2026-07-04, 09:17
Medlem
Belters avatar
Jag tycker det är sexigt med en kvinna som tjänar sina egna pengar. På så sätt blir det också enklare vid köp av bostad, bilar, resor.
Citera
2026-07-04, 09:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Jag tycker det är sexigt med en kvinna som tjänar sina egna pengar. På så sätt blir det också enklare vid köp av bostad, bilar, resor.

Men har man inte liksom mindre makt som man då?
Citera
2026-07-04, 09:47
Medlem
En man med mycket pengar, på riktigt mycket pengar bryr sig inte om vad en kvinna tjänar.
Citera
2026-07-04, 10:10
Medlem
Kleiners avatar
Jag ville önska att jag kunde ljuga om det, men det spelar en stor roll. Det är svårt att ha respekt för en man som inte försörja sin familj, fastän att man är kapable till det.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-04 kl. 10:26.
Citera
2026-07-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
En man med mycket pengar, på riktigt mycket pengar bryr sig inte om vad en kvinna tjänar.
Fast såna män går det ju inte tretton på dussinet av. De allra flesta, både män och kvinnor, får bättre ekonomi om de är sammanboende med en partner med inkomst än om de bor själva.
Citera
2026-07-04, 10:33
Medlem
Vad värderas högst bra lön eller en bra aktieportfölj?

Vad menas med god ekonomi? Vilka summor?
Citera
2026-07-04, 10:36
Medlem
Kleiners avatar
En man ska inte bry sig om hur mycket kvinnan tjänar, eftersom det är hans plikt som man och familjens överhuvud att försörja familjen. Vad han ska bry sig över är, hur hon spendera pengarna och om hon är slösaktig.

Kvinnans chef ska inte vara en annan man än hennes make.

Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-04 kl. 10:58.
Citera
2026-07-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast såna män går det ju inte tretton på dussinet av. De allra flesta, både män och kvinnor, får bättre ekonomi om de är sammanboende med en partner med inkomst än om de bor själva.
Absolut. Sen finns det män som är mer konservativa och vill betala för sin kvinna. Speciellt de från andra kulturer.
Är kvinnan väldigt attraktiv är det sällan ett problem att landa en man som vill betala för henne, om detta nu är något som är viktigt för henne.

När jag själv dejta var jag väldigt jämställt inställ, att man delar på allt, men min erfarenhet från den tiden är att 9/10 män verkligen ville betala och det har absolut format mitt synsätt. Det är attraktivt med någon som vill ta hand om en ekonomiskt.
Senast redigerad av Nippfitt 2026-07-04 kl. 11:23.
Citera
2026-07-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
En man ska inte bry sig om hur mycket kvinnan tjänar, eftersom det är hans plikt som man och familjens överhuvud att försörja familjen. Vad han ska bry sig över är, hur hon spendera pengarna och om hon är slösaktig.

Håller med i allt utom sista meningen.
Citera
2026-07-04, 11:25
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Jag hör många säga något i stil med "pengar spelar ingen roll, det är kärleken som är viktig". Men är det inte endast folk med dålig ekonomi själva som säger detta?

Jag själv som tjänar bra har tidigare när jag var singel valt bort tjejer som förvisso är snygga, trevliga och har lite innanför pannbenet men som i bästa fall har timanställning på McDonalds och 0 ambitioner karriärsmässigt. Den personen skulle till stor del leva på min lön och de långsiktiga målen såsom t.ex husköp skulle ju ta väldigt mycket längre tid än med en person med bra och stadig inkomst.

När det går ifrån att vara casual till seriöst höjs ju såklart ribban på vem man väljer att leva med, men varför skulle man tycka att de ekonomiska förutsättningarna inte spelar roll i det?

Jag tror att enbart människor som själv har dåligt med pengar eller är riktigt oattraktiva skulle resonera "Ekonomi spelar ingen roll".

Någon som har erfarenheter?

Man brukar säga att sex utgör 5% av ett förhållande - men sexproblem utgör 95%.

På samma sätt kan man tänka runt ekonomi.
Citera
2026-07-04, 11:44
Medlem
Jag skulle vilja påstå att den är viktig nu när jag har en ordnad ekonomi och ambitioner att få ihop en förmögenhet. Då snackar vi om något seriöst.

En kvinna som någon gång bjuder lite själv av sina hårt förtjänade pengar är en riktigt sällsynt och attraktiv approach, fast än att man själv har pengar så är det ju också roligt att bli bjuden emellanåt. Med en tjej som inte har något stabilt gör inte såhär eller har möjligheten av att göra detta.

Det här med att det är en plikt som mannen gör att "ta hand om sin kvinna ekonomiskt", då vill jag veta vart hamnar kvinnan i denna ekvation, ska hon bli försörjd eller för den delen få massor med gåvor bara för att existera?
Sedan är denna situation så förlegat, kvinnor tar mer och mer plats i viktiga områden vilket gör att många kvinnor i dagens sverige har feta löner i jämförelse med massan.
Citera
2026-07-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner

I min familj /släkt tjänar flera kvinnor mer än sina män, åtminstone periodvis. Stabila äktenskap, inga skilsmässor.

Som tjej måste man kunna stå på egna ben, man kan inte kräva att en man ska kunna fylla ut alla brister man själv har.

Det är en sexig tanke att män har power och är överhuvud, visst, i fantasin tar mannen emot en med öppna armar och fixar allt, himla skönt, men i verkligheten är vi alla vanliga människor. Även män faktiskt. Förstårvman det håller relationer bättre. Vi kommer aldrig förminska våra döttrar att de inte klarar saker
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-04 kl. 12:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in