2026-07-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Alltså du är ju helt värdelös på det här.

Vilken kennel? länka.

Vilka böcker? länka.

Hon har haft jobb som innebär myndighetsprövning som kräver socionomexamen enligt lag som trädde kraft 2014. Vilken 65 åring har lagt upp sin egna C-uppsatts?

Hennes son har däremot drivit HVB hem. Att hon gav rådet till Malin att flytta utomlands betyder inte att hon själv gjort det.

Måste ju säga att DU är värdelös på att googla, gör något själv. Finns ju mycket om henne.
C-uppsatser finns att hämta på nätet men inte hennes då eftersom hon inte har socionomexamen.

https://b-u-s.se/Kataloger%20/H%C3%A4ssleholm%20s%C3%B6ndag%2022/Katalog%20H%C3%84SSLEHOLM%20s%C3%B6ndag%2022.pdf?h l=sv-SE
Sidan 78, grupp 25 och under engelska settrar står hon som uppfödare på hunden Shouruoks Maiden.
Bevisar att hon äger Shourouks kennel, prefixet antyder kennelnamnet.

Alvar och Draken av Sanna Klaren samt ytterligare en bok, finns inga officiella resultat. Är inte heller inlämnad till arkivet vilket alla utgivna publikationer ska göras. Även här kan du googla. Varför benämner man sig författare om den inte ens finns att köpa?
Citera
2026-07-06, 22:25
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Måste ju säga att DU är värdelös på att googla, gör något själv. Finns ju mycket om henne.
C-uppsatser finns att hämta på nätet men inte hennes då eftersom hon inte har socionomexamen.

https://b-u-s.se/Kataloger%20/H%C3%A4ssleholm%20s%C3%B6ndag%2022/Katalog%20H%C3%84SSLEHOLM%20s%C3%B6ndag%2022.pdf?h l=sv-SE
Sidan 78, grupp 25 och under engelska settrar står hon som uppfödare på hunden Shouruoks Maiden.
Bevisar att hon äger Shourouks kennel, prefixet antyder kennelnamnet.

Alvar och Draken av Sanna Klaren samt ytterligare en bok, finns inga officiella resultat. Är inte heller inlämnad till arkivet vilket alla utgivna publikationer ska göras. Även här kan du googla. Varför benämner man sig författare om den inte ens finns att köpa?
Det är i maj 2022. Hon hade fortfarande tillstånd då.

Det finns inget som tyder på att hon bedriver hunduppfödning efter djurförbudet.

Vart har hon påstått att hon skrivit dessa böcker och vad har detta med Malinfallet att göra med?

När man påstår någonting är bevisbördan på dig. Inte den som tar emot påståendet.

det finns ingen bok som "Alvar och Draken" av Sanna Klarén. Jag kan inte hitta någonstans att hon påstår att hon har skrivit den.
Det är din uppgift att visa det.

Det här varför jag säger att du är helt värdelös på det här.
Citera
2026-07-06, 22:26
Medlem
Citat:
Alltså du gör ett jättedåligt jobb med att visa att detta är Klaréns hundar.

Nu handlar inte tråden om någon kennel.

Du har fortfarande inte visat att hon inte har examen och flyttat utomlands.

vad baserar du det på?

Om du vet hur ett djurförbud fungerar får hon inte ha djur av något slag längre. Varför har hon ändå mängder med hundar? Jo, för hon bor inte i Sverige längre!
https://www.facebook.com/share/p/18jdoRsKJg/

Titta på översta inlägget på hennes sida så finns hennes utbildningar men ingen C-Uppsats. Om man är socionom måste man ha en godkänd sådan för att få examen.
Så lätt kunde du sökt själv.
Citera
2026-07-06, 22:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Om du vet hur ett djurförbud fungerar får hon inte ha djur av något slag längre. Varför har hon ändå mängder med hundar? Jo, för hon bor inte i Sverige längre!
https://www.facebook.com/share/p/18jdoRsKJg/

