2026-07-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Meloni är inte höger. Underlätta moderskap inom en kärnfamilj, ja... Den riktiga högern växer bevisligen bland unga män i hela EU samt UK. USA samma sak. Det är du som sovit under en sten. Det finns väldigt stark anti-abortrörelse inom EU. Du är obildad och oppuplyst helt enekelt. Allt fler män känner igen sig även i Sverige.
Varför är det viktigt för dig att begränsa kvinnors rätt till abort?
Citera
2026-07-11, 09:27
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jo och definitivt i takt med att vi blev bofasta för x tusentals år sen.

Men att de kvinnliga individerna bland samlarna/nomaderna skulle springa runt och leta efter alfa males med mer resurser än andra males är bara bs
Gum69mo, kära marxist. För dig är alltså hypergami enbart en fråga om materiella tillgångar? Kvinnor är för dig reducerade till små rationella aktörer på en råvarumarknad som bara ser kött, päls och flintastenar? Du låter som en centralbyråkrat som försöker förklara romantik med BNP-siffror.

Sanningen är att den där "alfahanen" kvinnor sökte sig till lika gärna kunde vara gubben med hög social status, klokskap och inflytande – inte för att han hade mest stenar, utan för att hans ord vägde tungt i stammen. Men sådana idealistiska begrepp som anseende och karisma verkar ju inte rymmas i din materialistiska världsbild där allt handlar om ägodelar.

Du ser människor som Homo Economicus – jag ser dem som Homo Sapiens. Men det är klart, i din värld är vi alla bara marionetter för produktionsmedlen.

Njut av ditt Marx-läsande.
Citera
2026-07-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Gum69mo, kära marxist. För dig är alltså hypergami enbart en fråga om materiella tillgångar? Kvinnor är för dig reducerade till små rationella aktörer på en råvarumarknad som bara ser kött, päls och flintastenar? Du låter som en centralbyråkrat som försöker förklara romantik med BNP-siffror.

Sanningen är att den där "alfahanen" kvinnor sökte sig till lika gärna kunde vara gubben med hög social status, klokskap och inflytande – inte för att han hade mest stenar, utan för att hans ord vägde tungt i stammen. Men sådana idealistiska begrepp som anseende och karisma verkar ju inte rymmas i din materialistiska världsbild där allt handlar om ägodelar.

Du ser människor som Homo Economicus – jag ser dem som Homo Sapiens. Men det är klart, i din värld är vi alla bara marionetter för produktionsmedlen.

Njut av ditt Marx-läsande.

Jag har aldrig läst nåt av Marx.

Varför tror du jag kritiserar patriarkatet för att det gjorde förhållandet mellan man och kvinna transaktionellt?

För att jag är kommunist?
Citera
2026-07-11, 14:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag har aldrig läst nåt av Marx.

Varför tror du jag kritiserar patriarkatet för att det gjorde förhållandet mellan man och kvinna transaktionellt?

För att jag är kommunist?

Det behövs mer patriarkat, inte mindre. Det är nedmonteringen av patriarkatet som skapat problem för landet. Dessutom är det kvinnorna själva som merkantiliserat sin sexualitet, inte män. Varför? Därför att det är den enda valuta unga kvinnor har.
Citera
2026-07-11, 14:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför är det viktigt för dig att begränsa kvinnors rätt till abort?

Därför att abort i grunden är mord. Gillar du när folk blir mördade?
Citera
2026-07-11, 14:51
Medlem
Citat:
Därför att abort i grunden är mord. Gillar du när folk blir mördade?
Nej det är det inte. Det är din åsikt bara.
Citera
2026-07-11, 14:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej det är det inte. Det är din åsikt bara.

Bara för att du vill kalla det för ett foster och beröva det ofödda barnet sina rättigheter som varande en unik individ, och som skulle bli ett fullgånget barn med en egen framtid, om kvinnan inte tog kål på det. Du berövar de facto en individ hela sin livslinje från vaggan till graven. Du är ett äckel som försvarar detta, och belyser väldigt väl varför ni bör överges och frysas ut av män.
Citera
2026-07-11, 15:02
Medlem
Citat:
Bara för att du vill kalla det för ett foster och beröva det ofödda barnet sina rättigheter som varande en unik individ, och som skulle bli ett fullgånget barn med en egen framtid, om kvinnan inte tog kål på det. Du berövar de facto en individ hela sin livslinje från vaggan till graven. Du är ett äckel som försvarar detta, och belyser väldigt väl varför ni bör överges och frysas ut av män.
Det är inte jag som säger det, det är lagstiftaren. Och majoriteten av svenska folket. Ni är väldigt få som anser att abort är mord (märklig övervikt på män i den frågan, trots att män begår nästan alla mord och det oftast är män som överger sina barn). Märkligt nog verkar varenda en av er ha minst ett flashback-konto.
Citera
2026-07-11, 15:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är inte jag som säger det, det är lagstiftaren. Och majoriteten av svenska folket. Ni är väldigt få som anser att abort är mord (märklig övervikt på män i den frågan, trots att män begår nästan alla mord och det oftast är män som överger sina barn). Märkligt nog verkar varenda en av er ha minst ett flashback-konto.

Unga kvinnor i synnerhet röstar för rätten att få avliva sina blivande barn. Enough said. Att du sedan sitter och insinuerar att jag postar med multipla konton i trådarna är bara ynkligt. Det strider mot reglerna och kan leda till avstängning. Jag välkomnar att du anmäler misstänkta konton till moderator för granskning. Jag postar givetvis bara från ett konto här.
Citera
2026-07-11, 15:15
Medlem
Citat:
Unga kvinnor i synnerhet röstar för rätten att få avliva sina blivande barn. Enough said. Att du sedan sitter och insinuerar att jag postar med multipla konton i trådarna är bara ynkligt. Det strider mot reglerna och kan leda till avstängning. Jag välkomnar att du anmäler misstänkta konton till moderator för granskning. Jag postar givetvis bara från ett konto här.
Jag insinuerar inget. Ett konto är också minst ett konto.

Håller du med om att abortlagstiftningen är en väldigt marginell politisk fråga som de flesta är rätt nöjda med hur den är utformad idag? Det är ju inte som att något parti verkar tycka att det finns några väljare att vinna på att förespråka inskränkningar i den, tex.
Citera
2026-07-11, 15:19
Medlem
Citat:
Det behövs mer patriarkat, inte mindre. Det är nedmonteringen av patriarkatet som skapat problem för landet. Dessutom är det kvinnorna själva som merkantiliserat sin sexualitet, inte män. Varför? Därför att det är den enda valuta unga kvinnor har.

Naturligtvis ser en sexköpare tillika starkt kvinnohatisk man kvinnor som blott ett hål att stoppa snorren i.

Patriarkatet förvandlade kvinnor till hål och avelsston utan rättigheter eller självbestämmande över den egna kroppen ens. Kvinnan blev alltså helt beroende av mannen och äktenskapet blev mer som en affärsuppgörelse än ett befästande av kärleken mellan man och kvinna.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-11 kl. 15:29.
Citera
2026-07-11, 15:22
Medlem
Citat:

Du tänker alltså hädanefter frysa ut all världens kvinnor? I alla länder genomgår kvinnor aborter oavsett om det är lagligt eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in