2026-07-05, 23:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
De bofasta patriarkala samhällena gjorde relationen mellan man och kvinna transaktionell. Något du och andra sexköpare i allra högsta grad utnyttjar.

Va? Vadå "när kvinnor beter sig illa ska män ta ansvar"? Vad pratar du om?

Ok, du förstod överhuvudtaget inte min fråga så här kommer den igen:

Om du hatar den av patriarkala samhällen skapta kvinnliga hypergamin så mycket, varför främjar du den då genom att köpa kvinnor i låginkomstländerna?

De behöver pengar ja. Detta är skolboks exemplet på hypergami

Och du är vitt slödder, rent jävla pack.

Evolutionen går betydligt längre tillbaka än de bofasta samhällena och det kapitalistiska systemet. Kvinnor är hypergama parasiter av biologiska skäl, men dagens kvinnor i Sverige är de värsta. De har inte begript att i en transaktion så måste man ge något i utbyte så att transaktionen gynnar båda parter, man kan inte bara roffa åt sig. Att dagens samhälle tillåter detta kommer att resultera i årtusendets backlash när män på bred front inser hur grundlurade de är.

Det är du som är ett odugligt vänsterslödder.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-05 kl. 23:35.
Citera
2026-07-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Evolutionen går betydligt längre tillbaka än de bofasta samhällena och det kapitalistiska systemet. Kvinnor är hypergama parasiter av biologiska skäl, men dagens kvinnor i Sverige är de värsta. De har inte begript att i en transaktion så måste man ge något i utbyte så att transaktionen gynnar båda parter, man kan inte bara roffa åt sig. Att dagens samhälle tillåter detta kommer att resultera i årtusendets backlash när män på bred front inser hur grundlurade de är.

Nej kvinnor är inte hypergama parasiter av biologiska skäl. Den här ideologiska hatpropagandan mot kvinnor som du alltid kräker ur dig är så jävla löjlig och omogen.

Resten är bara obegripligt pladder från en sinnessjuk, massa plattityder och uttryck för intensivt hat mot kvinnor.

Jag vet inte ens hur jag ska bemöta dig längre. Känns som om jag besöker en långtidsinlagd patient på psykiatrin varenda gång jag svarar på dina inlägg. Någon som sitter och skriver samma fraser om och om igen på väggarna med sin egen skit.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-05 kl. 23:51.
Citera
2026-07-05, 23:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej kvinnor är inte hypergama parasiter av biologiska skäl. Den här ideologiska hatpropagandan mot kvinnor som du alltid kräker ur dig är så jävla löjlig och omogen.

Resten är bara obegripligt pladder från en sinnessjuk, massa plattityder och uttryck för intensivt hat mot kvinnor.

Jag vet inte ens hur jag ska bemöta dig längre. Känns som om jag besöker en långtidsinlagd patient på psykiatrin varenda gång jag svarar på dina inlägg.

Du kan inte låta bli att svara eftersom du vet att hela ditt narrativ vilar på en väldigt skakig grund. Kvinnor i väst har fått alldeles för mycket luft, och det måste rullas tillbaka. Du vet väl var opinionen inom EU + UK är på väg? Det är inte din väg kan jag meddela.
Citera
2026-07-06, 00:00
Medlem
Citat:
Du kan inte låta bli att svara eftersom du vet att hela ditt narrativ vilar på en väldigt skakig grund.

Vilket narrativ? Att sexköpare i allra högsta grad utnyttjar det transaktionella förhållandet mellan man och kvinna i patriarkala samhällen?

Citat:
Kvinnor i väst har fått alldeles för mycket luft, och det måste rullas tillbaka.

Rullas tillbaka till när och vad?

Citat:
Du vet väl var opinionen inom EU + UK är på väg? Det är inte din väg kan jag meddela.

Vilken är min väg enligt dig?
Citera
2026-07-06, 00:46
Medlem
Citat:

Jag vet inte ens hur jag ska bemöta dig längre. Känns som om jag besöker en långtidsinlagd patient på psykiatrin varenda gång jag svarar på dina inlägg. Någon som sitter och skriver samma fraser om och om igen på väggarna med sin egen skit.

