2026-07-20, 18:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Ditt största fel är att du tror att man är oskyldig för att man frias. De flesta frias för att det inte finns bevis eller vittnen. Inte för att de är oskyldiga.
Blir han friad i detta mål? Ja kanske. Just i det här specifika fallet - så som det beskrivits i och av media, låter det inte som misshandel i mina öron. Han tog ett grepp kring hennes handled. Det är omöjligt för någon annan att bedöma hur hårt eller vilken smärta hon kände. Hon kanske är blödarsjuk? Men eftersom han gjorde det mot hennes vilja så kanske åklagaren istället åberopar ett lindrigare brott och att han döms för det. Men är han skyldig? Ja, han är skyldig till något i alla fall. Han tog tag i hennes arm mot hennes vilja och hon kände sig hotad. Han får väl böta ett par tusenlappar för det. Borde han dömmas för detta? Nej, det borde han inte. Han frågade om han fick köpa en tidning (och då var det antaglgien ett gammalt blädderex som tillhörde restaurangen som förströelse. Hon kunde gett honom tidningen gratis om han nu var en gammal stamkund. Då hade inget hänt. Men hon måste käfta och argumentera mot honom. Han är ju närmare 80 år gammal, lite respekt får man ändå ha. Gissar att hon inte ens vet vem han är. Som det är beskrivet av de inblandade så var hon den drivande som kastade ut honom och skrek. Hon blev kanske rädd? Men det ledde till att han blev trängd och tog tag i hennes arm. De borde be varandra om ursäkt istället för att gå till polisen.
Du kanske skulle ta och läsa fupen innan du uttalar dig från tidningsartiklar.
Örjan är ingen stamkund. Han är där var tredje månad och dom har aldrig haft tidningar vilket han mycket väl vet.
Här får du serverat delar av fupen. Del 1.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
För er som inte orkar läsa fupen på 33 sidor och försvarar svinet Örjan Ramberg. Del 1.
Örjan vet mer än väl att dom inte har tidningar för han har frågat efter det tidigare.

Länk till fup och stämningsansökan. https://gofile.io/d/TnC7JY

Fup sidan 17 Förhör med C***a
Kan du berätta om händelsen där du arbetar?
Jag är vid köket och hör konversation, jag ser att Örjan kommit till butiken. Jag vet att han är kund och kan vara arrogant.
Jag känner också till att Örjan bor i närheten och brukar ibland ilskna till och ha ett arrogant och otrevligt sätt.
Örjan frågar om saker och ting. T**e som arbetar i butiken får ta emot en avhyvling som att det hon säger är skitsnack. Det handlar om att vi inte har tidningar.
T***e säger att du behöver inte prata så mot mig och Örjan gapar och skriker och blir svart i ögonen.

Josefin, min chef, kommer fram och säger artigt och trevligt "hur står det till" och då svarar Örjan med att ha klagomål på T***e.
"Vad är det för anställd du har". Josefin är bara trevligt och säger att det är den bästa och är mer bestämd då hon säger "jag vill att du går ut".
Jag ser att det ser ut som att Örjan skall dra en loska men gör inte det.
Josefin, min chef, visar med hela handen och med bestämt kroppsspråk, att hon inte viker ner sig. Nu börjar jag bli lite stressad.

Din chef har situationen under kontroll och motar ut Örjan genom att vara i vägen?
Ja, nu är Örjan vid ena dörren på väg ut då Josefin bestämt ser till att Örjan lämnar butiken.
De är nära dörren. Örjan är på väg att göra ett utfall. En kund reagerar då inifrån och säger mot Örjan "skall du slå en kvinna" men Josefin är bestämd och har kontroll på situationen.
Kunden och Örjan hindras från hamna i konflikt.

Örjan är utanför och är på väg till den andra dörren. Jag får panik och säger att jag ringer 112, Josefin ser till att Örjan inte kommer in och det sker något vid dörröppningen som jag inte ser. Jag ser inte situationen för dörren är i vägen för mitt synfält.
Min chef, Josefin är halvvägs utanför och jag går emot händelsen och informerar att jag ringt 112 och att polis är på väg för att lugna ner situationen, jag säger det så att både Josefin och Örjan skall uppfatta det.

