Citat:
Förutom att du sprider lögner om mig så sprider du ren desinformation i tråden när du påstår att vetenskapen har ”svar” på den ökande energiobalansen. Några sådana svar finns inte och modellerna klarar inte att återskapa det som händer. Det är ett mycket allvarligt läge och det är helt oacceptabelt att du håller på såhär i tråden.
Om "det är en fråga för vetenskapen" är ett konstaterande, så är det liksom allt annat du skrivit fel. Det gäller bara att förstå förklaringarna som givits till just dig. Men innan du ger någon som helst återkoppling på förklaringarna, så blir det ju omöjligt att veta vad du upplever så svårt att förstå.
Det är helt irrelevant för förklaringen. Allt det innebär om det är som Hansen menar är att aerosolforcingen underskattats. Det gäller neråt också.
Din förståelse för detta försökte jag förbättra genom att få dig att fundera ("tänka själv om", du vill) bland annat i detta inlägg:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Ponera hur det skulle se ut om aerosolernas roll varit underskattade.
Hur skulle då den blå kurvan i figuren förändras? Hur skulle skillnaden mellan greenhouse gas forcing och net forcing påverkas av detta?
Du svarade med att jag inte förstår.
Att du ställer frågan visar åter att du överhuvudtaget inte hänger med
Sedan började du surra om felaktigheter i hur IPCC jobbar i hur AR tas fram.
Det är helt irrelevant för förklaringen. Allt det innebär om det är som Hansen menar är att aerosolforcingen underskattats. Det gäller neråt också.
Din förståelse för detta försökte jag förbättra genom att få dig att fundera ("tänka själv om", du vill) bland annat i detta inlägg:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Ponera hur det skulle se ut om aerosolernas roll varit underskattade.
Hur skulle då den blå kurvan i figuren förändras? Hur skulle skillnaden mellan greenhouse gas forcing och net forcing påverkas av detta?
Du svarade med att jag inte förstår.
Att du ställer frågan visar åter att du överhuvudtaget inte hänger med
Sedan började du surra om felaktigheter i hur IPCC jobbar i hur AR tas fram.
Jag vill också påminna om detta:
– To be honest, this rapid rise has taken us scientists by surprise, and we are not sure what is going on. If this trend continues for just a few more years, and can be confirmed by independent data, then I think we will be beyond the realm of our current understanding, says Thorsten Mauritsen.https://www.su.se/english/divisions/department-of-meteorology/news/articles/2025-06-10-earths-energy-imbalance-more-than-doubled-in-recent-decades.-new-publication-by-misu