Citat:
Tack alla för info. 👌
Jag kan inte undgå att känna sorg över hur blind N är inför sina val och sig själv.
Nu har inte jag lyssnat på podden men av det ni skriver så anar jag att även detta avsnitt innehåller ett hop av försvarstal, ursäkter och berömmelse över N.
Må så vara, men återigen, Allt det här handlar ju egentligen inte om att man inte får uppfylla sina drömmar, utan snarare om att människor reagerar på att N väljer sina barn i andra hand och sätter sig själv i det första rummet utan eftertanke eller medkänsla.
Man kan omöjligt vara en fullt närvarande mamma för sina barn om man lägger så mycket tid på allt det som N säger sig göra.
Jag har aldrig tidigare upplevt en Influencer som varit så verklighetsfrånvänd och egoistisk som N.
Sedan reagerar naturligt nog de flesta människor spontant kritiskt på kvantitet framför kvalitet när ett projekt blir öppet inför en hel Värld. Man får helt enkelt vara beredd på att ta det som en offentlig person.
Har N någonsin ställt sig själv frågan:
Vad bör jag vara för sorts förebild inför mina barn och övriga medmänniskor?
Är det att vara den mest exemplariska genom att sexchatta med k.ta män under samma tak som sin make och sina energifyllda småflickor som suktar efter en moders känslomässiga och fysiska närhet, uttrycka sig överlägset och sätta sig själv och sina egna behov framför sina egna barns?
När någon väljer att ex. spela in och "släppa en låt" inför en öppen ridå och samtidigt raljerar över hur STORT det är så höjs ofrånkomligt förväntningarna bland de som lyssnar.
När N sedan inte lever upp till förväntningarna och hennes "fanclub" inte tillgodoses tillräckligt mycket så blir resultatet ett platt fall för utövaren och i värsta fall kan det utifrån en betraktares öga till och med kännas som ett svek. Att gå ut och lova något "STORT" som man sedan inte kan leva upp till.
Som det sagts tidigare....
Hade N bara varit lite mer ödmjuk, mindre självgod inför uppgiften och valt en annan tidpunkt så hade nog inte människor varit så kritiska.
N kommer ofta på sig själv i ett senare skede hur hon har agerat eller vad hon sagt och ska sedan i efterhand försöka släta över det hela genom att ursäkta sig eller försöka övertyga sina följare om att hon menat något helt annat med det hon tidigare sagt vilket sällan fungerar.
Skadan är redan skedd och det kommer inte spela så stor roll hur många gånger hon i efterhand säger att hon inte kan dansa och eller sjunga för N har redan suttit med sin mamma J i spetsen och talat om hur grym, fantastisk och modig hon är och att det är en riktigt stor bomb som kommer att släppas osv.....
Jämförelsen eller "skämtet" med/om SL var också väldigt onödigt.
Det N gör just nu går tyvärr ut över barnen, V och henne själv.
Tusen projekt på gång istället för att fokusera på det som är det allra viktigaste i livet.
Om nu N så gärna önskar uppfylla en "artistdröm" med sång och dans.
Vad innehåller då den drömmen?. Finns det överhuvudtaget ett framtida mål med det hela eller är det bara något som lockar i stunden och hur långt är N beredd att gå och offra?
Som jag förstår det så har alltså nu C1 börjat tråna efter två "bortavarande" föräldrar vilket är en varningssignal på att flickan är i stress och inte känner sig tillräckligt trygg.
En ny miljö med flytt kan kännas lite läskigt, förskola, en mamma som ofta är upptagen på annat håll och en pendlande V som kommer och går genom dörren kan bli på TOK för mycket för de små liven.
Blir dessutom kontakten med A ryckig och längre emellan träffarna än det ska vara så tar det ju också längre tid för C1 att skapa ett känslomässigt band till sin biologiska pappa.
Vårdnadstvisten är i den sista fasen där beslutet om C1:s framtid ligger nära tillhands.
Jag kan inte undgå att känna sorg över hur blind N är inför sina val och sig själv.
Nu har inte jag lyssnat på podden men av det ni skriver så anar jag att även detta avsnitt innehåller ett hop av försvarstal, ursäkter och berömmelse över N.