Fup sidan 20 Kompletterande för hör med C***a
Hon berättade att mannen som hon kände igen som Örjan hade kommit till hennes arbetsplats Skroten deli för att handla lite. Väl där hade han gått fram till kassan där både C***a och hennes kollega T***e stod placerade. Hon berättade att de båda hade hälsat trevligt på Örjan då han varit där tidigare.
På fråga om hur Örjan brukar vara mot personalen svarade hon att han är nonchalant i sin natur och de känner inte åh va härligt när han kommer utan de är på tårna.

Hon berättade att Örjan är burdus men att han varit trevlig mot henne och inte ställt till det.
Hon upplever inte Örjan som "jättemysig" och "känslan är här är jag och jag gör som jag känner".
På fråga om hur Örjans sinnesstämning var svarade hon att hon inte tror Örjan var påverkad.
Hon upplevde att hon brukade kunna se det, utan den här dagen var han "ganska vanlig i sig själv".

C***a berättade att om Örjan får höra något som inte passar så tar det snurr.
På fråga om hur ofta han brukade komma dit svarade C***a att han brukade komma ungefär en gång var tredje månad för att handla.
Just den här dagen hade han plockat ihop lite varor, lagt upp på disken och frågat T***e nonchalant "ni har väl fortfarande inga dagstidningar".

C***a berättade att Örjan frågat om tidningar tidigare men fått som svar att dem inte har det.
Den här dagen hade T***e svarat Örjan något i stil med, nä vi har ju inte det. Vi har nämligen inte underlag för det eftersom folk inte frågar efter tidningar längre varpå Örjan hade tänt till, höjt rösten och rutit ifrån med något i stil med det är ett jäkla skitsnack.

C***a berättade att T**e skall ha sagt till Örjan om att inte skrika och höja rösten åt henne varpå det hade gjort Örjan tokig och förbannad och upplevts som "Vem fan är du som säger åt mig".
C***a berättade att Örjan fortsatt skrika och T***e hade återigen sagt åt honom att sluta med det där.
På fråga var C***a befann sig då svarade hon ungefär en halvmeter kanske, strax bakom kollegan T***e.

Örjan hade frågat om T**e var ny på jobbet och i samband med detta hade deras chef Josefin, som hört alltsammans, kommit och ställt sig vid kassan.
Josefin hade sagt hej till Örjan och frågat vad som hade hänt varpå Örjan hade frågat något i stil med är det här din jäkla anställd. Josefin hade då svarat att det här är en av de bästa.

C***a berättade att Josefin upprepade gånger hade bett Örjan gå genom att säga jag vill att du går nu.
Örjan hade då blivit förbannad och harklat sig för att sedan göra vad C***a beskrev som spottljudet och lossats spotta mot golvet.
T***e hade ryckt till i hela kroppen för hon trodde verkligen att han skulle spotta.
C***a berättade att Josefin som nu stått näsa mot näsa mot Örjan återigen säger att du får gå härifrån nu och till slut hade Örjan tagit sina varor och gått mot dörren.

På fråga om avståndet svarade C***a att det skedde vid kassan.
Örjan hade stått så nära man kunde och kollegorna hade stått på andra sidan ungefär en meter ifrån.
På fråga om hur C***a upplevde Örjans kroppsspråk svarade hon att han är ju lång och bröstar upp sig, skriker och spottar.
Det blir ju hotfullt och hotfullt att bete sig så över huvud taget. Örjan hade pekat på T***e och visat med hela kroppen "vad är det här för jävla idiot".
C***a upplevde det som att Örjan visade med hela kroppen att det var han som styrde.

