2026-07-10, 08:40
Medlem
Steinarrs avatar
Så här skulle vi leva om Miljöpartiet och Vänsterpartiet fick bestämma.
Citera
2026-07-10, 08:41
Medlem
Hoppas han köpte med sig en limpa Chonji.
Supergoda och förpackningen verkligen skiner i rött och guld. Snyggaste ciggpaketet någonsin
Citera
2026-07-10, 08:48
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hoppas Nordkoreanska rättvisan kliver in live..vore ngt. Skjuten vid gränsen med sina streams drömmar fastnade i en 7,62 mm .
Citera
2026-07-10, 08:55
Medlem
Sinraths avatar
"Det satsas nu på infrastrukturen på större orter i och med '20x10' projektet då staten nu fått in mycket pengar från handelsavtal och cyberattacker".

Nånting säger mig att inkomsten är inte problemet utan oviljan att använda det på något annat än vad landets ledare behagar. Fick lite propaganda vibbar av det uttalandet.
Citera
2026-07-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
TV:n är en lyxartikel och på fyra kanaler visas endast väder och propaganda, vad fan ska man då ha en TV till kan man undra

Väder och propaganda. Vi hade det liknande i landet där jag växte upp men vi hade inte lyxen med fyra statliga kanaler utan fick nöja oss med två. Tillochmed barnprogrammen var propaganda inser man nu då man blivit äldre.
Citera
2026-07-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Detta är beställd propaganda, vem är den här snubben?

Inte en chans att han undkom guiden, inte en chans att en västerlänning vandrar runt sådär på egen hand utanför Pyongyang. Har han asiatiskt utseende kan de va en dold kamera han går runt med.

Men jag tror att detta är beställd propaganda menad att se autentisk ut. Han fokuserar sitt filmande på matmarknader och kött och så vidare. Sådant som vi vet är en bristvara i Nordkorea, lyssna på de som flytt folk äter gräs och insekter för att klara sig.

Detta är en mer skicklig version av att låt turister se selektiva delar av Pyongyang och därmed förmedla budskapet att ingen svälter. Lämna byn han filmar och gå till en by han inte tillåtits att filma.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag är nog böjd att hålla med faktiskt. Det liknar nämligen ingenting av andra smygfilmingar av NK som jag har sett.

Kass beställningspropaganda isådantfall då det är tydlig misär som visas.

Angående tillvägagångssett så berättar filmaren en del om det på Reddit om ni hade bemödat er att faktiskt undersöka saken i en minut.
Citera
2026-07-10, 09:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumFisk
Kass beställningspropaganda isådantfall då det är tydlig misär som visas.
Har du ens läst den här tråden? 'Folk verkar mätta', 'dom har bra kläder'.. Det är betydligt vänligare tongångar än det brukar vara när det kommer till filmer från NK.
Citat:
Angående tillvägagångssett så berättar filmaren en del om det på Reddit om ni hade bemödat er att faktiskt undersöka saken i en minut.
Skulle ju verkligen inte kunna vara lögner. Inte skulle väl en diktatur göra något sånt?

Men absolut - det kan vara exakt så som filmaren säger att det är. Jag tycker bara inte att det klarar snifftestet men det kan absolut vara min näsa som är fel.
Citera
2026-07-10, 09:42
Medlem
Imnshos avatar
Gott om asfalt är det ont om. Bådar inte gott för infrastrukturprojektet.
Citera
2026-07-10, 10:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Väder och propaganda. Vi hade det liknande i landet där jag växte upp men vi hade inte lyxen med fyra statliga kanaler utan fick nöja oss med två. Tillochmed barnprogrammen var propaganda inser man nu då man blivit äldre.

Jag gissar att du är uppfödd i sverige och lever varje dag under en foliehatt stor som en mexikanarhatt.
Jag är också uppväxt i Sverige och såg fan så mycket mer än väder och propaganda på våra två kanaler då det även visades filmer, nöjesprogram, serier och mycket annat.
Citera
2026-07-10, 10:42
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Detta är beställd propaganda, vem är den här snubben?

Lurar också på att det här är nått sorts försökt till viral marknadsföring/propaganda från NKs ambassad i Sverige.

Hur skulle han annars smälta in utan att dra till sig uppmärksamhet. En svensk-korean? Ja kanske. Men låter lite väl otroligt. Han måste ändå kunna resa fritt, hitta logi och mat och kläder och ha rätt valuta osv osv. Lite för bra för att vara sant.
Senast redigerad av Kinaski 2026-07-10 kl. 10:44.
Citera
2026-07-10, 10:59
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag är nog böjd att hålla med faktiskt. Det liknar nämligen ingenting av andra smygfilmingar av NK som jag har sett.

Jaså, vad har du sett? Länka till det.
Citera
2026-07-10, 11:02
Medlem
BushwickBills avatar
Propaganda till vilken nytta? Är väl inte helt orimliga scener som visas upp heller med tanke på Kinas utveckling senaste 30-40 åren.

Låter också som att han är precis vid kinesiska gränsen och NK:s absolut värsta ställen lär inte ligga där.
Senast redigerad av BushwickBill 2026-07-10 kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in