger att vi inte har hamnat där utan tidsmässigt är vi när ni lämnar toaletten på krogen.

Utifrån det scenario jag gav dig, anser du att du har begått en våldtäkt när ni lämnar krogtoaletten?
Citera
2026-07-12, 10:36
Medlem
Citat:
Han har ju i efterhand sagt att han inte samtyckte till polisen och en utredning har gjorts och nu har du blivit kallad till rättegång. Vad är det du inte förstår?

Vi kan skita i rättegången. Vi säger att vi inte har hamnat där utan tidsmässigt är vi när ni lämnar toaletten på krogen.

Utifrån det scenario jag gav dig, anser du att du har begått en våldtäkt när ni lämnar krogtoaletten?
Jag förstår inte om rekvisitet för våldtäkt är uppfyllt eller inte!

Nej, eftersom han samtyckte har jag inte begått eller våldtäkt. Eller förresten, han kanske inte samtyckte? Ja då har jag begått en våldtäkt!

Det är lite oklart här bara, samtyckte han eller samtyckte han inte?

Jag vet att vi stod i kö, att jag inte frågade och att han inte sa att han inte ville.

Det enda jag inte vet är om han samtyckte eller inte och det vägrar du ju svara på!!!!
Citera
2026-07-12, 11:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag förstår inte om rekvisitet för våldtäkt är uppfyllt eller inte!

Nej, eftersom han samtyckte har jag inte begått eller våldtäkt. Eller förresten, han kanske inte samtyckte? Ja då har jag begått en våldtäkt!

Det är lite oklart här bara, samtyckte han eller samtyckte han inte?

Jag vet att vi stod i kö, att jag inte frågade och att han inte sa att han inte ville.

Det enda jag inte vet är om han samtyckte eller inte och det vägrar du ju svara på!!!!

Det du inte förstår är att det just är det som du ska avgöra. Om det gick till som jag beskrev, anser du då att du har begått en våldtäkt?

Anser du att du har gjort ett fel om du har haft sex med honom utan att veta om han samtyckte eller inte?
Citera
2026-07-12, 11:48
Medlem
Citat:
Det du inte förstår är att det just är det som du ska avgöra. Om det gick till som jag beskrev, anser du då att du har begått en våldtäkt?

Anser du att du har gjort ett fel om du har haft sex med honom utan att veta om han samtyckte eller inte?
Jamen då avgör jag själv då att han samtyckte och uppvisade konstant samtycke vilket alla i kön kan vittna om att han knappt visste hur snabbt han kunde komma in på toaletten och få en avsugning, likaså hans kompisar som han ständigt signalerade líksom Kolla killar, jag ska få en avsugning av Ipsi! och dessutom så smsade han mig dagen efter att polisen varit hos mig Ja ba skoja, jag ville visst.

Så nu är det avgjort. Ingen våldtäkt.

Eller hade du nåt annat scenario att komma med.
Senast redigerad av Pipsi 2026-07-12 kl. 11:51.
Citera
2026-07-13, 08:52
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Duktig pojke. Kan du lära mig ett bättre samlingsnamn än det jag angav? Ska jag hädanefter använda ordet rätten?
Oj vad jag glad jag blev, jag har alltid själv tyckt jag var duktig men ingen har någonsin sagt det till mig.
Hoppas du kommer fortsätta förgylla trådarna du deltar i, det brukar vara så insiktsfulla och givande kommentarer.
Kram
Citera
2026-07-13, 09:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Oj vad jag glad jag blev, jag har alltid själv tyckt jag var duktig men ingen har någonsin sagt det till mig.
Hoppas du kommer fortsätta förgylla trådarna du deltar i, det brukar vara så insiktsfulla och givande kommentarer.
Kram
Haha den här gången var det du som startade igång det hela med en fullständigt onödig kommentar. Trådarna skulle vara mycket kortare och trevligare om dessa kommentarer ej skrevs.
Citera
2026-07-14, 08:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
När har det inte varit det och vem tog risken då?

Det grundläggande problemet som med andra "fenomen, termer, uttryck" är att definiera vad en våldtäkt är. Vad utgör en våldtäkt enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in