2026-07-07, 09:26
Medlem
Linda Janke driver en helt annan kennel. Fur-ever aussies

Utdrag från utställningen i Hässleholm

https://b-u-s.se/Kataloger%20/Hässleholm%20söndag%2022/Katalog%20HÄSSLEHOLM%20söndag%2022.pdf

Shourouks Maid Marion SE30365/2019 FÖDD 2019-04-19, E. Herrskapets Soldier Of Fortune ,
U. Nareheimens Hanni , Uppf Klarén Kristoffer, Klarén Sanna, Malmö , Ägare Sjöstrand Emma,
Eslöv (Specialtecken: S)

Sonen Kristoffer & Sanna Klaren har drivit kenneln och sedan djurförbudet togs Sanna bort ifrån SKK och kenneln fortsatte stå på sonen.

Hur jag vet detta är att jag har vänner som köpt hundar av kenneln och jag ska se om jag kan hitta ett bevis på det men hos SKK finns alltid dessa uppgifter. Enligt Jordbruksverket har ingen hund registrerats på samma vilket betyder att hon antingen har hund utan att de är registrerade för att undkomma Länsstyrelsen omhändertar hundarna om hon skulle vara kvar i sverige men i detta fall är det mest troliga att hon är utomlands om hon har djurförbud.

Djurförbud är väldigt strikt

Du får inte ge ett djur mat / vatten / hålla i ett koppel / registrerad ägare / ha ansvar för / arbeta med djur.

Det du får göra är om djurets ägare är där så får du klappa djuret men det är enbart det. Djurförbud är hårt reglerat i sverige. Enligt en av mina vänner som arbetar på länsstyrelsen så är det så det ser ut.

På Flashback skriver alla trådsanningar finns egentligen ingen krav på bevis i detta forum även om vissa lägger upp. Är man tillräckligt intresserad tar man reda på fakta och länkar om man kan men det är ju väldigt ofta folk påstår saker i detta forum utan att lägga upp bevis bara kolla på alla ämnen på Flashback. Oavsett tycker jag det är ifrågasättbart att det inte finns någon som helst bevis på att Sanna har en examen som socionom
Samt vart och vilken roll hon arbetat som förutom att hon själv uttalat sig att arbetat som socionom, konsult m.m sedan föreningen hon sitter med i styrelsen startades av Susanne som var familjehem som började ifrågasätta socialtjänsten efter att de inte fick behålla sin fosterson efter 3 år då kom föreningen till och där sitter Sanna med i styrelsen och deras avsnitt man kan lyssna på.
Senast redigerad av Felicia0000 2026-07-07 kl. 09:29.
Citera
2026-07-07, 09:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ställ dig frågan, varför nämner hon att hon är författare på 2 böcker du inte ens kan hitta?
Varför nämner hon inga referenser till några kommuner?

FUR-EVER AUSSIES ÓSK SE10711/2025 LS FÖDD 2025-01-05, E. RLD N ÖSTRA GREDA
MILLICENT BARNES, U.SHOUROUKS CLARA. UPPF JANKE LINDA, TUNGELSTA. ÄGARE
HERJANDER CECILIA, ÄNGELHOLM
Janke Linda är uppfödare till Fur-Ever Aussies vars mor är Shourouks Clara. Kenneln Shourouk ägs av Sanna Klaren och hennes son och är uteslutna ur SKK pga Sannas djurförbud. Janke Linda har kennelnamnet Fur-Ever.

[url]https://www.instagram.com/linda_janke

E står för pappan, U står för mamman.
Ja hon verkar helt klart ljuga om hennes böcker.

Är det inte så att Janke tog hundarna när länsstyrelsen stängde ned verksamheten 2023. Hon kan mycket väl bedriva svartkennel men allt du länkar till är innan hon fick djurförbud så.

