2026-07-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Om du inte har papperna hur har du då läst dem?

Vänd dig till förvaltningsrätten eller länsstyrelsen Skåne. Hos förvaltningsrätten finns ett gäng domar i olika ärenden hos länsstyrelsen, kanske hittar du något annat hos de. Men jag tänker inte sitta och begära ut för att bevisa något när det finns om man är så nyfiken om det stämmer eller inte. Jag kom in på min rast på denna tråd och har annat att göra nu så lägg energin om du vill veta.
Citera
2026-07-06, 16:53
Medlem
Citat:
Om du inte har papperna hur har du då läst dem?

Lyckades kanske länka den här.

Min vän mejlade mig djurförbud beslutet så slipper du begära ut!

https://delafil.se/beac054695ba175f/F%C3%B6rbud%20att%20ha%20hand%20om%20djur%20enligt %209%20kap%201%20%C2%A7%20djurskyddslagen(25987802 )%20(0)_TMP.pdf

Nu har jag annat att göra
Citera
2026-07-06, 16:57
Medlem
zombie-nations avatar
Vad händer nu med pappan till barnet? Jag hoppas att de får delad vårdnad på något vis så att barnet inte bara rycks från honom.
Citera
2026-07-06, 17:12
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Lyckades kanske länka den här.

Min vän mejlade mig djurförbud beslutet så slipper du begära ut!

https://delafil.se/beac054695ba175f/F%C3%B6rbud%20att%20ha%20hand%20om%20djur%20enligt %209%20kap%201%20%C2%A7%20djurskyddslagen(25987802 )%20(0)_TMP.pdf

Nu har jag annat att göra
Tack.

Det var verkligen riktigt illa det som skrivs här.
Det stämmer absolut att hon förordats djurförbud.

Misskötseln som beskrivs ser rätt rejäl ut. Ren neglekt snarare än att det är svårt att fostra hundar.

Från sida 5 försvarar hon sig, och om det är som hon säger det är det riktigt illa från myndigheterna.

Det är inte första gången hon har vart i blåsväder med myndigheterna om att bedriva verksamheter.

(FB) UG - Varför tog de Malins bebis? SOC Örebro (igen)

Tyvärr går detta genom förvaltningsdomstolarna, så det är mycket svårt att avgöra giltigheten i besluten.
Citera
2026-07-06, 17:18
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad händer nu med pappan till barnet? Jag hoppas att de får delad vårdnad på något vis så att barnet inte bara rycks från honom.
Han har haft en mycket svår balansgång. Å ena sidan vill han stå upp för Malin, (som jag har förstått det i alla fall) men om han inte stödjer Socs 'bild' så bedömer de honom som en risk om att han inte skulle klara av att beskydda barnet från henne. Vad det nu betyder.
Och därmed placera barnet på ett fosterhem.

Väldigt, väldigt grymt.
Citera
2026-07-06, 17:29
Medlem
Citat:
Tack.

Det var verkligen riktigt illa det som skrivs här.
Det stämmer absolut att hon förordats djurförbud.

Misskötseln som beskrivs ser rätt rejäl ut. Ren neglekt snarare än att det är svårt att fostra hundar.

Från sida 5 försvarar hon sig, och om det är som hon säger det är det riktigt illa från myndigheterna.

Det är inte första gången hon har vart i blåsväder med myndigheterna om att bedriva verksamheter.

(FB) UG - Varför tog de Malins bebis? SOC Örebro (igen)

Tyvärr går detta genom förvaltningsdomstolarna, så det är mycket svårt att avgöra giltigheten i besluten.

Susanna Klaren hade kennel också, kolla alla valpar hon tagit under 2020-2022.
https://www.rasdata.nu/engsetter/htmlhund/20030220n.htm
Citera
2026-07-06, 17:51
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Susanna Klaren hade kennel också, kolla alla valpar hon tagit under 2020-2022.
https://www.rasdata.nu/engsetter/htmlhund/20030220n.htm
Det där är ju innan hon fick förbud.

årsskiftet 22-23 var det hon fick förbud.

Namnen stämmer inte överens med de som står i förbudet.

Shourouk's Kennel verkar inte drivas av Karén.

Du har fortfarande inte visat att hon saknar examen och flytt landet.
Citera
2026-07-06, 18:20
Medlem
Citat:
Det där är ju innan hon fick förbud.

årsskiftet 22-23 var det hon fick förbud.

Namnen stämmer inte överens med de som står i förbudet.

Shourouk's Kennel verkar inte drivas av Karén.

Du har fortfarande inte visat att hon saknar examen och flytt landet.