Vidare berättade hon att Örjan varken sagt något hotfullt eller varit fysisk mot henne men hon kände sig ändå hotad vilket hon även trodde att de andra kände. Det enda som fanns i tankarna var att han skall ut.
Situationen kändes inte bra för vare sig kollegorna eller andra gäster. Det var en av anledningar till att hon ringde till polisen berättade C***a.
Citera
2026-07-20, 18:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ditt största fel är att du tror att man är oskyldig för att man frias. De flesta frias för att det inte finns bevis eller vittnen. Inte för att de är oskyldiga.
Blir han friad i detta mål? Ja kanske. Just i det här specifika fallet - så som det beskrivits i och av media, låter det inte som misshandel i mina öron. Han tog ett grepp kring hennes handled. Det är omöjligt för någon annan att bedöma hur hårt eller vilken smärta hon kände. Hon kanske är blödarsjuk? Men eftersom han gjorde det mot hennes vilja så kanske åklagaren istället åberopar ett lindrigare brott och att han döms för det. Men är han skyldig? Ja, han är skyldig till något i alla fall. Han tog tag i hennes arm mot hennes vilja och hon kände sig hotad. Han får väl böta ett par tusenlappar för det. Borde han dömmas för detta? Nej, det borde han inte. Han frågade om han fick köpa en tidning (och då var det antaglgien ett gammalt blädderex som tillhörde restaurangen som förströelse. Hon kunde gett honom tidningen gratis om han nu var en gammal stamkund. Då hade inget hänt. Men hon måste käfta och argumentera mot honom. Han är ju närmare 80 år gammal, lite respekt får man ändå ha. Gissar att hon inte ens vet vem han är. Som det är beskrivet av de inblandade så var hon den drivande som kastade ut honom och skrek. Hon blev kanske rädd? Men det ledde till att han blev trängd och tog tag i hennes arm. De borde be varandra om ursäkt istället för att gå till polisen.
Varsågod här är del 2. Lite mer läsning är felaktiga tidningsartiklar.
Citat:
För er som inte orkar läsa fupen på 33 sidor och försvarar svinet Örjan Ramberg. Del 2.
Örjan vet mer än väl att dom inte har tidningar för han har frågat efter det tidigare.
Han var 77 år vid händelsen och full kapabel att både gå dit och gå därifrån själv utan hjälpmedel.
Han sprang dessutom runt från den ena dörren på uteserveringen till den andra. Han är ingen klen åldring.

Länk till fup och stämningsansökan. https://gofile.io/d/TnC7JY

Fup sidan 10.
Josefin ombeds att berätta fritt det hon kommer ihåg från dagen.
Josefin berättade att hon egentligen inte kommer ihåg några klockslag men att hon var på sin arbetsplats Skroten café den aktuella dagen.
Vid tidpunkten för händelsen befann hon sig på uteserveringen då hon plötsligt hörde att någon skrek inifrån caféet.
Båda dörrarna ut var öppna så hon hörde tydligt vad som pågick därinne.

Josefin berättade att hon gick tillbaka in i lokalen och fick då se en upprörd man som stod och vevade med armarna vid kassan.
Josefin konfronterade mannen och sa åt honom att jag vill att du går och du har ingen rätt att vara här.
Josefin berättade att hon kom in i situationen när mannen var väldigt arg och att det inte skulle förvåna henne om han var påverkad av alkohol.
Inte så att han raglade men hon upplevde att mannen ville provocera.
Josefin upplevde även kroppsspråket som väldigt hotfullt och sa att det kanske beror på att de andra tjejerna "strukit medhårs" när han varit där tidigare och aldrig bett honom gå.

Josefin tror att mannen nog blev väldigt ställd när han blev tillsagd att lämna och säger att hon inte kan minnas om hon sett honom på arbetet förut.
På fråga om Josefin har någon uppfattning om hur han brukar vara mot personal svarade hon att han brukar vara otrevlig men inte hotfull.
När Josefin gick runt kassan i riktning mot mannen för att konfrontera honom tog han sats och gjorde spottljudet flera gånger.
Josefin berättade att hon dock inte såg om han faktiskt spottade.

Hon ställde sig vid dörren in till caféet och sa åt mannen att gå samtidigt som hon markerade tydligt med handen mot dörren.
Mannen backade då och på fråga om hur nära de stod varandra svarade Josefin att de var ruskigt nära, bara några decimeter.
Josefin beskrev det som att de stod näsa mot näsa mot varandra men att mannen var lite längre än henne.