Titta på översta inlägget på hennes sida så finns hennes utbildningar men ingen C-Uppsats. Om man är socionom måste man ha en godkänd sådan för att få examen.
Så lätt kunde du sökt själv.
Exempel på olika typer av djurförbud:
• Förbud att hålla alla slags djur, det vill säga att man inte får ha hand
om, äga eller sköta djur överhuvudtaget. Man får till exempel inte
rasta grannens hund eller vara kattvakt under semestern.
• Förbud att hålla ett visst djurslag eller kategori av djur, till exempel
förbud att hålla nötkreatur eller klövbärande djur. Då har man
fortfarande möjlighet att ha djur som inte ingår i förbudet. Vid ett
förbud att hålla nötkreatur eller klövbärande djur kan man till
exempel ha katt och hund.
• En begränsning i hur många djur man får äga eller ha hand om, till
exempel att man endast får ha två kastrerade katter.
• Förbud att hålla djur utan uppsikt av någon annan. Det innebär att
man har tillåtelse att sköta djur hos någon annan till exempel som
anställd, men att man inte får äga eller ha hand om djur på egen
hand

Så antagligen gällde detta förbud endast för att bedriva kennel.

Igen, vad har detta med Malinfallet att göra?

Hon skriver ju att det är delar av hennes utbildningskompetens. Hon tog examen nån gång slutet av 80 / början av 90 talet. Uppskattningsvis.

Den äldsta utbildningen som är på bilden är från 2000.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-06 kl. 22:37.
Citera
2026-07-06, 22:43
Medlem
Jag måste då ställa fråga. Vilken kommun har hon arbetat på som socionom?

Eftersom när man kontrollerar hennes uppgifter så kan man bara hitta utsagor från henne själv i olika poddar och föreningar om hennes arbete och utbildningar men det finns ingenstans bekräftat vilket yrke under vilken period och på vilken kommun hon varit anställd. Därav jag har svårt att lita på det hon säger i media .

Hon har också varit med och drivit Hörröds HVB hem utöver sonen Sebast*än som hade HVB som 29 åring som det var mkt kritik på, i mina ögon känns det mer som en ekonomisk fråga, att de drev det inom familjen för att få in pengar

Om hon bor i sverige idag och har hundar så hade länsstyrelsen hämtat djuren så fort de fick veta att hon hade djur för hon har djurförbud tills vidare dvs så länge det inte upphävs gäller det livet ut tills den dag det upphävs av länsstyrelsen.

Bor hon utomlands däremot kan hon ha hur mycket djur hon vill och det är ju bara kolla sociala medier så ser man att hon har djur emot gällande djurförbud.

Gällande hennes lämplighet som juridiskt ombud så finns det mycket att ifrågasätta. Hon sitter även med i styrelsen på föreningen B.A.R.N som startades av en fosterfamilj som blev av med sin fosterson när de inte kom överens med kommunen och började ifrågasätta socialtjänsten arbete med barn. Inget fel med det, men de följare och gemensamma kontakter på sociala medier visar även bilden av någon som saknar kunskap pch ger direkt dåliga råd gällande mycket. Förhoppningsvis så har Malin ett sunt förnuft och inte går på allt Sanna säger.

Förövrigt min vän köpte hund från den kenneln och då var det Sanna som förmedlade all kontakt och stöd som uppfödare och registrerad ägare av kennelnamnet på SKK . När de köpte hunden reagerade de och några till på hur illa ställt det var med djurhållningen.

Men efter djurförbudet blev hon ju inte godkänd uppfödare hos SKK längre sen sonen stod även han på kenneln åt henne så verkar vara familjens intresse att fortsätta med den verksamheten och är hon lika dålig på att ta hand om djur och ger vissa galna råd kan de sluta illa. Jag hoppas Malin har ett bra ombud och professionella hon kan be om råd av utöver sanna

Citat:
Alltså du är ju helt värdelös på det här.

Vilken kennel? länka.

Vilka böcker? länka.

Hon har haft jobb som innebär myndighetsutövning som kräver socionomexamen enligt lag som trädde kraft 2014. Vilken 65 åring har lagt upp sin egna C-uppsatts?

