Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Menar du att det inte är en kostnad för en individ att bära på och föda fram barn? Utebliven inkomst pga att man förlorar arbetsförmåga är bara ett exempel på hur det kostar pengar.
Tycker du inte att män ska betala för detta på nåt sätt utan bara få sina barn gratis serverade?
Ansvarstagande verkar har försvunnit totalt med ditt inlägg, så du menar att personer inte väljer själva vem dem vill ha barn med... Sedan när man väl har barn eller har barn i magen så finns det förmåner här i Sverige just p.g.a. att det är en jobbig tid, vad mer ska jag som man som inte har barn "förstå" mig på detta fenomen. Det finns skyldigheter samt rättigheter.
Vidare finns det mammaledighet och andra diverse förmåner, att söka.
Pappan betalar underhållsbidrag om inte jäveln vill ta hand om sitt barn.
Vi snackar om ekonomiska nivån hos den andra partnern påverkar om man vill fortsätta med något mer seriöst. Om då det gått så långt som att man gjort kvinnan gravid som just har denna ekonomiska nivå, såklart att man hjälps åt.
Men om en man gör en kvinna gravid som har låg ekonomisk nivå, får ju killen skylla sig själv tycker jag och tror du verkligen att en sådan person är ansvarstagande? Och ta alla män över samma kant, ge dig.