2026-02-03, 16:05
Avstängd
Ajogens avatar
Målnumret är 4389-24 hos förvaltningsrätten i Karlstad i första målet har jag hört. Är det någon som kan bekräfta?

1983-24 för den nya domen, tror jag.
Citera
2026-02-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Nu är ju biologiska pappan med i bilden, de bor tillsammans. Borde inte han räknas som skyddande faktor? Tycker att den där rådgivande soc kvinnan borde ha nämnt det och inte "bara" pratat om att lämna Sverige.

Precis. Och som alternativ ha huvudansvaret för barnet själv. Hon kanske menade att om de är borta nåt halvår, allt funkar fint och barnet mår bra så har soc svårt att hävda de är en fara för sitt barn sen.
Citera
2026-02-03, 16:09
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du har fortfarande inte svarat på det jag frågade.
Vad är det som i utredningen visar att hon är så pass opålitlig som förälder att hon inte ens kan vara obevakad och får endast 3 timmars umgänge när hon får jobba med andras barn?

Du har själv någon empatistörning så var tyst om andras uppsåt nät det är så uppenbart att du bara är här för att vara hemsk mot Malin

Läs domen, varför frågar du mig? Rädd att bli överbevisad?

Jävla nonsensargument att bara för att UG inte serverade orsaken åt dig så finns det ingen orsak.

Hade lixom inte haft ett problem med dina åsikter om du faktiskt hade något att backa dina påståenden med. Men du håller dig medvetet oinformerad för att kunna spela dum och ovetandes. Du länkar all rättshaverism du sitter på och snuddar knappt vid Malin, trots att det är en tråd om ett specifikt fall.

Empati är ingen anledning för en person att få vara med sitt barn om det är ogynnsamma förhållanden för barnet. Nonsenspåstående återigen.
Citera
2026-02-03, 16:10
Medlem
Citat:
Så vad är dessa brister Malin besitter? Du som tydligen förstår kan ju svara på det. Det måste ju ha berättats för Malin och dokumenterats i utredningarna som UG tagit del av.
Det har hon säkert information om men vilken person skulle vilja visa upp umgängesrapporter i media som innehåller negativa saker oavsett om man håller med eller inte ,inte minst med tanke på att andra människor vänner , bekanta mfl då kan få en helt annan bild av personen än den hade innan .
Jag skulle tex aldrig läsa domar över någon jag känner för jag vill inte få en annan bild av personen än den jag haft , möjligtvis annorlunda om det gäller ett grovt brott
Citera
2026-02-03, 16:12
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Läs domen, varför frågar du mig? Rädd att bli överbevisad?

Jävla nonsensargument att bara för att UG inte serverade orsaken åt dig så finns det ingen orsak.

Hade lixom inte haft ett problem med dina åsikter om du faktiskt hade något att backa dina påståenden med. Men du håller dig medvetet oinformerad för att kunna spela dum och ovetandes. Du länkar all rättshaverism du sitter på och snuddar knappt vid Malin, trots att det är en tråd om ett specifikt fall.

Empati är ingen anledning för en person att få vara med sitt barn om det är ogynnsamma förhållanden för barnet. Nonsenspåstående återigen.
Massa trams.

Du klarar helt enkelt inte av att backa upp vad du säger och i ett patetiskt försökt till att vända det försöker få det se ut som om det är jag som inte gör det. Lol
Citera
2026-02-03, 16:13
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det har hon säkert information om men vilken person skulle vilja visa upp umgängesrapporter i media som innehåller negativa saker oavsett om man håller med eller inte ,inte minst med tanke på att andra människor vänner , bekanta mfl då kan få en helt annan bild av personen än den hade innan .
Jag skulle tex aldrig läsa domar över någon jag känner för jag vill inte få en annan bild av personen än den jag haft , möjligtvis annorlunda om det gäller ett grovt brott
Så då har inte UG fått dem alternativt medvete ljuger om vad som står i de.

Vilket scoop du kommit över Adina!
Citera
2026-02-03, 16:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Det är så roligt att ditt tyngsta argument är att UG omöjligt kan ha filtrerat ut information och valt vissa delar men utelämnat andra.

Skrattretande.
Citera
2026-02-03, 16:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är så roligt att ditt tyngsta argument är att UG omöjligt kan ha filtrerat ut information och valt vissa delar men utelämnat andra.

Skrattretande.

Precis som socialtjänsten gör i sina barnutredningar menar du? Det är nämligen exakt så de jobbar. Du fortsätter anklaga UG för exakt det socialtjänsten gör inför domstol, nämnd och advokater.
Citera
2026-02-03, 16:29
Medlem
Citat:

UG säger inte mycket om umgänge och nämner inte att de gått igenom rapporterna förutom att inget hänt under umgängen vilket inte säger mycket
Citera
2026-02-03, 16:29
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis som socialtjänsten gör i sina barnutredningar menar du? Det är nämligen exakt så de jobbar. Du fortsätter anklaga UG för exakt det socialtjänsten gör inför domstol, nämnd och advokater.

Alla filtrerar Kurt. Det är inget konstigt, det är inget argument för ett utbrett systemfel.

Jag anklagar inte UG för något alls, jag säger bara att programmet har fokus på att vården gjorde fel när dom anklagade Malin för IF/autism. Vilket dom helt klart gjort och det är pinsamt. Men dom berör inget annat område.

Det är helt okej att dom lägger en grund för tittaren, men att påstå att dom förmedlat precis varje detalj och förhållande är löjligt.
Citera
2026-02-03, 16:30
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
UG säger inte mycket om umgänge och nämner inte att de gått igenom rapporterna förutom att inget hänt under umgängen vilket inte säger mycket
Vad bra att du säger denna sak för sjuttioelfte gången istället för att svara på vad jag frågar. Du är så himla duktiga som vet alla dom här grejorna Adina!
Citera
2026-02-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Nu är ju biologiska pappan med i bilden, de bor tillsammans. Borde inte han räknas som skyddande faktor? Tycker att den där rådgivande soc kvinnan borde ha nämnt det och inte "bara" pratat om att lämna Sverige.

Jag tänker samma. Hon ger ju Malin råd som är helt verklighetsfrånvända och som bara kommer ge henne sämre chanser att få tillbaka sitt barn. Hennes enda chans är samarbete och att ta ett större ansvar för situationen. Det här ombudet känns om hon har en egen agenda. Som tur var valde Malin rätt väg ändå.

Innan nån skriker - vadå större ansvar??? Det jag menar är att hon och Gustav borde ringt upp soc direkt när hon blev gravid igen och berättat och samarbetat istället för att invänta att de ska ringa upp. Eller pratat med dem redan när de börja fundera på ett barn till. Nu vet de inte om detta också blir omhändertaget.
Det är inte ansvarsfullt i hennes situation.

Det är ju noll konsekvenstänk. Hon visar gång på gång dåligt omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in