Hennes son har däremot drivit HVB hem. Att hon gav rådet till Malin att flytta utomlands betyder inte att hon själv gjort det.

https://delafil.se/a0d64a7e8f65066e~s
Senast redigerad av Felicia0000 2026-07-06 kl. 22:51.
Citera
2026-07-06, 23:10
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Jag måste då ställa fråga. Vilken kommun har hon arbetat på som socionom?

Eftersom när man kontrollerar hennes uppgifter så kan man bara hitta utsagor från henne själv i olika poddar och föreningar om hennes arbete och utbildningar men det finns ingenstans bekräftat vilket yrke under vilken period och på vilken kommun hon varit anställd. Därav jag har svårt att lita på det hon säger i media .

Hon har också varit med och drivit Hörröds HVB hem utöver sonen Sebast*än som hade HVB som 29 åring som det var mkt kritik på, i mina ögon känns det mer som en ekonomisk fråga, att de drev det inom familjen för att få in pengar

Om hon bor i sverige idag och har hundar så hade länsstyrelsen hämtat djuren så fort de fick veta att hon hade djur för hon har djurförbud tills vidare dvs så länge det inte upphävs gäller det livet ut tills den dag det upphävs av länsstyrelsen.

Bor hon utomlands däremot kan hon ha hur mycket djur hon vill och det är ju bara kolla sociala medier så ser man att hon har djur emot gällande djurförbud.

Gällande hennes lämplighet som juridiskt ombud så finns det mycket att ifrågasätta. Hon sitter även med i styrelsen på föreningen B.A.R.N som startades av en fosterfamilj som blev av med sin fosterson när de inte kom överens med kommunen och började ifrågasätta socialtjänsten arbete med barn. Inget fel med det, men de följare och gemensamma kontakter på sociala medier visar även bilden av någon som saknar kunskap pch ger direkt dåliga råd gällande mycket. Förhoppningsvis så har Malin ett sunt förnuft och inte går på allt Sanna säger.

Förövrigt min vän köpte hund från den kenneln och då var det Sanna som förmedlade all kontakt och stöd som uppfödare och registrerad ägare av kennelnamnet på SKK . När de köpte hunden reagerade de och några till på hur illa ställt det var med djurhållningen.

Men efter djurförbudet blev hon ju inte godkänd uppfödare hos SKK längre sen sonen stod även han på kenneln åt henne så verkar vara familjens intresse att fortsätta med den verksamheten och är hon lika dålig på att ta hand om djur och ger vissa galna råd kan de sluta illa. Jag hoppas Malin har ett bra ombud och professionella hon kan be om råd av utöver sanna
Jag kan faktiskt inte hitta något om vilken kommun hon jobbat i.

HVB-hemmet som hon drevs verkar varit väldigt skumt när man läser artiklarna.

Uppfödningen av hundarna verkar rejält illa. Som att inte ens klippa naglarna inför näste insikt. Vilket är avslöjande för hennes karaktär.

Men hon har haft uppdrag som kräver examen. UG har som standard att få ut tjänstgöringsintyg. Men den visst ha missat det med Klarén.

Har du något mer konkret än följare på instagram när det kommer till B.A.R.N.?

Det skrevs ju en del kaveater om djurförbud i dokumentet som kan betyda att hon får ha hund nu. Men att hon inte får födda upp hundar.

Edit: jag tror din länk länkar fel

Edit edit: https://delafil.se/a0d64a7e8f65066e/Malm%C3%B6_FR_11010-23_Dom_2024-03-11.pdf

Det var denna fil va?

dock står det så här:

"Beslut
Länsstyrelsen förbjuder dig Susanna Klarén att ha hand om djur.
Förbudet omfattar samtliga djurslag och gäller tills vidare.
Länsstyrelsen förelägger dig att senast tre veckor efter att du har tagit del
av beslutet göra dig av med de eventuella djur som du äger eller har
hand om.
Beslutet ska verkställas omedelbart även om det överklagas."