Mannen hade fortsatt gasta och skrika men Josefin hade försökt hålla lugnet. En annan gäst hade då valt att lägga sig i vilket hade eskalerat situationen. Josefin berättade att mannen då gjorde utfall mot den andra gästen genom att sträcka sig över henne.
Josefins kollega C***a hade varit verbal mot mannen i samband med detta och skrikit du får inte slå henne flera gånger samt att han skulle sluta för att polis skulle tillkallas.

På fråga vad som hände då svarade Josefin att mannen backade ut ur lokalen och sprang bort mot vänstra dörren på caféet.
Josefin följde honom på insidan bort till dörren där hon sagt att han inte var trevlig och förklarat att jag bestämmer vem som skall komma in här och du är inte välkommen.

Josefin berättade att mannen tog tag hårt runt hennes vänstra handled vilket hade gjort henne panikslagen och paralyserad.
Josefin ska då ha sagt något i stil med du gör illa mig jag vill att du släpper varpå mannen svarat något i stil med det är det som är meningen.
Mannen hade även uttryckt något som Josefin upplever som kvinnoförnedrande till henne som kvinna, inte personligen.
Hon minns inte ordagrant men det var något i stil med att han skulle sätta henne på plats.
Josefins känsla var att mannen var ute efter att göra henne livrädd.

På fråga om hur mannen greppade tag svarade Josefin att greppet kom från ovansidan av handleden och naglarna hade gått in i armens undersida på samma sida som handflatan.
Avståndet mellan dem hade varit jättenära och handleden hade varit placerad rakt ner utmed kroppen.
Josefin upplevde att greppet varade i 30 sekunder till en minut men det kändes som en evighet och under tiden hade hans skrikande övergått till ett leende. Josefin beskrev det som om han njöt och hade kommit dit han ville.
Greppet var så pass hårt att hon varken kunde slita sig eller slå sig loss.

Situationen hade varit svår att hantera då personalen var i underläge.
Josefin upplevde att kollegan C***a fick mannen att lämna caféet genom att säga polisen kommer eftersom han släppte taget om henne och gick iväg i riktning mot Gröna Lund.

Josefin berättade att polisen inte var på väg men upplevde att C***a hade slut på andra saker att säga och ropade det istället.
Josefin tror kanske att någon försökte avbryta situationen men att den personen inte hade sett att mannen greppade tag om handleden då de stod så nära.

När mannen hade lämnat backade Josefin in i caféet, höll sig för armen och satte sig ner medan C***a hade pratat med polis.
Josefin såg att naglarna hade gått genom skinnet och samtidigt orsakade rodnad. Lite senare under dagen hade det kommit fram blåmärken.
Josefin beskrev att både hon och C***a hade varit skärrade och rädda.

Örjan gör som vanligt i förhöret. Han minns inget och har inte varit där.
Citera
2026-07-20, 18:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du helt pantad? Skulle han ha tagit tag i henne för att han var i underläge? Det enda Öjje hade behövt göra var att gå därifrån. Öjje är lång och säkert 2 dm längre än kvinnan, så det är inte så troligt att han känt sig hotad av henne. Då hade han gått därifrån.

Han klämde åt så hårt att det blev märken och kvinnan kunde inte ta sig ur hans grepp. Ge dig nu eller så berättar du din alternativa historia om hur du tror att det hela gick till.
Örjan Ramberg är 188 centimeter lång så han är troligen mycket längre än kvinnan.
Men som så många gånger tidigare så gillar han att skrämmas och agera aggressivt mot en kvinna.

Det är då ett jävla tjat om en åldrig, snart 80 år man. RÖVen Ramberg var 77 år vid händelsen.
Nu är han 78 år. Han är född 26 februari 1948 och fyller 80 om drygt 1,5 år.

Den enda som verkar vara dement här är kvinnohataren som skriver långa uppsatser till försvar för RÖVen Ramberg.
Senast redigerad av Timeout 2026-07-20 kl. 18:50.
Citera
2026-07-20, 20:13
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Örjan Ramberg är 188 centimeter lång så han är troligen mycket längre än kvinnan.
Men som så många gånger tidigare så gillar han att skrämmas och agera aggressivt mot en kvinna.

