2026-07-10, 14:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Allt detta du räknar upp är ytterst de svenska männens fel, inte kvinnornas som bara följer sin biologiska programmering. De svenska männen kan avsluta detta på fem sekunder om de vill, det sker inte, alltså låter svenska män sin arvedel gå förlorad.

Att du hatar svenska kvinnor har förmodligen andra orsaker än detta (vilka inte är så svåra att ana) men du skyller detta på kvinnorna fast det är männen du bör anklaga, vilket är omanligt och ironiskt nog gör dig ännu mer oattraktiv för kvinnor.

Om männen hade följt sin biologisk programmering så skulle de ha sett till att kvinnor visste sin plats. Det tänkte du inte på eller hur? Du betraktar alltså kvinnor som lägre stående varelser som bara följer sin programmering? Män är mer ansvarsfulla. Har jag förstått dig rätt?
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-10 kl. 14:50.
Citera
2026-07-10, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om männen hade följt sin biologisk programmering så skulle de ha sett till att kvinnor visste sin plats. Det tänkte du inte på eller hur? Du betraktar alltså kvinnor som lägre stående varelser som bara följer sin programmering? Män är mer ansvarsfulla. Har jag förstått dig rätt?

Varför skulle jag inte ha tänkt på det?

Män som ger bort sitt land, sina kvinnor och sina barn är förmodligen inte ansvarsfulla och följer inte heller sin biologiska programmering. Män som erövrar detsamma är mer ansvarsfulla och mer sanna som män, därför är de också mer attraktiva för kvinnor.

Det mest omanliga man kan göra är att hålla kvinnor ansvariga för något av detta. Män tar ansvar,
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-07-10 kl. 15:03.
Citera
2026-07-10, 15:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför skulle jag inte ha tänkt på det?

Män som ger bort sitt land, sina kvinnor och sina barn är förmodligen inte ansvarsfulla och följer inte heller sin biologiska programmering. Män som erövrar detsamma är mer ansvarsfulla och mer sanna som män, därför är de också mer attraktiva för kvinnor.

Det mest omanliga man kan göra är att hålla kvinnor ansvariga för något av detta. Män tar ansvar,

Svenska män är förtryckta av staten. Det kallas för tyranni. Du beskriver ju saken själv: om kvinnor ska betraktas som jämställda så måste de kunna hållas lika ansvariga som män. Nu kan det inte det, och då ska de heller inte betraktas som jämställda eller jämlika. Kvinnor kan ju inte både ha kakan och äta den.
Citera
2026-07-10, 15:06
Avslutad
Citat:
Svsneka män är förtryckta av staten. Det kallas för tyranni. Du beskriver ju saken själv. om kvinnor ska betraktas som jämställda så måste de kunna hållas lika ansvariga som män. Nu kan det inte det, och då ska de heller inte betraktas som jämställda.

Jag har inte på något vis påstått att kvinnor bör betraktas som jämställda. Jag är höger, jag tror på (erkänner) hierarkier.

Det är männen som gett dem dessa friheter och som inte stoppar dem som är ansvariga.

Staten är vi alla, svenska män är ytterst ansvariga för staten och dess funktion. Det duger inte att skylla detta på kvinnor.
Citera
2026-07-10, 15:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag har inte på något vis påstått att kvinnor bör betraktas som jämställda. Jag är höger, jag tror på (erkänner) hierarkier.

Det är männen som gett dem dessa friheter och som inte stoppar dem som är ansvariga.

Staten är vi alla, svenska män är ytterst ansvariga för staten och dess funktion. Det duger inte att skylla detta på kvinnor.

I grund och botten håller jag med om detta, om man drar det till sin yttersta logiska konsekvens. Argumentet har återkommit då och då i mina trådar.
Citera
2026-07-10, 15:18
Avslutad
Citat:
I grund och botten håller jag med om detta, om man drar det till sin yttersta logiska konsekvens.

För att du ytterst är en logisk och genomtänkt person som emellanåt inte kan kontrollera dina känslor apropå svenska kvinnor (menat som en komplimang).

Med det sagt så tror jag att för män som är kloka, strategiska och förtjänar bättre så kan lösningen mycket väl vara att överge svenska kvinnor, ja rent av det svenska kollektivet (jag har själv gett upp allt hopp om detta kollektiv).
Citera
2026-07-10, 15:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
För att du ytterst är en logisk och genomtänkt person som emellanåt inte kan kontrollera dina känslor apropå svenska kvinnor (menat som en komplimang).

Med det sagt så tror jag att för män som är kloka, strategiska och förtjänar bättre så kan lösningen mycket väl vara att överge svenska kvinnor, ja rent av det svenska kollektivet.

Då så. Cirkeln är sluten. Tack för dina bidrag till tråden!
Citera
2026-07-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Du har helt fel men förstår inte det eftersom du sitter fast i dina echo chamber tillsammans med dina bröder. Därför tror du att alla män tänker som du. Det gör de inte.