Låter inte direkt som hon ska få ha djur.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-06 kl. 23:14.
Citera
2026-07-07, 00:47
Medlem
Citat:
Exempel på olika typer av djurförbud:
• Förbud att hålla alla slags djur, det vill säga att man inte får ha hand
om, äga eller sköta djur överhuvudtaget. Man får till exempel inte
rasta grannens hund eller vara kattvakt under semestern.
• Förbud att hålla ett visst djurslag eller kategori av djur, till exempel
förbud att hålla nötkreatur eller klövbärande djur. Då har man
fortfarande möjlighet att ha djur som inte ingår i förbudet. Vid ett
förbud att hålla nötkreatur eller klövbärande djur kan man till
exempel ha katt och hund.
• En begränsning i hur många djur man får äga eller ha hand om, till
exempel att man endast får ha två kastrerade katter.
• Förbud att hålla djur utan uppsikt av någon annan. Det innebär att
man har tillåtelse att sköta djur hos någon annan till exempel som
anställd, men att man inte får äga eller ha hand om djur på egen
hand

Så antagligen gällde detta förbud endast för att bedriva kennel.

Igen, vad har detta med Malinfallet att göra?

Hon skriver ju att det är delar av hennes utbildningskompetens. Hon tog examen nån gång slutet av 80 / början av 90 talet. Uppskattningsvis.

Den äldsta utbildningen som är på bilden är från 2000.

​Att du klipper och klistrar in ett standardsvar om hur ett djurförbud kan se ut ändrar ju inte sakfrågan. Det är bara ett uppenbart försök att byta ämne.
​Vad du bekvämt nog hoppar över är vad ett förbud faktiskt innebär i praktiken och hur stenhårt "ha hand om"-begreppet tolkas. Det räcker inte med att man inte står som ägare på papperet – man får överhuvudtaget inte befatta sig med djur. Man får inte lämnas ensam med ett djur ens en kort stund. Man får inte mata ett djur. Man får inte ens köra ett djur i en bil, även om djurets pappersägare sitter bredvid, eftersom föraren då rent praktiskt ansvarar för och har kontroll över djuret under transporten.
​Fakta är enkel: Sanna Klarén har djurförbud i Sverige. Trots det lägger hon öppet ut bilder så sent som den 27 juni i år där hon visar upp flera hundar (bland annat engelska settrar) och skryter om att hon är "med hundarna där ute" och känner sig "lyckligt lottad". Eftersom hennes djurförbud i Sverige fortfarande gäller, är den enda rimliga förklaringen exakt den vi redan konstaterat: hon har flyttat utomlands för att smita undan de svenska myndigheternas beslut.

​Sen noterar jag att du smidigt nog helt struntar i att bemöta huvudpoängen: Sanna Klarén saknar socionomexamen. Ända sedan högskolereformen 1977 är det ett stenhårt krav att ha skrivit en C-uppsats för att få ut den examen. Det finns noll undantag. Klarén bevisar själv i sina egna papper från Malmö Universitet att hon inte har skrivit någon C-uppsats.

​Att spela socionom utan att faktiskt ha en examen är inget annat än en bluff. Att du försöker rädda henne genom att klistra in irrelevant text om djurförbud – när hon samtidigt själv publicerar bildbevis på att hon rent praktiskt har hand om hundar – visar ju bara att du är helt tom på riktiga argument.

När man själv benämner sig som socionom eller socionomkonsult men det visar sig att det är falskt ifrågasätter man ju hennes lämplighet som ombud för Malin.
Citera
2026-07-07, 00:53
Medlem
Citat:
Det är i maj 2022. Hon hade fortfarande tillstånd då.

Det finns inget som tyder på att hon bedriver hunduppfödning efter djurförbudet.

Vart har hon påstått att hon skrivit dessa böcker och vad har detta med Malinfallet att göra med?

När man påstår någonting är bevisbördan på dig. Inte den som tar emot påståendet.

det finns ingen bok som "Alvar och Draken" av Sanna Klarén. Jag kan inte hitta någonstans att hon påstår att hon har skrivit den.
Det är din uppgift att visa det.

Det här varför jag säger att du är helt värdelös på det här.