Det är då ett jävla tjat om en åldrig, snart 80 år man. RÖVen Ramberg var 77 år vid händelsen.

Den enda som verkar vara dement här är kvinnohataren som skriver långa uppsatser till försvar för RÖVen Ramberg.
Tack för Fuppen. Nu hamnar ju saken i ett helt annat läge. Han säger ju att han inte ens vet om att han varit där och att kvinnorna hittat på allt för att sätta dit honom. Rädda Örjan!

Skämt åsido. Jag har läst och förstått. I min värld är det inte normalt att en äldre man går in och ställer till en scen för att han blir emotsagd. I min värld hade det skett ett missförstånd som eskalerade. Men nu när jag läst och sett vittnena instämma så inser jag att Örjan är mycket sjuk. De säger att han inte ens verkade påverkad. Att han brukar bete sig som ett svin. Kanske är bäst att lägga in honom på ett hem?
Citera
2026-07-20, 20:47
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:

I vanlig ordning försvarar kvinnohataren rövhål liknande Ramberg i repetitiva inlägg med oftast både ovidkommande och undermålig argumentation.
Alla som har följt RÖVen Rambergs dokumenterade eskapader av misshandlar/övergrepp m.m. genom åren vet vilken vidrig människospillra han faktiskt är.

En underbar människa som fick betala det ultimata priset för en relation med RÖVen är Josefin Nilsson ❤ V.I.F.🕯
Citera
2026-07-20, 21:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är kanske inte så lätt att bara gå därifrån för en snart 80-årig man? Vi pratar om en åldring nu.

(...)

Enligt kvinnan ja, men den snart 80-årige mannen minns inget av händelsen.

Varför litar du på henne?
Du har rätt. Det låter verkligen som att Öjje borde bo på ett vårdboende då han verkar både dement och otillräknelig. Åldern börjar ta ut sin rätt, tänk, han minns inte ens att han varit i butiken. Han borde inte vistas ute utan personal. Hoppas att Öjje får all den vård han verkar vara i så stort behov av.
Citera
2026-07-20, 21:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Tack för Fuppen. Nu hamnar ju saken i ett helt annat läge. Han säger ju att han inte ens vet om att han varit där och att kvinnorna hittat på allt för att sätta dit honom. Rädda Örjan!

Skämt åsido. Jag har läst och förstått. I min värld är det inte normalt att en äldre man går in och ställer till en scen för att han blir emotsagd. I min värld hade det skett ett missförstånd som eskalerade. Men nu när jag läst och sett vittnena instämma så inser jag att Örjan är mycket sjuk. De säger att han inte ens verkade påverkad. Att han brukar bete sig som ett svin. Kanske är bäst att lägga in honom på ett hem?
Den kvinnliga personalen på det boendet får klä sig i en skyddsdräkt från topp till tå om de ska honom där. Det är nog bäst om han bor kvar hemma så länge som möjligt.

Om inte det är möjligt får han ha ett madrasserat rum och få maten genom en lucka i dörren på boendet, likt en fängelsecell för att minimera den kvinnliga personalkontakten.
Senast redigerad av exoticspice 2026-07-20 kl. 21:28.
Citera
2026-07-20, 21:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Örjan Ramberg borde ha satts på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning för länge sen.
Han har varit sån här i många år och många har fått lida.
Här kommer lite till om RÖVen Ramberg. RÖV är pga av hans förnamn som ha numera har ändrat.
Han har bytt namn till Ralf Örjan Ramberg, tidigare folkbokförd Ralf Örjan Valter Rahmberg.
Det var väl inte så kul att ha initialerna RÖV i förnamnet.