Du förstår att jag har visat kritik om hennes yrkeshistoria tidigare?
Citera
2026-07-07, 09:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Linda Janke driver en helt annan kennel. Fur-ever aussies

Utdrag från utställningen i Hässleholm

https://b-u-s.se/Kataloger%20/Hässleholm%20söndag%2022/Katalog%20HÄSSLEHOLM%20söndag%2022.pdf

Shourouks Maid Marion SE30365/2019 FÖDD 2019-04-19, E. Herrskapets Soldier Of Fortune ,
U. Nareheimens Hanni , Uppf Klarén Kristoffer, Klarén Sanna, Malmö , Ägare Sjöstrand Emma,
Eslöv (Specialtecken: S)

Sonen Kristoffer & Sanna Klaren har drivit kenneln och sedan djurförbudet togs Sanna bort ifrån SKK och kenneln fortsatte stå på sonen.

Hur jag vet detta är att jag har vänner som köpt hundar av kenneln och jag ska se om jag kan hitta ett bevis på det men hos SKK finns alltid dessa uppgifter. Enligt Jordbruksverket har ingen hund registrerats på samma vilket betyder att hon antingen har hund utan att de är registrerade för att undkomma Länsstyrelsen omhändertar hundarna om hon skulle vara kvar i sverige men i detta fall är det mest troliga att hon är utomlands om hon har djurförbud.

Djurförbud är väldigt strikt

Du får inte ge ett djur mat / vatten / hålla i ett koppel / registrerad ägare / ha ansvar för / arbeta med djur.

Det du får göra är om djurets ägare är där så får du klappa djuret men det är enbart det. Djurförbud är hårt reglerat i sverige. Enligt en av mina vänner som arbetar på länsstyrelsen så är det så det ser ut.

På Flashback skriver alla trådsanningar finns egentligen ingen krav på bevis i detta forum även om vissa lägger upp. Är man tillräckligt intresserad tar man reda på fakta och länkar om man kan men det är ju väldigt ofta folk påstår saker i detta forum utan att lägga upp bevis bara kolla på alla ämnen på Flashback. Oavsett tycker jag det är ifrågasättbart att det inte finns någon som helst bevis på att Sanna har en examen som socionom
Samt vart och vilken roll hon arbetat som förutom att hon själv uttalat sig att arbetat som socionom, konsult m.m sedan föreningen hon sitter med i styrelsen startades av Susanne som var familjehem som började ifrågasätta socialtjänsten efter att de inte fick behålla sin fosterson efter 3 år då kom föreningen till och där sitter Sanna med i styrelsen och deras avsnitt man kan lyssna på.

Nej jag kan inte något CV eller uppsats från henne.

B.A.R.N. håller jag med om inte är på samma nivå som exempelvis centrum för rättvisa. Jag hittar inga skandaler med dem dock.

Det ser alltmer ut som Klarén inte är den hon utger sig från att vara professionellt.

Av det man läser i förbudsdomen vittnar det om att hon besitter en usel karaktär.

När man lägger upp påståenden så skall man ge något grundligt att utgå ifrån.
Citera
2026-07-07, 09:49
Medlem
Janne har helt annan hundras och bor på helt annan ort samt har ingen koppling till Klaren och betalar man till SKK sitt kennelnamn så stannar det på den som haft det då får ingen ha samma namn på sin kennel.

Jag vet nämligen min granne hade en kennel gå 60-80 talet och han betalade in till SKK för att hans kennelnamn alltid skulle gälla han som ägare av kenneln även när han dog betalade han in det innan så kennelnamnet består. Man kan även se på SKK hunddata ty hon står som ägare & uppfödare på hundarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Är det inte så att Janke tog hundarna när länsstyrelsen stängde ned verksamheten 2023. Hon kan mycket väl bedriva svartkennel men allt du länkar till är innan hon fick djurförbud så.

Citera
2026-07-07, 10:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Janne har helt annan hundras och bor på helt annan ort samt har ingen koppling till Klaren och betalar man till SKK sitt kennelnamn så stannar det på den som haft det då får ingen ha samma namn på sin kennel.

Jag vet nämligen min granne hade en kennel gå 60-80 talet och han betalade in till SKK för att hans kennelnamn alltid skulle gälla han som ägare av kenneln även när han dog betalade han in det innan så kennelnamnet består. Man kan även se på SKK hunddata ty hon står som ägare & uppfödare på hundarna.
Hur visar detta att Klarén bedriver kennel efter förbudet?

Det står maj 2022. Förbudet fick hon feb 2023.