Jag vet inte om du fattar.
Namnen på listan är alla valparna födda under 2020-2022. I djurförbudet står de gamla hundarna och deras tilltalsnamn, inte deras officiella namn. 4 var valpar som blev omhändertagna. Har du jämfört med chipnumren?
Klaren har själv medgett till länsstyrelsen att hon tagit för många kullar för att hon behövde pengar. Hon har tagit lån på flera hundratusen, tjänat multum på valparna och har stora skulder hos kronkalle.
SKK har uteslutit henne, det blev hon direkt. Det är hennes kennelnamn.

Ibland får man bara lita på någon när denne eller någon annan person lagt upp så mycket handlingar. Du trodde ju på UG och SVT, nu får du jobba lite själv. Du kan ju kolla hennes sidor, leta efter C-uppsatsen som hon inte har och då har man ingen examen.
Citera
2026-07-06, 18:24
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag vet inte om du fattar.
Namnen på listan är alla valparna födda under 2020-2022. I djurförbudet står de gamla hundarna och deras tilltalsnamn, inte deras officiella namn. 4 var valpar som blev omhändertagna. Har du jämfört med chipnumren?
Klaren har själv medgett till länsstyrelsen att hon tagit för många kullar för att hon behövde pengar. Hon har tagit lån på flera hundratusen, tjänat multum på valparna och har stora skulder hos kronkalle.
SKK har uteslutit henne, det blev hon direkt. Det är hennes kennelnamn.

Ibland får man bara lita på någon när denne eller någon annan person lagt upp så mycket handlingar. Du trodde ju på UG och SVT, nu får du jobba lite själv. Du kan ju kolla hennes sidor, leta efter C-uppsatsen som hon inte har och då har man ingen examen.
Alltså du gör ett jättedåligt jobb med att visa att detta är Klaréns hundar.

Nu handlar inte tråden om någon kennel.

Du har fortfarande inte visat att hon inte har examen och flyttat utomlands.

vad baserar du det på?
Citera
2026-07-06, 18:50
Medlem
Vad vet ni om Sannas son Sebastian Klaren ägandeskap av ett HVB hem som 29 åring utan erfarenhet?

https://www.sydsvenskan.se/nyheter/agaren-jag-ser-inget-fel/

https://www.linkedin.com/in/sebastian-klaren-4538531b/?lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ap_mwlite_search_srp_all%3B 63WpUztcSi%2BlDCISjLP41A%3D%3D
Senast redigerad av Felicia0000 2026-07-06 kl. 18:52.
Citera
2026-07-06, 21:43
Medlem
Citat:
Alltså du gör ett jättedåligt jobb med att visa att detta är Klaréns hundar.

Nu handlar inte tråden om någon kennel.

Du har fortfarande inte visat att hon inte har examen och flyttat utomlands.

vad baserar du det på?

Nä, jag ifrågasätter Klarens uppgifter. Kenneln är utesluten från SKK pga hennes djurförbud men kennelnamnet står tydligen även på hennes son. En enkel googling löser du.

Även detta med C-uppsatsen klarar du nog att hitta, sök krav på socionomexamen. Klaren har ingen C-uppsats=ingen socionom. Då kan man säga att hon
har falsk marknadsgöring av sig själv.

Hon påstår att hon är författare men de 2 "böckerna" hittar man inte någonstans. Tydligen mycket lögner runt denna personen.

Om jag nämner Danmark så kan du kanske koppla ihop det med vad hon sagt t Malin och flytta utomlands för att få behålla barnet och så hennes egen enorma valplista. I Sverige får hon inte ha hundar längre men i grannländerna gäller inte djurförbudet.
Citera
2026-07-06, 21:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nä, jag ifrågasätter Klarens uppgifter. Kenneln är utesluten från SKK pga hennes djurförbud men kennelnamnet står tydligen även på hennes son. En enkel googling löser du.

Även detta med C-uppsatsen klarar du nog att hitta, sök krav på socionomexamen. Klaren har ingen C-uppsats=ingen socionom. Då kan man säga att hon
har falsk marknadsgöring av sig själv.

Hon påstår att hon är författare men de 2 "böckerna" hittar man inte någonstans. Tydligen mycket lögner runt denna personen.

Om jag nämner Danmark så kan du kanske koppla ihop det med vad hon sagt t Malin och flytta utomlands för att få behålla barnet och så hennes egen enorma valplista. I Sverige får hon inte ha hundar längre men i grannländerna gäller inte djurförbudet.
Alltså du är ju helt värdelös på det här.

Vilken kennel? länka.

Vilka böcker? länka.

Hon har haft jobb som innebär myndighetsutövning som kräver socionomexamen enligt lag som trädde kraft 2014. Vilken 65 åring har lagt upp sin egna C-uppsatts?

Hennes son har däremot drivit HVB hem. Att hon gav rådet till Malin att flytta utomlands betyder inte att hon själv gjort det.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-06 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in