2026-07-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Ok, tack!. Frågan är bara varför han tog bort filmerna och alla kommentarer...
Klassisk trollning. Genom att snabbt ta ner filmerna så ges mindre tid att syna bluffen, dessutom spekuleras det vilt vad som hänt.
Citera
2026-07-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja 99% chans det var en hoax..

Fast jag tänker bara att om det är en hoax borde dessa filmer finnas någon annanstans på t.ex Youtube? Nu hann jag inte se filmen men jag är lite av en nörd när det gäller Nordkorea, och har sett typ samtliga klipp därifrån som finns på nätet. Känner inte igen något klipp som visar precis det som beskrivs av de som hann se filmen... Intressant är det i vilket fall som helst.
Citera
2026-07-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwangmyong
Ursäkta om det är fel forum, jag vet inte var annars detta bör hamna. Flytta den gärna till rätt forum!

--

En svensk Reddit-användare har rest till Nordkorea och vandrar genom hela landet och filmar sina äventyr. Användaren är utan reseguide och verkar vara undercover. Inte ens militären misstänker något. Jag har aldrig sett något liknande förut! Användaren har publicerat två mycket intressanta videos. Han besöker ett nordkoreanskt hem, marknader, tågstationer och vandrar fritt mitt i landets minsta byar. Detta är ingen propaganda-tour i Pyongyang. Tvärt om så visar han det riktiga livet i "the hermit kingdom".

Videolänkar:

https://www.reddit.com/r/unket/comments/1upr3o1/klart_grabben_ska_ut_och_resa/

https://www.reddit.com/r/unket/comments/1url9bm/klart_grabben_ska_ta_en_solsemester_i_nordkorea/

Är detta första gången någonsin som videos från Nordkorea av detta slag publiceras?

Nu vet dem.
Citera
2026-07-13, 23:51
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Nu vet dem.
Vilka är "dem" och vad är det "dem" vet nu?
Citera
2026-07-14, 13:11
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Ja, tveklöst. Eller att någon främling börjar konversera med en på stan sen börjar det pirra i fingrarna synen backar och godnatt. Folk förstår inte avståndet mellan vanligt folk och toppskiktet.

Korea-Kimpan klippte sin egna bror genom att få några unga turister att "pranka" honom genom att kleta en sörja i hans ansikte t.ex.

Och du lever i en fantasivärld.
Citera
2026-07-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Väder och propaganda. Vi hade det liknande i landet där jag växte upp men vi hade inte lyxen med fyra statliga kanaler utan fick nöja oss med två. Tillochmed barnprogrammen var propaganda inser man nu då man blivit äldre.
Väder och propaganda. Sänder TV4 och SVT i Nordkorea, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in