2018-07-26, 16:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Men feminismens påtvingade jämlikhet är ändå viktigare än deras individuella frihet?

Du är en större hycklare än de fyra clownerna i P: Utrikes, och det säger mycket!

Det är feminismen som alltid jobbat för kvinnors frihet (det och tekniken).
Citera
2018-07-26, 17:21
Medlem
Felet med feminismen är att de antar och förordar att män och kvinnor ska köra ett spel mot varandra.

Det funkar inte speciellt inte mentalt eftersom personer mår sämre av det.

Fram till 60-talet körde kvinnor och män nästa 100 % på samma sida men vartefter åren har gått så kör de på olika sidor. Nu är vi omkring att 50 % kör på olika sidor.

Det är svårt att byta sida har man en gång utsett en motståndare så kommer man inte lätt ändra detta.

Förfallet fortsätter tills vi helt har förstört den här civilisationen.

Då är det försent att ändra sig.

En sak som jag tycker är att ju längre vänster ut desto snabbare vill du se ett förfall så det skulle hjälpa att t.ex rösta på SD eller Moderaterna det skulle bromsa förfallet något men det är inte säkert de kan rädda situationen men de kan försöka.
Citera
2018-07-26, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det absolut 100% smartaste, hade ju varit att du flyttade till Thailand och lät din högutbildade rika flickvän försörja dig tills du lärt dig språket, blivit medborgare och fått jobb. I Thailand är engelsklärare mycket efterfrågade.

Tänk: härligt klimat, god mat, billiga levnadskostnader, vacker natur osv. Om hon sen vill fortsätta jobba kan ni ju bara skaffa en nanny, säkert billigt i Thailand.

Förstår inte varför du vill sätta både dig själv och henne i en liten etta i en liten grå tråkig stad i Sverige när du har helt andra mycket bättre alternativ.
Jag skulle gissa att den högutbildade rika flickvännen hellre sköter hushållet för mat och husrum i en liten etta.
Citera
2018-07-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Säg mig är dessa buddistiska munkar lyckliga pga hemmafru faktorn?
hmm?

För är ju enligt dig höjden av lycka....få lov vara ekonomiskt beroende hemmafru.

Ok. Så nu är du mot en vägg å försöker slingra sig ur. Har jag någonsin påstått att den enda vägen till lycka är genom att vara hemmafru? Nej.. Så det är ännu ett strawman argument. Seriöst, varför kan du inte föra en ärligt debatt? Är du livrädd att bli bevisad fel?

Nepp. Aldrig sagt att det är höjden av lycka. Men jag börjar fatta varför män lämnar dig.
Citera
2018-07-26, 21:29
Medlem
Citat:
Det absolut 100% smartaste, hade ju varit att du flyttade till Thailand och lät din högutbildade rika flickvän försörja dig tills du lärt dig språket, blivit medborgare och fått jobb. I Thailand är engelsklärare mycket efterfrågade.

Tänk: härligt klimat, god mat, billiga levnadskostnader, vacker natur osv. Om hon sen vill fortsätta jobba kan ni ju bara skaffa en nanny, säkert billigt i Thailand.

Förstår inte varför du vill sätta både dig själv och henne i en liten etta i en liten grå tråkig stad i Sverige när du har helt andra mycket bättre alternativ.

Jag skriver från Bangkok just nu... Anledningen är att Hon vill bo i Sverige. Skulle så gärna bo kvar här för alltid, men jag vill uppfylla min kärestas drömmar å sätter inte mig själv först.
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2018-07-26 kl. 21:33.
Citera
2018-07-26, 21:31
Medlem
Citat:
Det är feminismen som alltid jobbat för kvinnors frihet (det och tekniken).

Men idag gör den det inte längre... Anledningen att jag inte är feminist är för jag är för jämlikhet. Kvinnor vet detta. Därför kvinnor lämnar feminism. Man vill inte längre associeras. I England betraktar sig nu bara 7% som feminister.
Citera
2018-07-29, 19:08
Medlem
PatrickB8mans avatar
Den "Svenska modellen" verkar bygga på att Svenskar ska upphöra att existera helt enkelt !

Singelboendet i Sverige lär vara högst i världen och etniska svenskar producerar inte den avkomman som krävs för att folket ska fortsätta att existera och det är väl kanske därför regimen tar in så mycket folk från övriga världen !

Det verkar vara kvinnan som styr och ställer i de flesta eller rättare sagt alla familjer i min bekantskapskrets.

Kollar man hur det ser ut hemma hos dem så finns det möjligen en vrå som ser ut att tillhöra en man.
Resten av huset eller lägenheten är helt och hållet inrett av kvinnan!

