2026-07-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Oj vad du vet saker som vanligt o försvarar dig blodig!
Hur kan man försvara otrohet?
O nej jag vet inte vad du menar med hömndporr aldrig hört ordet!
Antar att J och N blockerade efter att den som nu ringde henne gjort sitt.
O är det hon som sprider dessa konversationer så bra av henne så alla ser vem V är ! Deras relation var ju nyss så då visar det ju ännu tydligare att V o Ns äktenskap är just ingenting eftersom han uppenbarligen hellre vill va med I

Ja jag kan läsa till skillnad från många här i tråden. 🙄 Men när har jag försvarat otrohet? Hahahahha touch grass

Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad säger dig att den här chatten alla pratar om inte är från Nicci för att markera revir?

Det har jag inte sagt ngt om? Varför är folk i den här tråden så rabiata att dom inte bara kan läsa det man skriver utan att tolka in massor av saker man inte sagt? 😳

Citat:
Ursprungligen postat av zeuyu
Det är inte hämndporr att dela konversation där någon uttrycker sig att vara sugen på någon och att hen får snabb utlösning….
Hämdporr är att mer specifikt sprida bilder och videos i sexuellt och utpressande syfte att skada någon. Exempel sprida nakenbilder på någon för att pressa och hota någon.

Sa inte att det var hämndporr att dela bilden. Jag sa att det är jämförbart med hämndporr (som inte är ett eget brott). Brottet heter olaga integritetsintrång och det som är olagligt är att dela uppgifter om exempelvis ngns sexualliv i syfte att kränka dom. Spelar ingen roll om de är en bild eller en uppgift

Citat:
Vad är brottet olaga integritetsintrång?

Olaga integritetsintrång innebär att en person sprider en bild på en annan person. Det behöver inte vara en bild utan det kan även vara andra uppgifter. Det avgörande är om bilden eller uppgiften är integritetskänslig. Det kan till exempel handla om uppgifter om personens sexualliv eller hälsotillstånd. Det räcker dock inte att bilderna sprids. Det krävs också att personen som sprider bilden vill skada personen på bilden. Den typ av handlingar som bestämmelsen är tänkt att träffa är till exempel så kallad hämndporr.
Citera
2026-07-01, 21:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
A sa ju dock att han gärna skulle vilja ha det så. Eller liknande. Tex fira jul ihop

Det kommer nog aldrig att fungera.
Men såklart kan han vilja det!

Citat:
Jag fattar inte varför han inte får mer umgänge ? Att det ska trappas upp och att det borde vara som en normal umgänges dom !
Kan någon förklara vart det brister då N har enorma brister i sitt föräldraskap men glider på en räkmacka !

Nicci har haft ensam vårdnad sedan Chiara föddes.
Han kommer att få mer tid om han fortsätter sköta träffarna, det är inte lätt för ett litet barn att förstå så därför tar de det långsamt men det är inte något konstigt med den här domen, brukar vara upptrappning.
Citera
2026-07-01, 21:29
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeuyu
https://imgur.com/a/BPvtkGq

HAHAHAGAHHAHAHHAHAHAHA

Hahaha tack för delningen!!

Såg att folk ifrågasätter om det är nytt eller gammalt för att det bara står Viktor Lodin men det gör det på minst 4 av mina vänner som har lagt till namn, i chatten står bara det ursprungliga.
Citera
2026-07-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det kommer nog aldrig att fungera.
Men såklart kan han vilja det!

Nicci har haft ensam vårdnad sedan Chiara föddes.
Han kommer att få mer tid om han fortsätter sköta träffarna, det är inte lätt för ett litet barn att förstå så därför tar de det långsamt men det är inte något konstigt med den här domen, brukar vara upptrappning.

Så enkelt är det inte, folk här måste sluta prata om det som att man utgår från hur föräldrarna gör eller beter sig. Det är BARNET i fokus. han kan sköta träffarna hur bra som helst men man utgår från barnet. Om hon inte skulle va redo/mogen att utöka umgänget nästa gång han vill det så kommer de inte hända hur duktig han än skulle vara.