Må så vara, men återigen, Allt det här handlar ju egentligen inte om att man inte får uppfylla sina drömmar, utan snarare om att människor reagerar på att N väljer sina barn i andra hand och sätter sig själv i det första rummet utan eftertanke eller medkänsla.
Man kan omöjligt vara en fullt närvarande mamma för sina barn om man lägger så mycket tid på allt det som N säger sig göra.
Jag har aldrig tidigare upplevt en Influencer som varit så verklighetsfrånvänd och egoistisk som N.
Sedan reagerar naturligt nog de flesta människor spontant kritiskt på kvantitet framför kvalitet när ett projekt blir öppet inför en hel Värld. Man får helt enkelt vara beredd på att ta det som en offentlig person.
Har N någonsin ställt sig själv frågan:
Vad bör jag vara för sorts förebild inför mina barn och övriga medmänniskor?
Är det att vara den mest exemplariska genom att sexchatta med k.ta män under samma tak som sin make och sina energifyllda småflickor som suktar efter en moders känslomässiga och fysiska närhet, uttrycka sig överlägset och sätta sig själv och sina egna behov framför sina egna barns?
När någon väljer att ex. spela in och "släppa en låt" inför en öppen ridå och samtidigt raljerar över hur STORT det är så höjs ofrånkomligt förväntningarna bland de som lyssnar.
När N sedan inte lever upp till förväntningarna och hennes "fanclub" inte tillgodoses tillräckligt mycket så blir resultatet ett platt fall för utövaren och i värsta fall kan det utifrån en betraktares öga till och med kännas som ett svek. Att gå ut och lova något "STORT" som man sedan inte kan leva upp till.
Som det sagts tidigare....
Hade N bara varit lite mer ödmjuk, mindre självgod inför uppgiften och valt en annan tidpunkt så hade nog inte människor varit så kritiska.
N kommer ofta på sig själv i ett senare skede hur hon har agerat eller vad hon sagt och ska sedan i efterhand försöka släta över det hela genom att ursäkta sig eller försöka övertyga sina följare om att hon menat något helt annat med det hon tidigare sagt vilket sällan fungerar.
Skadan är redan skedd och det kommer inte spela så stor roll hur många gånger hon i efterhand säger att hon inte kan dansa och eller sjunga för N har redan suttit med sin mamma J i spetsen och talat om hur grym, fantastisk och modig hon är och att det är en riktigt stor bomb som kommer att släppas osv.....
Jämförelsen eller "skämtet" med/om SL var också väldigt onödigt.
Det N gör just nu går tyvärr ut över barnen, V och henne själv.
Tusen projekt på gång istället för att fokusera på det som är det allra viktigaste i livet.
Om nu N så gärna önskar uppfylla en "artistdröm" med sång och dans.
Vad innehåller då den drömmen?. Finns det överhuvudtaget ett framtida mål med det hela eller är det bara något som lockar i stunden och hur långt är N beredd att gå och offra?
Som jag förstår det så har alltså nu C1 börjat tråna efter två "bortavarande" föräldrar vilket är en varningssignal på att flickan är i stress och inte känner sig tillräckligt trygg.
En ny miljö med flytt kan kännas lite läskigt, förskola, en mamma som ofta är upptagen på annat håll och en pendlande V som kommer och går genom dörren kan bli på TOK för mycket för de små liven.
Blir dessutom kontakten med A ryckig och längre emellan träffarna än det ska vara så tar det ju också längre tid för C1 att skapa ett känslomässigt band till sin biologiska pappa.
Vårdnadstvisten är i den sista fasen där beslutet om C1:s framtid ligger nära tillhands.
Spot on! Precis mina tankar, så tragiskt att hon inte har den självinsikten. Inte heller ha förmågan att sortera prioriteringarna med flickorna först.
Att inte förstå att den kaos hon skapar stressar barnen, framförallt C1 som nu är äldre och börjar förstå allt mer. Att inte ha förmågan att förstå att sova ensam i ett nytt hus kan kännas otryggt till en början tyder på omognad från Nicci om man utgår från hennes ord och oförståelse till händelsen.
Hoppas verkligen familjerätten ser igenom hennes fejkade offerkofta! Det är inte mer synd om Nicci än flickorna som inte prioriteras före hennes drömmar.