Det som är väldigt vanligt med Ramberg är att han inte minns, dom hittar på för att sätta dig honom och en massa lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Texten nedan (den har lagts upp tidigare men jag lägger in den igen för tydlighetens skull) kommer för dom som undrar från den här artikeln: https://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/

”Vid 01-tiden den 16 april 2000 dyker skådespelaren upp vid restaurangen Sturehof i centrala Stockholm. Han är kraftigt berusad, men släpps in. Efter 20 minuter då han druckit enbart vatten vill han beställa vin. Han nekas med motiveringen att han är för berusad.
Skådespelaren tar då tag om hovmästaren Fredrik Norbergs armar och överkropp och säger "Jag ska döda dig, din jävel! Jag ska göra ditt liv till ett helvete!" Han tar sedan ett strypgrepp på Norberg och upprepar samma hot. Norberg lyckas ta sig loss.

Dörrvakten Magnus Ahlman ber skådespelaren följa med, men han börjar bråka och sparkar Ahlman på vänster smalben. Skådespelaren vägrar att lugna ner sig och polis tillkallas.
Skådespelaren uppger i förhör att han var på gott humör den här kvällen. Han säger att dörrvakten förnedrade honom genom att försöka få honom att erkänna att han var homosexuell.

Skådespelaren medger att det var korrekt att slänga ut honom eftersom han var burdus, aggressiv och störande. Han säger att han "i sitt yrke som skådespelare är tränad att reagera".

Tingsrätten föreslår skyddstillsyn i stället för fängelse eftersom skådespelarens alkoholmissbruk bidragit till brotten och att han har förklarat sig villig att genomgå behandling, Anonyma alkoholisters 12-stegsprogram. Han döms till skyddstillsyn med övervakning i 15 månader.

Samme skådespelare inleder i september 1994 ett förhållande med en av landets mest folkkära artister.
Hösten 1996 vill hon avbryta förhållandet för att han misshandlar henne fysiskt och psykiskt.
Han blir "vansinnig" när hon berättar att hon vill göra slut. Han slänger ut nycklarna till hennes egen lägenhet genom fönstret och tar sedan en vass brevkniv och håller framför henne.
Hon sätter upp sina armar som skydd. Han skär henne i armbågen. Tillsammans tar de en taxi till sjukhus och Dramatenskådespelaren uppger för sjukhuspersonalen att hans flickvän har ramlat på en flaska.

Vid ett senare tillfälle knuffar han omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboyboots.
Morgonen därpå trycker han upp henne mot en vägg och tar strypgrepp på henne, säger att han ska slå sönder hennes ansikte så att hon inte kan filma.
När hon sedan lämnar hans lägenhet häller han vatten på henne från fönstret.
Den 30 januari 1997 uppsöker hon sjukhus sedan skådespelaren slagit henne under vänster bröst och på benen.

Den 15 april förbjuds han att ta kontakt med eller följa efter henne i ett år framåt.
Han bryter vid flera tillfällen mot förbudet. Han försöker bryta sig in i hennes lägenhet och talar in en rad meddelanden på hennes telefonsvarare, som hon sparar och senare spelar upp i rättssalen:

"Min ilska är enorm, XXXXX, den är enorm. Jag vet inte hur jag ska komma över det här. Den är enorm, den är enorm. Jag tror aldrig att jag varit så här galen, ilsken någon gång i mitt liv tidigare. Ta det i betänkande."
Ett annat samtal: "Jag vaknar hela tiden av hat. Din tjocka grisfarmarfitta. Jag vaknar av hat till dig.
Ett enormt jävla hat. Jag lovar dig min hämnd, den kommer att bli ljuv. Jag ska tänka ut något raffinerat åt dig, just åt dig. Som du förstår (ohörbart) hållit på med. Förstår du det? Din feta jävla gris."

Och skådespelaren skickar brev: "Det hatet jag kände i cellen på Södermalms polisstation är nog det värsta jag känt. Man ska aldrig hopblanda sig med människor som sysslat med 1000-årig inavel. Men vi ses."

I tingsrätten berättar och gråter kvinnan: - Han blev djävulsk mot mig. Men då var jag så kär att jag inte kunde ta mig loss. - Jag kan inte förklara. Det är som att be Dr Jekyll förklara Mr Hyde.
Jag är något slags dubbelnatur, svarar skådespelaren. Han döms i tingsrätten till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud.
I hovrätten mildras dock domen och skådespelaren slipper undan med villkorlig dom.