Det är också på ett sätt dumt för Andreas skull att umgänget är reglerat av domstolen nu för om inte Nicci vill träffa honom i familjerätten (vilket är helt frivilligt) så måste han stämma henne igen för en utökning av umgänget
Citera
2026-07-01, 22:28
Medlem
Citat:

Såg att folk ifrågasätter om det är nytt eller gammalt för att det bara står Viktor Lodin men det gör det på minst 4 av mina vänner som har lagt till namn, i chatten står bara det ursprungliga.

Ja, precis.
Eftersom det inte finns någon datumstämpel så vet man ju inte när det skrevs.
Ser ut som om det kan vara allt från 2022-2026....??
Chatten verkar inte sluta där utan fortsätta vidare.....

Magkänslan säger att det här är innan V träffade N och "vänstrade" med IF, men har som sagt ingen aning.
Vore högst olyckligt om detta är i nutid med tanke på barnen.
Citera
2026-07-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, precis.
Eftersom det inte finns någon datumstämpel så vet man ju inte när det skrevs.
Ser ut som om det kan vara allt från 2022-2026....??
Chatten verkar inte sluta där utan fortsätta vidare.....

Magkänslan säger att det här är innan V träffade N och "vänstrade" med IF, men har som sagt ingen aning.
Vore högst olyckligt om detta är i nutid med tanke på barnen.

Viktor bör ju veta vem o när han skrivit det där till så när han nås av detta så kommer han ju kunna förklara i alla fall för Nicci om hur det ligger till.

Intressant att folk började spekulera i om det kunde vara Nicci som delat den här skärmdumpen så fort det kom fram att det kan va brottsligt att dela info om ngns sexliv hahaha
Citera
2026-07-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Viktor bör ju veta vem o när han skrivit det där till så när han nås av detta så kommer han ju kunna förklara i alla fall för Nicci om hur det ligger till.

Intressant att folk började spekulera i om det kunde vara Nicci som delat den här skärmdumpen så fort det kom fram att det kan va brottsligt att dela info om ngns sexliv hahaha
Ska V förklara det alla vet ? Eller hitta på en historia som N tror på menar du ?
Han är otrogen vad mer behöver du ha svar på
Citera
2026-07-01, 23:03
Medlem
Citat:

Om jag skriver med någon på Instagram för 5 år sen, och idag går in i den konversationen och tar en print på det som skrevs för fem år sedan. Så står det namnet som står nu och är bilden som är nu. Så varken profilbild eller namn säger någonting om när konversationen ägt rum

Oavsett mot vem så är det otrohet och det är lika illa oavsett år
Citera
2026-07-01, 23:15
Medlem
Citat:

Inlägget är utlagt igen
Senast redigerad av Dansandemusen 2026-07-01 kl. 23:22.
Citera
2026-07-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ska V förklara det alla vet ? Eller hitta på en historia som N tror på menar du ?
Han är otrogen vad mer behöver du ha svar på

Du e verkligen den här trådens märkligaste filur och om du faktiskt läste vad folk skriver skulle du inte behöva va så arg. Tänk på blodtrycket 😂 Jag menade att han kan förklara för Nicci när i tiden denna konversationen hände

Är väl knappast så illa som folk målar upp det här att vara otrogen? Är det nice? Nej. Men fattar inte varför folk har sånt jävla problem med om Viktor eventuellt skulle ha varit otrogen i tidigare relationer? Vi lever ju inte under sharialagar där han ska stenas för ngn otrohet?? Och om han varit otrogen mot Nicci så är det såklart korkat av han, men ingen här verkar ju ens gilla Nicci så vad är det ni försöker få sagt? Att han är olämplig att ha runt barnen? 🧐
Citera
2026-07-01, 23:23
Medlem
Citat:
Jag får inga datum eller tider på en pågående SMS konversation . Det är bara första meddelandet som har det så att påstå att det är fejk stämmer inte
Tycker det ser ut som en SMS konversation för på en Instagram syns inte hela namnet

Va du ser på din skärm beror på din skärmstorlek och hur länge sen du uppdaterade appen typ. Det där är Instagram. Man ser en sån blå metasymbol i bilden, så är det självklart inte SMS
Citera
2026-07-01, 23:34
Medlem
Citat:
Tänk på blodsockret du så som du tuggar igång och tycker du att han är lämplig ? En super kille ?

Tycker han verkar vara av exakt samma skrot och korn som Andreas 😉 är inte mycket som skiljer som åt i det här läget. Sakerna Andreas ex säger om han är hittills värre än vad Viktors ex säger 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in