​Du ber om bevis och påstår att andra är värdelösa, samtidigt som du själv uppenbarligen helt saknar förmåga att läsa innantill.
​Titta på Sanna Klaréns egen sammanställning över sin "akademiska bakgrund och professionella kompetens" som hon själv lagt ut öppet. Längst ner, under den tjusiga rubriken "FÖRFATTARE • ARTIKELFÖRFATTARE • UTREDARE", listar hon svart på vitt sina böcker. Den allra första boken hon anger att hon har skrivit är just "Alvar och Draken", följt av "Den sanne kungen".
​Vad detta har med saken att göra? Det har allt med hennes obefintliga trovärdighet att göra. Gör man en sökning i Kungliga bibliotekets nationella register (Libris), där alla utgivna böcker i Sverige måste finnas, eller hos valfri bokhandlare, så existerar inte dessa böcker. De går inte att köpa och de finns inte registrerade någonstans.

​Detta påvisar ett glasklart mönster. Hon fyller sitt CV med osynliga böcker och uppblåsta meriter för att bygga en falsk auktoritet. Det är exakt samma bedrägliga beteende som när hon utger sig för att vara "socionom", trots att hennes egna intyg bevisar att hon aldrig skrivit den uppsats som är ett absolut krav för examen. Hela hennes image är en fasad.
​Innan du förklarar andra som värdelösa bör du nog börja med att granska det material som huvudpersonen själv publicerar.
Citera
2026-07-07, 06:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
​Du ber om bevis och påstår att andra är värdelösa, samtidigt som du själv uppenbarligen helt saknar förmåga att läsa innantill.
​Titta på Sanna Klaréns egen sammanställning över sin "akademiska bakgrund och professionella kompetens" som hon själv lagt ut öppet. Längst ner, under den tjusiga rubriken "FÖRFATTARE • ARTIKELFÖRFATTARE • UTREDARE", listar hon svart på vitt sina böcker. Den allra första boken hon anger att hon har skrivit är just "Alvar och Draken", följt av "Den sanne kungen".
​Vad detta har med saken att göra? Det har allt med hennes obefintliga trovärdighet att göra. Gör man en sökning i Kungliga bibliotekets nationella register (Libris), där alla utgivna böcker i Sverige måste finnas, eller hos valfri bokhandlare, så existerar inte dessa böcker. De går inte att köpa och de finns inte registrerade någonstans.

​Detta påvisar ett glasklart mönster. Hon fyller sitt CV med osynliga böcker och uppblåsta meriter för att bygga en falsk auktoritet. Det är exakt samma bedrägliga beteende som när hon utger sig för att vara "socionom", trots att hennes egna intyg bevisar att hon aldrig skrivit den uppsats som är ett absolut krav för examen. Hela hennes image är en fasad.
​Innan du förklarar andra som värdelösa bör du nog börja med att granska det material som huvudpersonen själv publicerar.
Så!

Precis så där skulle du ha lagt fram det från början.

Sättet du skrev innan var helt omöjligt att härleda hur du kom fram till dina slutsatser.

Om du läser vad jag skrivit med Felicia så har jag redan uppmärksammat att det varit fuffens med henne.

(FB) UG - Varför tog de Malins bebis? SOC Örebro (igen)

Men som du skrev krävde du att jag skulle lyckas läsa din tankar.

Om det stämmer att hon har totalt djurförbud medans hon lägger upp bilder när hon är med hundar betyder antingen att hon är riktigt korkad eller som du säger, utomlands.

Om denna FB bild är det enda hon har i utbildningsväg så bör hon inte var socionom, nej.

Och då har hon inte jobbat länge inom sektorn.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-07 kl. 07:13.
Citera
2026-07-07, 08:29
Medlem
Citat:
Så!

Precis så där skulle du ha lagt fram det från början.

Sättet du skrev innan var helt omöjligt att härleda hur du kom fram till dina slutsatser.

Om du läser vad jag skrivit med Felicia så har jag redan uppmärksammat att det varit fuffens med henne.

(FB) UG - Varför tog de Malins bebis? SOC Örebro (igen)

Men som du skrev krävde du att jag skulle lyckas läsa din tankar.

Om det stämmer att hon har totalt djurförbud medans hon lägger upp bilder när hon är med hundar betyder antingen att hon är riktigt korkad eller som du säger, utomlands.

Om denna FB bild är det enda hon har i utbildningsväg så bör hon inte var socionom, nej.

Och då har hon inte jobbat länge inom sektorn.