Jag har aldrig förnekat att hon drev kennel. Men gör hon det efter hon fick förbud? Jag hittar inget om det.

När det komer till djurförbud står det i beslutet att det finns olika typer av förbud.

Men det verkar som hon fått det striktaste beslutet.

Från överklagan:
"Beslutet om djurförbud får således verkställas först efter att det har vunnit laga
kraft. Susanna Klarén bör få viss tid på sig att göra sig av med eventuella djur
som hon äger eller har hand om räknat från den tidpunkten. Förvaltningsrätten
anser att tre veckor är en rimlig tid för detta. Sammanfattningsvis ska länsstyrelsens beslut om djurförbud ändras endast på så sätt att det inte får verkställas omedelbart."

Från förbudet:
"Förbud att ha hand om djur
Beslut
Länsstyrelsen förbjuder dig Susanna Klarén att ha hand om djur.
Förbudet omfattar samtliga djurslag och gäller tills vidare.
Länsstyrelsen förelägger dig att senast tre veckor efter att du har tagit del
av beslutet göra dig av med de eventuella djur som du äger eller har
hand om."

Som jag förstår det så skulle hon göra sig av med dessa hundar. Är de då inte registrerade från att ha kommit från den kenneln trots att de nu har en annan uppfödare?

Ifall hon fifflar med detta nu samt hennes position inom BARN ifrågasätter det så klart hennes karaktär och ifall hennes uppsåt med att involvera sig i fallet.
Och ifall hon sköter sig professionellt. Det kan vara orsaken till att fallet inte gått Malins väg. Hon kan ha sköt det lika illa som hon gjort hundarna.

Sen har vi att enligt Google-AI kan hon ändå kalla sig socionom. Jag vet för lite om hur det fungerar med yrkestitel och kandidatexamen och få kalla sig för socionom. Flera tidningar har titulerat henne som socionom och gått i god för henne. Det är så klart inte absolut konkret bevis. Men Det talar för hennes sak att hon faktiskt är socionom.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-07 kl. 10:25.
Citera
2026-07-07, 11:26
Medlem
Citat:

Jag har aldrig förnekat att hon drev kennel. Men gör hon det efter hon fick förbud? Jag hittar inget om det.

När det komer till djurförbud står det i beslutet att det finns olika typer av förbud.

Från överklagan:
"Beslutet om djurförbud får således verkställas först efter att det har vunnit laga
kraft. Susanna Klarén bör få viss tid på sig att göra sig av med eventuella djur
anser att tre veckor är en rimlig tid för detta. Sammanfattningsvis ska länsstyrelsens beslut om djurförbud ändras endast på så sätt att det inte får verkställas omedelbart."

Från förbudet:
Beslut
hand om."

Som jag förstår det så skulle hon göra sig av med dessa hundar. Är de då inte registrerade från att ha kommit från den kenneln trots att de nu har en annan uppfödare?

Ifall hon fifflar med detta nu samt hennes position inom BARN ifrågasätter det så klart hennes karaktär och ifall hennes uppsåt med att involvera sig i fallet.
Och ifall hon sköter sig professionellt. Det kan vara orsaken till att fallet inte gått Malins väg. Hon kan ha sköt det lika illa som hon gjort hundarna.

Sen har vi att enligt Google-AI kan hon ändå kalla sig socionom. Jag vet för lite om hur det fungerar med yrkestitel och kandidatexamen och få kalla sig för socionom. Flera tidningar har titulerat henne som socionom och gått i god för henne. Det är så klart inte absolut konkret bevis. Men Det talar för hennes sak att hon faktiskt är socionom.

Jag säger bara att kenneln är hennes. Jag kan inte svara på när sista hundarna såldes men hon har förbud att ha djur och hon har djur fortfarande och då finns det två olika situationer. Antingen har hon flyttat utomlands eller håller hon djur emot gällande djurförbud och riskerar att länsstyrelsen kommer och tar de när dem vet vart de befinner sig, nog om hundområdet

Det enda bevis att hon skulle ha en socionomexamen är ett bevis från universitetet hon gått på så om man vet vart kan man ju begära ut det där. Men mycket tyder på att det bara är hon som påstår det.