Våren 2002 inleds en ny förundersökning mot skådespelaren.
Än en gång hittar han sin före detta flickvän, nu på restaurangen Riche nära Stureplan i Stockholm.
De är där i var sitt sällskap och inleder ett samtal. - Skäms du inte för vad du har gjort mot mig, frågar kvinnan. Dramatenskåde-spelaren svarar: - I still want to kill you (Jag vill fortfarande döda dig.) Han uppger för Expressen att det inte stämmer, att hon har hittat på allt.”
Trots inspelade samtal och brev så förnekar Ramberg allting som vanligt, hon har hittat på alltihop.
Precis som han gör nu efter händelsen på restaurangen trots vittnen och videoinspelning. Han har inte varit där
Citera
2026-07-20, 22:27
Medlem
MrBubss avatar
Usch, vilken vidrig typ han är som saknar all form av medmänsklighet, empati och ansvarskänsla.

En psykopat som ÖR skyr ju inga som helst medel och man kan bara ana vilket helvete J*sefine tvingades utstå och även alla andra som råkat ut för hans attacker och ondska.

Han kan dock trösta sig med att han har fått en fan-club på forumet, men tack och lov lär den inte växa utan kommer att bestå av en enda person.

Fan-clubs direktören kunde ju ta med ÖR och sin frågelåda till ett kalhygge, så kan de sitta där och gnälla och älta sin skit tillsammans med myror och skalbaggar, så slipper alla vi andra påverkas av deras dynga.
Citera
2026-07-21, 04:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Blir han friad i detta mål? Ja kanske.

De flesta frias för att de är oskyldigt anklagade men hur utgången kommer att bli här i detta mål vet vi inte men mycket pekar väl på att han kommer att frias på samma sätt som han blev friad i hovrätten 1998 för två helt andra fall av misshandel?
Citera
2026-07-21, 04:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
*rjan R*mberg är 188 centimeter lång så han är troligen mycket längre än kvinnan.

Vet du hur lång kvinnan är? 🤔

Man kan samtidigt fråga sig hur stor betydelse kroppslängden har i detta fall eftersom vi pratar om en mycket äldre man vs en yngre kvinna?

Citat:
Men som så många gånger tidigare så gillar han att skrämmas och agera aggressivt mot en kvinna

De flesta människor kan bli arga från tid till annan och i det här fallet fanns det kanske en giltig anledning att bli arg?

Blir du själv aldrig förbannad om du upplever att du blir orättvist behandlad?

Citat:
Det är då ett jävla tjat om en åldrig, snart 80 år man. RÖVen R*mberg var 77 år vid händelsen.

Det är svårt att se hur en snart 80-årig man kan utgöra ett hot mot en yngre person, pensionärer är dessutom en utsatt grupp i samhället. Dina lama försök att misskreditera den äldre skådespelaren känns ju rätt patetiska. Varför är det så viktigt för dig att hacka på en gammal pensionär?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-07-21 kl. 04:35. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-21, 04:44
Medlem
semen.12s avatar
Örjan Ramberg var den expojkvän som dömdes för misshandel av Josefin Nilsson innan hennes död/ självmord. Efter att dokumentären "Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är" släpptes gick han ut med sin version av det hela i en debattartikel.

Dokumentären på SVT om Josefin Nilsson avslöjar ett mörker
I dokumentären skildras Josefin Nilssons karriär som artist, men det framkommer också uppgifter om en mörkare del av hennes liv – nämligen att hon misshandlades svårt av en man som hon hade en relation med.

Den mannen var Dramatenskådespelaren Örjan Ramberg.
https://nyheter24.se/noje/929030-orjan-ramberg-jag-var-inte-orsaken-till-josefin-nilssons-dod

Han berättar sedan att han efter dokumentären mottagit mängder av hatbrev, mejl, sms och röstmeddelanden med hot om hur han ska stympas, styckas, kastreras, slaktas. Att hans hals och huvud ska skäras av, och att människor ska prickskjuta eller misshandla honom om han lämnar sin bostad.
Senast redigerad av semen.12 2026-07-21 kl. 04:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in