Männen ifrågasätter inte detta överhuvudtaget utan betalar gladeligen halva hyran ändå !

Om männen inte dansar efter sina kvinnors pipa så vet de att det blir dålig stämmning och då vankas inget hanky panky

De svenska tjejer/kvinnor jag haft har till en början varit trevliga och tillmötesgående på alla sätt men efter en tid kommer kraven och då brukar intresset från min sida rinna ut i sanden så att säga.

Plösligt känner jag inte igen den goa tjejen jag träffade och hon har blivit en bitch !

Först är man deras allt på alla plan, men efter en tid om man inte uppfyller kravlistan som växer ju längre tiden går har man helt plötsligt inget gemensamt !

Jag ser ett klart mönster !

Frågan är hur svenska kvinnor blivit så här ?
Är det indoktrinering i skolan, hemmet eller något annat !

Det är för mig en gåta !
Citera
2018-08-04, 04:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Den "Svenska modellen" verkar bygga på att Svenskar ska upphöra att existera helt enkelt !

Singelboendet i Sverige lär vara högst i världen och etniska svenskar producerar inte den avkomman som krävs för att folket ska fortsätta att existera och det är väl kanske därför regimen tar in så mycket folk från övriga världen !

Det verkar vara kvinnan som styr och ställer i de flesta eller rättare sagt alla familjer i min bekantskapskrets.

Kollar man hur det ser ut hemma hos dem så finns det möjligen en vrå som ser ut att tillhöra en man.
Resten av huset eller lägenheten är helt och hållet inrett av kvinnan!

Männen ifrågasätter inte detta överhuvudtaget utan betalar gladeligen halva hyran ändå !

Om männen inte dansar efter sina kvinnors pipa så vet de att det blir dålig stämmning och då vankas inget hanky panky

De svenska tjejer/kvinnor jag haft har till en början varit trevliga och tillmötesgående på alla sätt men efter en tid kommer kraven och då brukar intresset från min sida rinna ut i sanden så att säga.

Plösligt känner jag inte igen den goa tjejen jag träffade och hon har blivit en bitch !

Först är man deras allt på alla plan, men efter en tid om man inte uppfyller kravlistan som växer ju längre tiden går har man helt plötsligt inget gemensamt !

Jag ser ett klart mönster !

Frågan är hur svenska kvinnor blivit så här ?
Är det indoktrinering i skolan, hemmet eller något annat !

Det är för mig en gåta !

Väl tänkt!

Jag har själv ägnat en del av mitt liv åt att ta reda på vad fan som är fel med det här landet. Hur jag än ser på saken så konvergerar allt till detta:

Feminismen och den svenska kvinnans underkastelse inför denna sekteristiska ideologi. Alla Sveriges problem är i grund och botten en könsfråga. Kvinnor kan inte sättas i ansvar över en nations säkerhet. Denna insikt gjorde mig konservativ.

Därför är det också dags att visa svenska kvinnor vad vi tycker. Att överge dem.
Citera
2018-08-04, 04:50
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Väl tänkt!

Jag har själv ägnat en del av mitt liv åt att ta reda på vad fan som är fel med det här landet. Hur jag än ser på saken så konvergerar allt till detta:

Feminismen och den svenska kvinnans underkastelse inför denna sekteristiska ideologi. Alla Sveriges problem är i grund och botten en könsfråga. Kvinnor kan inte sättas i ansvar över en nations säkerhet. Denna insikt gjorde mig konservativ.

Därför är det också dags att visa svenska kvinnor vad vi tycker. Att överge dem.

Jag har träffat min drömkvinna och självklart är det INTE en av svensk börd utan Dansk.

Sensuellt feminin och samtidigt så långt från PK och feminist man kan komma och som bara de manhaftiga svenskorna kan drömma om !
Citera
2018-08-04, 05:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag har träffat min drömkvinna och självklart är det INTE en av svensk börd utan Dansk.

Sensuellt feminin och samtidigt så långt från PK och feminist man kan komma och som bara de manhaftiga svenskorna kan drömma om !

Grattis!

Av ren nyfikenhet så måste jag fråga vad "så långt från PK man kan komma" innebär?
Citera
2018-08-04, 06:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Grattis!

Av ren nyfikenhet så måste jag fråga vad "så långt från PK man kan komma" innebär?
PK = politiskt korrekt, resten förklara sig själv, eller?
Citera
2018-08-04, 06:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Förstår dig, danska tjejer o svenska tjejer är det stor skillnad mellan. Men de kan vara feminister också, riktigt starka sådana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in