Det går aldrig att rulla tillbaka något. Framtiden är alltid något annat än dåtiden.

Tekniken utvecklar nya robotar och blir våra förlängda armar. AI gör sitt. Mänskligheten kommer snart börja slava och anpassa oss under dessa element. Även männen - då människor är människor - och teknik är teknik.

Vi kommer inte vara beroende av lika många människor på jorden framöver.

Vi behöver däremot bry oss om alla bränder i Europa, elektrifieringen, alla dumma krig. Mänskligheten har ett gemensamt uppdrag att ta hand om jorden och då ska vi göra det, inte hålla på och trycka ner varandra. Kvinnor har lika mycket rätt att få uttrycka sina åsikter som du. Ba' så du vet

Citat:
Du är en sådan där korkad jävel som går på klimatblufffen. Typisk svensk indoktrinerad kvinna. Självklart går lagstiftning att rulla tillbaka. Det har gjorts många gånger tidigare. Svenska kvinnor har brutit det sociala kontraktet, och ska därmed förlänas färre rättigheter än män. En total omläggning av skattepolitiken är nödvändig. Ingen mer konstgjord andning på svenska kvinnors improduktiva låtsasjobb. Abortlagstiftningen måste dras åt, och kvinnor som är promiskuösa ska hånas, frysas ut och stigmatiseras. Se på de större EU-länderna hur snabbt de högerkonservativa stormar fram i opinionen.... Tyskland, Frankrike, Italien. Lägg UK till detta.

Den europeiska ytterhögern verkar inte klämma åt kvinnor så hårt som du skulle vilja. Meloni vill underlätta för kvinnor med ekonomiska medel att kunna kombinera moderskap med karriär. Abortlagsriftningen finns kvar. Samma löge i Frankrike.

Meloni är inte för kvotering utan menar att kvinnor ska ta sig fram med egna meriter. Det är ändå inte så kontroversiellt. Det finns olika åsikter i Sverige men de flesta vill nog ha en position på grnd av egna meriter och inte kvotering.

I övrigt så befinner du dig i ett extremt echo chamber. Det är inte många män i Sverige som.känner igen sig. Tveksam till att ytterhögern växer, upplever snarare det som tvärtom.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-10 kl. 20:31.
Citera
2026-07-10, 20:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Den europeiska ytterhögern verkar inte klämma åt kvinnor så hårt som du skulle vilja. Meloni vill underlätta för kvinnor med ekonomiska medel att kunna kombinera moderskap med karriär. Abortlagsriftningen finns kvar. Samma löge i Frankrike.

Meloni är inte för kvotering utan menar att kvinnor ska ta dig fram med egna meriter.

I övrigt så befinner du dig i ett extremt echo chamber. Det är inte många män i Sverige som.känner igen sig. Tveksam till att ytterhögern växer, upplever snarare det som tvärtom.

Meloni är inte höger. Underlätta moderskap inom en kärnfamilj, ja... Den riktiga högern växer bevisligen bland unga män i hela EU samt UK. USA samma sak. Det är du som sovit under en sten. Det finns väldigt stark anti-abortrörelse inom EU. Du är obildad och oppuplyst helt enekelt. Allt fler män känner igen sig även i Sverige.
Citera
2026-07-10, 21:29
Medlem
Citat:
Meloni är inte höger. Underlätta moderskap inom en kärnfamilj, ja... Den riktiga högern växer bevisligen bland unga män i hela EU samt UK. USA samma sak. Det är du som sovit under en sten. Det finns väldigt stark anti-abortrörelse inom EU. Du är obildad och oppuplyst helt enekelt. Allt fler män känner igen sig även i Sverige.

Även om det finns möjlighet till abort upp till en viss gräns så har man ju alltid rätt att behålla sitt barn.

Du vill att alla dina horor som du går till ska föda dina barn också?
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-10 kl. 21:57.
Citera
2026-07-11, 01:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Även om det finns möjlighet till abort upp till en viss gräns så har man ju alltid rätt att behålla sitt barn.

Du vill att alla dina horor som du går till ska föda dina barn också?

Tramsigt inlägg. Du är ju själv en veritabel hora. Hur undviker du graviditet? Vem har motsagt att man kan (och bör) behålla sitt barn?
Citera
2026-07-11, 06:43
Medlem
Citat:
Tramsigt inlägg. Du är ju själv en veritabel hora. Hur undviker du graviditet? Vem har motsagt att man kan (och bör) behålla sitt barn?

Du nämnde själv nyss högerns framfart bland unga män i EU ( som du uppfattar det ) och att det finns en stark anti-abortrörelse med dem. Du skrev att abortlagstiftningen måste dras åt.

Jag förklarade bara att antiabortmotståndarna inte behöver frukta aborträtten alls. Låt den finnas kvar. Aborträtten i sig är inget hot.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-11 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in