Landet är fascinerande på många sätt, men jag är lite tveksam på hur äkta filmen är, men visst kan den vara äkta. Det lär ju knappast vara den värsta delen av NK som filmas här p g a närheten till Kina. Givetvis måste killen se koreansk ut, det hade ju inte funkat att skicka in mig där, vit 185 cm lång, jag hade ju lyst som värsta varningslampan.

och blivit tagen rätt omgående. Sen kan ju hans dialekt ställa till det ordentligt för honom. Om nu reportaget är äkta så hoppas jag han fixar sig ur landet bra med.
Sen undrar jag lite praktiska grejer, som hur han gör med betalning osv. För nordkoreanska Won går inte att växla sig till och får inte användas av icke nordkoreanska medborgare. Vet ju att landet vill ha in Dollar och Euro och kanske även kinesiska Yuan. Men om man kommer in som illegal så kan det kanske vara svårt att använda utländsk hårdvaluta, för jag gissar att det inte bara är att komma drällande med massa Yuan eller annan valuta utan att ögonbryn höjs om man är vanligt nordkorean.