Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag är inte dum, det är du som resonerar konstigt och det framgår tydligt att du anser att det är Ok att en känsla ska kunna bestämma om det enligt lag är en våldtäkt eller inte.
Så kan vi inte ha det. Det hoppas jag att du förstår.
Ibland så tycker du alltså att det är OK att medvetet bryta ett samtycke. Inser du nu att du lägger på ytterligare en dimension på lagen vilket gör den ännu mer komplicerad och svårtolkad?
Sluta spela det då.
Försök fatta vad du läser nu, tramspelle:
Jag har upprepade gånger skrivit att våldtäkt ger offret ångest under pågående våldtäkt (och även efteråt). Detta är
inte Synonymt med att det som ger ångest är våldtäkt.
Såhär:
1. våldtäkt leder till ångest.
2. Ångest är inte Synonymt med våldtäkt, utan en person kan få ångest av en mängd olika orsaker.
Metafor:
1. Hjärnskakning leder till huvudvärk.
2. Huvudvärk är inte Synonymt med Hjärnskakning, utan en person kan få huvudvärk av en mängd olika saker.
Blev det tydligare så?
Då kör vi vidare:
1. Skippad kondom trots krav på det, gör samlaget till en våldtäkt och leder till ångest för offret som ju märker att kondom inte finns på, trots krav på det.
2. Skippat p-piller märks inte. Och samlaget kommer fortsätta vara frivilligt (lyckligt ovetandes om skippat p-piller). Och är därav ingen våldtäkt. Men kan möjligen vara bedrägeri eller psykiskt våld
om det uppdagas att p-piller skippades.
3. Skippat p-piller kan vara våldtäkt om offret är fastbunden och kvinnan rider offret och säger "jag ljög för dig, jag tar inga p-piller" och sedan fortsätter jucka/rida mot offrets vilja... Men vilken kvinna skulle göra så?