Citat:
Jag hör många säga något i stil med "pengar spelar ingen roll, det är kärleken som är viktig". Men är det inte endast folk med dålig ekonomi själva som säger detta?
Jag själv som tjänar bra har tidigare när jag var singel valt bort tjejer som förvisso är snygga, trevliga och har lite innanför pannbenet men som i bästa fall har timanställning på McDonalds och 0 ambitioner karriärsmässigt. Den personen skulle till stor del leva på min lön och de långsiktiga målen såsom t.ex husköp skulle ju ta väldigt mycket längre tid än med en person med bra och stadig inkomst.
När det går ifrån att vara casual till seriöst höjs ju såklart ribban på vem man väljer att leva med, men varför skulle man tycka att de ekonomiska förutsättningarna inte spelar roll i det?
Jag tror att enbart människor som själv har dåligt med pengar eller är riktigt oattraktiva skulle resonera "Ekonomi spelar ingen roll".
Någon som har erfarenheter?
Jag själv som tjänar bra har tidigare när jag var singel valt bort tjejer som förvisso är snygga, trevliga och har lite innanför pannbenet men som i bästa fall har timanställning på McDonalds och 0 ambitioner karriärsmässigt. Den personen skulle till stor del leva på min lön och de långsiktiga målen såsom t.ex husköp skulle ju ta väldigt mycket längre tid än med en person med bra och stadig inkomst.
När det går ifrån att vara casual till seriöst höjs ju såklart ribban på vem man väljer att leva med, men varför skulle man tycka att de ekonomiska förutsättningarna inte spelar roll i det?
Jag tror att enbart människor som själv har dåligt med pengar eller är riktigt oattraktiva skulle resonera "Ekonomi spelar ingen roll".
Någon som har erfarenheter?
Du vet om att en majoritet av kvinnor just lever i sådana förhållanden. Där mannen till största del försörjer eller är den som drar in mest pengar. Speciellt vanligt i familjer , där man har barn ihop.
Sedan känner jag kvinnor som inte är speciellt rika, men som inte är intresserade av rika män. Just pga av den dryga attityden. Och dessa kvinnor vill inte bli ekonomiskt beroende av en man oavsett. Det kan vara bra för dig höra. Eftersom du uppenbarligen hör till den kategorin. Du tror att bara för att du har pengar. Så vill alla kvinnor har dig. Men dessa tycker att ni har helt för olika bakgrunder i livet. En del får helt klart kämpa mer än andra. Pengar kan man ju ha i överflöd. Men en taskig personlighet och värderingar blir svårare. Eller om man faktiskt är rätt efter. Finns inga pengar i världen som räddar upp det.