Jag gjorde det du kunde gjort, gogglade... skillnaden var att jag inte var så lat utan själv sökte svaren.

Du har läst Sanna Klarens djurförbud, du har sett att hon stod som ägare på Shourouks kennel som nu sonen står på och du har sett den enorma valplistan. Kenneln hittar du inte längre på SKK, hon är utesluten.
Nästa fråga är, har hon verkligen jobbat överallt i Sverige som hon påstår eftersom hon bedrivit en sådan omfattande avel som kräver tid? Varför saknas den informationen? Det borde ju finnas referenser?
Citera
2026-07-07, 09:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag gjorde det du kunde gjort, gogglade... skillnaden var att jag inte var så lat utan själv sökte svaren.

Du har läst Sanna Klarens djurförbud, du har sett att hon stod som ägare på Shourouks kennel som nu sonen står på och du har sett den enorma valplistan. Kenneln hittar du inte längre på SKK, hon är utesluten.
Nästa fråga är, har hon verkligen jobbat överallt i Sverige som hon påstår eftersom hon bedrivit en sådan omfattande avel som kräver tid? Varför saknas den informationen? Det borde ju finnas referenser?
Det står ingenstans i förbuden som länkats om SHOUROUKS. Du får hänvisa till sida isåfall.

Enligt UTSTÄLLNINGSKATALOG
HALLANDS KENNELKLUBBS
sid. 5 drivs kenneln av en Linda Janke

FUR-EVER AUSSIES ÓSK SE10711/2025 LS FÖDD 2025-01-05, E. RLD N ÖSTRA GREDA
MILLICENT BARNES, U.SHOUROUKS CLARA. UPPF JANKE LINDA, TUNGELSTA. ÄGARE
HERJANDER CECILIA, ÄNGELHOLM

Det du länkade innan var en period innan hon fick förbud.

Hennes arbetshistorik är extremt suspekt.
Som Felicia redan skrivit; vilka kommuner har hon jobbat i?

UG har isåfall gjort ett dåligt jobb med att kontrollera hennes uppgifter

Enligt google AI (som inte har hög pålitlighet) så kan hon kalla sig socionom.

Jag står fast vid att du gjorde en jättedåligt jobb med att driva din tes.

Du skall hänvisa till källa när du gör såna här påståenden. Bevisbördan ligger på dig.

Edit: det närmasta jag hittar om alvar och draken är en annan bok som heter Göran och draken, av Ulf Stark.

Finns inget om den sanna kongen heller.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-07 kl. 09:15.
Citera
2026-07-07, 09:20
Medlem
Citat:
Det står ingenstans i förbuden som länkats om SHOUROUKS. Du får hänvisa till sida isåfall.

Enligt UTSTÄLLNINGSKATALOG
HALLANDS KENNELKLUBBS
sid. 5 drivs kenneln av en Linda Janke

Det du länkade innan var en period innan hon fick förbud.

Hennes arbetshistorik är extremt suspekt.
Som Felicia redan skrivit; vilka kommuner har hon jobbat i?

UG har isåfall gjort ett dåligt jobb med att kontrollera hennes uppgifter

Enligt google AI (som inte har hög pålitlighet) så kan hon kalla sig socionom.

Jag står fast vid att du gjorde en jättedåligt jobb med att driva din tes.

Du skall hänvisa till källa när du gör såna här påståenden. Bevisbördan ligger på dig.

Edit: det närmasta jag hittar om alvar och draken är en annan bok som heter Göran och draken

Finns inget om den sanna kongen heller.

Ställ dig frågan, varför nämner hon att hon är författare på 2 böcker du inte ens kan hitta?
Varför nämner hon inga referenser till några kommuner?

Janke Linda är uppfödare till Fur-Ever Aussies vars mor är Shourouks Clara. Kenneln Shourouk ägs av Sanna Klaren och hennes son och är uteslutna ur SKK pga Sannas djurförbud. Janke Linda har kennelnamnet Fur-Ever.

https://www.instagram.com/linda_janke?igsh=MXdxYm1neDM4Z3d5Yw==

E står för pappan, U står för mamman.
Senast redigerad av Blondpion 2026-07-07 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in