Vet man när hon började agera ombud åt andra? Vad för typ av uppdrag hon haft som konsult?

Här är utdrag från SKK Hunddata som visar att Sanna både äger och är uppfödare av den hunden tillsammans med sonen

https://hundar.skk.se/hunddata/Hund.aspx?hundid=3612979

Det går inte att se oregistrerade hundar eller uteslutning från SKK såklart men har man rätt chipnummer kan man söka men de valpar som sålts efter ett djurförbud är antingen registrerade i annat land eller inte registrerade alls. Men bara min egen tanke
Senast redigerad av Felicia0000 2026-07-07 kl. 11:37.
Citera
2026-07-07, 21:41
Medlem
Citat:

Från överklagan:

Från förbudet:
Beslut
hand om."

Hittade dessa länkar , finns fler videos på valpar från 2025 så bekräftar enligt mig att hon bedriver kennel senast 2025, bryter emot djurförbudet då.

https://www.facebook.com/sanna.klaren/videos/1044928817321899/?fs=e&s=TIeQ9V&fs=e

Har hon agerat ombud åt några andra föräldrar tidigare?
Citera
2026-07-08, 11:37
Medlem
Citat:

Självklart att jag länkar till innan djurförbudet, efter det fick hon ju inte ha djur. Du tror väl inte att inte länsstyrelsen har koll på henne.

Gällande socionomexamen stod det innan på hennes facebook att hon tog examen i Halmstad 2000, detta är borta nu. Jag ringde till Halmstad och hon har ingen examen därifrån. Varför ljuger man om en sådan sak om man vill framstå som trovärdig?.

Finns hon på LinkInd? Om inte, varför inte det? Alla kollar efter folk där.

Det finns 3 domar som hon förlorade i Hässleholms Tingsrätt, 2 stora pengabelopp och ett mindre.
Senast redigerad av Blondpion 2026-07-08 kl. 11:40.
Citera
2026-07-08, 15:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Självklart att jag länkar till innan djurförbudet, efter det fick hon ju inte ha djur. Du tror väl inte att inte länsstyrelsen har koll på henne.

Gällande socionomexamen stod det innan på hennes facebook att hon tog examen i Halmstad 2000, detta är borta nu. Jag ringde till Halmstad och hon har ingen examen därifrån. Varför ljuger man om en sådan sak om man vill framstå som trovärdig?.

Finns hon på LinkInd? Om inte, varför inte det? Alla kollar efter folk där.

Det finns 3 domar som hon förlorade i Hässleholms Tingsrätt, 2 stora pengabelopp och ett mindre.

Är dom över HVB-hemmet hon bedrev?
Citera
2026-07-08, 17:32
Medlem
Citat:
Är dom över HVB-hemmet hon bedrev?

Den lilla är trafikförsäkringsföreningen. De andra är är tredskodomar på över 200000 kr vardera från kreditinstutioner. Om du säljer valpar för minst 1,5 miljoner och bor i en husvagn, vad gör du av pengarna?
Citera
2026-07-08, 21:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ombudet S.K är inte socionom, hoppat runt på utbildningar överallt men saknar socionomexamen. Förstår inte hur man vågar titulera sig som det utan examen.

HAHA såklart att hon är en tattare precis som alla andra jävla ombud, tillika experter här i tråden.

Som sagt, får man rådet att fly landet är det en nästintill 100%ig garanti att personen inte är en socionom eller fd sådan.

Djurförbudsmänniskor går hand i hand med oförmögna föräldrar.

Fö är det ingen ide att argumentera med Ajogen, typen kan inte styrka något alls men har inga problem att förneka något till oändligheten när det visar sig stämma.
Citera
2026-07-08, 21:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Den lilla är trafikförsäkringsföreningen. De andra är är tredskodomar på över 200000 kr vardera från kreditinstutioner. Om du säljer valpar för minst 1,5 miljoner och bor i en husvagn, vad gör du av pengarna?
Alltså jag undrar ifall Malin visste om det här innan hon åtog sig Klarén...

Det kanske hade gått lika illa hur som men det skulle ju kunna förklara att det gått så illa för henne om Klarén är en bedragerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in