2026-07-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den framstående skådespelaren förtjänar att få ha kvar medaljen.

Källa: Stoppa Pressarna https://share.google/VPz4NBM3G0F8p06LT

Ditt tjat om kvinnomisshandel känns dessutom ganska förlegat eftersom det handlar om något som inträffade för cirka 30 år sedan i en destruktiv relation där båda parter ska ha uppträtt illa. I det aktuella fallet kandet dock kanske handla om att den nu snart 80-årige mannen kände sig förföljd och tvingades försvara sig?

Örjan borde spärrats in för länge sedan! Hade jag varit i butiken hade jag troligtvis krossat en flaska mot hans huvud. Örjan och liknande grisiga svin slutar bara när de möts av övervåld. Jag hade dessutom sluppit straff eftersom jag sett det nödvändigt att stoppa misshandeln mot en butiksanställd.
Citera
2026-07-11, 15:57
Avstängd
En bristande anknytning till modern kan ha påverkat hans sätt att relatera till kvinnor.
I vilken utsträckning kan tidig känslomässig försummelse ha bidragit till hans svårigheter med ilska, kontroll och relationer till kvinnor?
Citera
2026-07-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Att den misstänkte har varit på platsen tidigare gör inte DNA-spåret oviktigt. Det viktiga är var spåret finns och om det stämmer med vittnen, kameror och vad som har hänt.
Att målsäganden följde efter honom ger honom inte rätt att ta tag i hennes handled. Kände han sig pressad borde han ha löst situationen utan våld.
Att kalla händelsen en bagatell på grund av hans ålder håller inte. Det handlar om en misstanke om våld som ska utredas ordentligt, inte ignoreras för att vissa tycker att polisen har viktigare saker att göra.
Hon följde inte efter honom, när hon fått ut honom låste hon dörren och då gick han vidare till en annan dörr så hon gick dit för att stoppa honom, hon gick alltså inne i lokalen och han utanför hur Expressen får det till att hon följde efter honom är det bara trollet som vet då trollet tror att allt som står i exp är sant.
Citera
2026-07-11, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Filikromen
Örjan borde spärrats in för länge sedan! Hade jag varit i butiken hade jag troligtvis krossat en flaska mot hans huvud. Örjan och liknande grisiga svin slutar bara när de möts av övervåld. Jag hade dessutom sluppit straff eftersom jag sett det nödvändigt att stoppa misshandeln mot en butiksanställd.

Du riskerar att göra honom till ett offer om han utsatts för våld, samtidigt som hans eget beteende – som är öppet fientligt mot kvinnor – hamnar i periferin.

Det är problematiskt att han ges utrymme att ha kontakt med kvinnor i exempelvis butiker när det råder osäkerhet kring hur han konsekvent beter sig och i sådana situationer krävs snabb uppmärksamhet och tydliga rutiner, där en manlig kollega kan ta över vid behov och där personalen är beredd att agera, exempelvis genom att ha nära tillgång till polislarm.
Citera
2026-07-11, 16:11
Avstängd
Jag tror störningen han visar kommer från hans egen mor när han var liten
Citera
2026-07-11, 16:22
Medlem
exoticspices avatar
Läste i tråden att han har hemtjänst. Undrar hur det går med det.

Kvinnlig personal som slutat gå dit eller aldrig börjat eller har han begärt manlig personal, enbart och fått det beviljat?
Citera
2026-07-11, 16:36
Avstängd
Hur skiljer sig den psykologiska profilen mellan Arnault och Örjan, givet att båda tycks ha svårigheter i relationer med kvinnor?
Arnault framstår som en manipulativ och gränsöverskridande individ som utnyttjar situationer och maktpositioner för att begå sexuella övergrepp. Örjan däremot verkar reagera med mer direkt och impulsiv aggression, där han tar till fysiskt våld i samband med konfrontationer med kvinnor.
Citera
2026-07-11, 16:38
Avstängd
Arnault tafsar på kvinnor medan Örjan slår kvinnor
Citera
2026-07-11, 16:53
Medlem
Inga 08r som kan samlas och ge aset "kompanistryk"? Det är ju själva fan att det här aset fortfarande kan bete sig utan konsekvenser.
Citera
2026-07-11, 16:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Hon följde inte efter honom, när hon fått ut honom låste hon dörren och då gick han vidare till en annan dörr så hon gick dit för att stoppa honom, hon gick alltså inne i lokalen och han utanför hur Expressen får det till att hon följde efter honom är det bara trollet som vet då trollet tror att allt som står i exp är sant.
Dessutom dom som vill ha Örjan till en klen och skör åldring på 80 år har fel.
Svinet Örjan var 77 år vid händelsen och han sprang på uteserveringen till den andra dörren när den första låstes.
Hon gick inne i lokalen och såg när han sprang till andra dörren och gick dit.
Citera
2026-07-11, 17:25
Medlem
Hur mår den misshandlade kvinnan. Är hon hemma eller på sjukhus...?
Citera
2026-07-11, 17:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Hur mår den misshandlade kvinnan. Är hon hemma eller på sjukhus...?
Hon fick skador på armen där Örjan höll i för att skrämma och förnedrar henne. Hon behövde inte sjukhusvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in