Citat:
Oj vad du vet saker som vanligt o försvarar dig blodig!
Hur kan man försvara otrohet?
O nej jag vet inte vad du menar med hömndporr aldrig hört ordet!
Antar att J och N blockerade efter att den som nu ringde henne gjort sitt.
O är det hon som sprider dessa konversationer så bra av henne så alla ser vem V är ! Deras relation var ju nyss så då visar det ju ännu tydligare att V o Ns äktenskap är just ingenting eftersom han uppenbarligen hellre vill va med I
Hur kan man försvara otrohet?
O nej jag vet inte vad du menar med hömndporr aldrig hört ordet!
Antar att J och N blockerade efter att den som nu ringde henne gjort sitt.
O är det hon som sprider dessa konversationer så bra av henne så alla ser vem V är ! Deras relation var ju nyss så då visar det ju ännu tydligare att V o Ns äktenskap är just ingenting eftersom han uppenbarligen hellre vill va med I
Ja jag kan läsa till skillnad från många här i tråden. 🙄 Men när har jag försvarat otrohet? Hahahahha touch grass
Citat:
Det har jag inte sagt ngt om? Varför är folk i den här tråden så rabiata att dom inte bara kan läsa det man skriver utan att tolka in massor av saker man inte sagt? 😳
Citat:
Det är inte hämndporr att dela konversation där någon uttrycker sig att vara sugen på någon och att hen får snabb utlösning….
Hämdporr är att mer specifikt sprida bilder och videos i sexuellt och utpressande syfte att skada någon. Exempel sprida nakenbilder på någon för att pressa och hota någon.
Hämdporr är att mer specifikt sprida bilder och videos i sexuellt och utpressande syfte att skada någon. Exempel sprida nakenbilder på någon för att pressa och hota någon.
Sa inte att det var hämndporr att dela bilden. Jag sa att det är jämförbart med hämndporr (som inte är ett eget brott). Brottet heter olaga integritetsintrång och det som är olagligt är att dela uppgifter om exempelvis ngns sexualliv i syfte att kränka dom. Spelar ingen roll om de är en bild eller en uppgift
Citat:
Vad är brottet olaga integritetsintrång?
Olaga integritetsintrång innebär att en person sprider en bild på en annan person. Det behöver inte vara en bild utan det kan även vara andra uppgifter. Det avgörande är om bilden eller uppgiften är integritetskänslig. Det kan till exempel handla om uppgifter om personens sexualliv eller hälsotillstånd. Det räcker dock inte att bilderna sprids. Det krävs också att personen som sprider bilden vill skada personen på bilden. Den typ av handlingar som bestämmelsen är tänkt att träffa är till exempel så kallad hämndporr.
Olaga integritetsintrång innebär att en person sprider en bild på en annan person. Det behöver inte vara en bild utan det kan även vara andra uppgifter. Det avgörande är om bilden eller uppgiften är integritetskänslig. Det kan till exempel handla om uppgifter om personens sexualliv eller hälsotillstånd. Det räcker dock inte att bilderna sprids. Det krävs också att personen som sprider bilden vill skada personen på bilden. Den typ av handlingar som bestämmelsen är tänkt att träffa är till exempel så kallad hämndporr.