Prova bemöta det med argument istället för med personangrepp, invektiv och förolämpningar. Men det är klart, har du inga argument blir det ju svårt. Och feminister har ju sällan det.
Citera
2026-07-06, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Prova bemöta det med argument istället för med personangrepp, invektiv och förolämpningar. Men det är klart, har du inga argument blir det ju svårt. Och feminister har ju sällan det.

Vilka av WWs argument har jag inte bemött enligt dig?
Citera
2026-07-06, 13:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Världen är nog inte så svart/vit som du tror. Det finns säkert biologiska mekanismer såsom andra bakom detta fenomen.
Citera
2026-07-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Världen är nog inte så svart/vit som du tror. Det finns säkert biologiska mekanismer såsom andra bakom detta fenomen.

Dessa meningar säger mig inte så mycket. Skulle du kunna utveckla ditt resonemang?
Citera
2026-07-07, 15:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Dessa meningar säger mig inte så mycket. Skulle du kunna utveckla ditt resonemang?

Jag skulle tro att det nog visst finns en viss biologisk mekanism i hypergami och inte kategoriskt avföra det som du gjorde.
Citera
2026-07-07, 16:12
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Kvinnor är hypergama parasiter av biologiska skäl

Och vissa män knullar nästan alla så fort tillfälle ges och så länge dom är kvinnor (i smyg "bögknullas" det dock rejält ibland även av "de mest straighta män"). Detta är dock något som typiska "red pillers" inte gärna vill prata om - den problematiska sidan att vara i princip en slav för fitta (vilket starkt bidrar till att ge kvinnor ett sexuellt privilegium). Oönskade graviditeter, sjukdomar, desperation med mera. Jag har förstått att vissas lösning på problematiken är att stärka parbildningen. Men. Tänk om detta inte går längre i dagens samhälle? Då kanske det är hög tid att inse att många där ute lever på helt fel sätt - att mallen för parbildning inte är optimal sas - kanske t om föräldrad (å för alla religiösa - tänk om GUD INTE lyssnar på er vid bröllopet - endast den sura svärföräldern?). Btw så händer det absolut att män är hypergama oxå då en majoritet av både män å kvinnor där ute är serie-monogama i sig. All denna problematik går mycket djupare än att det finns EN lösning och EN grupp som ensam är ansvarig för att ta hand om denna. På sätt å vis påminner detta mig om en viss annan grupp som ständigt försöker övertyga resten om att det helt å hållet är "dom VITA männens fel" att världen är fucked up.
Citera
2026-07-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skulle tro att det nog visst finns en viss biologisk mekanism i hypergami och inte kategoriskt avföra det som du gjorde.

Jo och definitivt i takt med att vi blev bofasta för x tusentals år sen.

Men att de kvinnliga individerna bland samlarna/nomaderna skulle springa runt och leta efter alfa males med mer resurser än andra males är bara bs
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-07 kl. 17:55.
Citera
2026-07-08, 09:37
Medlem
Citat:
Du kan inte låta bli att svara eftersom du vet att hela ditt narrativ vilar på en väldigt skakig grund. Kvinnor i väst har fått alldeles för mycket luft, och det måste rullas tillbaka. Du vet väl var opinionen inom EU + UK är på väg? Det är inte din väg kan jag meddela.

Du har helt fel men förstår inte det eftersom du sitter fast i dina echo chamber tillsammans med dina bröder. Därför tror du att alla män tänker som du. Det gör de inte.

Det går aldrig att rulla tillbaka något. Framtiden är alltid något annat än dåtiden.

Tekniken utvecklar nya robotar och blir våra förlängda armar. AI gör sitt. Mänskligheten kommer snart börja slava och anpassa oss under dessa element. Även männen - då människor är människor - och teknik är teknik.

Vi kommer inte vara beroende av lika många människor på jorden framöver.

Vi behöver däremot bry oss om alla bränder i Europa, elektrifieringen, alla dumma krig. Mänskligheten har ett gemensamt uppdrag att ta hand om jorden och då ska vi göra det, inte hålla på och trycka ner varandra. Kvinnor har lika mycket rätt att få uttrycka sina åsikter som du. Ba' så du vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in