2026-07-09, 21:25
Medlem
Ursäkta om det är fel forum, jag vet inte var annars detta bör hamna. Flytta den gärna till rätt forum!

--

En svensk Reddit-användare har rest till Nordkorea och vandrar genom hela landet och filmar sina äventyr. Användaren är utan reseguide och verkar vara undercover. Inte ens militären misstänker något. Jag har aldrig sett något liknande förut! Användaren har publicerat två mycket intressanta videos. Han besöker ett nordkoreanskt hem, marknader, tågstationer och vandrar fritt mitt i landets minsta byar. Detta är ingen propaganda-tour i Pyongyang. Tvärt om så visar han det riktiga livet i "the hermit kingdom".

Videolänkar:

https://www.reddit.com/r/unket/comments/1upr3o1/klart_grabben_ska_ut_och_resa/

https://www.reddit.com/r/unket/comments/1url9bm/klart_grabben_ska_ta_en_solsemester_i_nordkorea/

Är detta första gången någonsin som videos från Nordkorea av detta slag publiceras?
Senast redigerad av Kwangmyong 2026-07-09 kl. 21:27.
Citera
2026-07-09, 21:28
Medlem
Serlot69s avatar
Jäklar vad coolt. Tack för länkarna!

Snubben måste väl ändå se koreansk ut? Hur kan han slinka förbi så lätt är ju frågan.
Citera
2026-07-09, 21:36
Medlem
Häftigt! Tack för tipset

Ja, han måste utan tvekan se koreansk ut. Kanske någon som adopterats från Sydkorea och vuxit upp i Sverige? Otroligt spännande i vilket fall.
Citera
2026-07-09, 21:45
Medlem
Ja, mixad asiat iklädd helt i brun vinylon med rätt frisyr för att smälta in. Han ska enligt utsago undvika att samtala hejvillt p.g.a. sin dialekt som är avslöjande. Mellan raderna kan man tolka det som att han passerat gränsen från Kina olagligt.
Senast redigerad av PremiumFisk 2026-07-09 kl. 21:50.
Citera
2026-07-09, 21:51
Medlem
franges avatar
Ser verkligen ut som Afrika, fast med asiater.
Citera
2026-07-09, 21:54
Medlem
Är det misär?
Citera
2026-07-09, 22:00
Medlem
Man-At-Armss avatar
Intressant. Två kortfilmer med kommunistiskt vemod, men ingen såg ut att svälta i alla fall. Hoppas nu vederbörande inte åker fast.
Citera
2026-07-09, 22:01
Medlem
trickydicks avatar
Bra gjort, hoppas han skapar en YouTube-kanal och lägger upp där.
Citera
2026-07-09, 22:02
Medlem
Funderar ibland hur illa en befolkning måste ha det för att revoltera. Antar att det finns ett samband mellan hur hårt förtryckt ett folk är och illa man kan "tänka sig ha det" innan upplopp. I NK antar att jag ändå, att de flesta, efter mycket möda och besvär ändå har mat på bordet och tak över huvudet vilket i kombination med det extrema förtrycket accepteras som den dräglig tillvaro. I Ryssland kräver man lite mer, typ bensin till bilen, sprit på hyllorna och gas i spisen. I Sverige har man ju det förstås så pass bekvämt att en nyanlagd cykelbana kan vara grund för samhällskollaps.
Citera
2026-07-09, 22:11
Medlem
Flashshits avatar
Detta vore ju något för Tobias Hübinette!
Han kan ju wallraffa sig in i Nordkorea och sedan göra en dokumentär, min förhoppning är dock att han blir påkommen av Kimmens lakejer...
Citera
2026-07-09, 22:35
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumFisk
Funderar ibland hur illa en befolkning måste ha det för att revoltera. Antar att det finns ett samband mellan hur hårt förtryckt ett folk är och illa man kan "tänka sig ha det" innan upplopp. I NK antar att jag ändå, att de flesta, efter mycket möda och besvär ändå har mat på bordet och tak över huvudet vilket i kombination med det extrema förtrycket accepteras som den dräglig tillvaro. I Ryssland kräver man lite mer, typ bensin till bilen, sprit på hyllorna och gas i spisen. I Sverige har man ju det förstås så pass bekvämt att en nyanlagd cykelbana kan vara grund för samhällskollaps.

Hel- och halvmongoler är världsmästare på att ta skit. Dom har levat i så många årtusenden nätt och jämt över svältgränsen, att dom inte förväntar sig nåt annat.
Citera
2026-07-09, 22:36
Medlem
Flashshits avatar
Vilken misär!
Men det där är vad som väntar Sverige om Miljöpartiet får bestämma...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in