2026-06-29, 09:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det handlar också om att kvinnan ger sitt samtycke till samlag, vilket innebär en möjlighet till graviditet.

Har man som kvinna samlag accepterar man också att det finns en risk för graviditet.

Igen, krävs två för att dansa tango...

Absolut och båda vet att kvinnan äger rätten till att besluta om en eventuell graviditet.

De vet det innan de har sex så det kommer inte som någon överraskning.
Citera
2026-06-29, 09:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Vad är för många människor? Vilka ska få lov att föda menar du och hur få ska vi vara? Ska man förbjuda kvinnor att föda barn efter årets kvot är fylld?
Världen har redan tillräckligt med bilar, storstäder, hus, kossor och grisar, åkrar. Det finns nästan ingen plats kvar för något annat djur och 95% av världens djur har försvunnit och när bina försvinner så dör alla växter eftersom de inte pollineras. Om det räcker som skäl för dig.

Det behövs dock inga förbud, man gör bara världen tillräckligt jävlig så föds inga barn. Internet ordnar detta helt gratis. Själv har jag 5 barn men jag kanske är den sista rundan med egoister och narcissister.
Citera
2026-06-29, 09:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Absolut och båda vet att kvinnan äger rätten till att besluta om en eventuell graviditet.
Ja, därav en ideologisk, kulturell och statlig ojämställdhet i kvinnans favör. Alltså inte jämställdhet.
Citat:
De vet det innan de har sex så det kommer inte som någon överraskning.
Och det leder till ansvaret för preventivmedel, såsom kondom, p-piller och liknande.

Men samtidigt är det inte alltid så att fysiska uttryck för kärlek alltid sker med, ja, "nyktert" ansvarigt konsekvenstänk, och således oförutsedda effekter kan uppstå.
Citera
2026-06-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Bor du i en hydda i skogen? Jag gissar inte det eftersom du använder dig av internet (som inte är "naturligt", om vi nu ska köra på din linje) och jag kan nämna en miljon saker i din vardag som inte är "naturligt" - MEN så fort det talas om ett sätt som du som man aktivt kan göra för att förhindra aborter så vill du inte göra det för du leker natur-Nisse?

Du är bara en hycklare som inte står vid ditt ord och en kvinno-hatare. En jävla nolla med andra ord.

Jag sa att sex ska va naturligt, varför skulle jag behöva tycka att allt annat i livet ska vara naturligt?

Finns bra och dåliga saker med mycket som är onaturligt, att kvinnor ska kunna knulla runt utan konsekvenser är dock inget positivt.
Jag är för naturlig mat också då jag vet att mycket av vår onaturliga mat gör oss sjuka.
Är också för att vi ska röra på oss mycket och inte ta bilen överallt just för att kroppen är till för att röra på sig.

Män däremot är gjorda för att knulla runt, vi är biologiskt programerade till detta och inget du kan ändra på, det har var så i tusentals år.
Män och kvinnor är olika, även när det gäller sex, inte så svårt att förstå.
Citera
2026-06-29, 10:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja, därav en ideologisk, kulturell och statlig ojämställdhet i kvinnans favör. Alltså inte jämställdhet.

Och det leder till ansvaret för preventivmedel, såsom kondom, p-piller och liknande.

Men samtidigt är det inte alltid så att fysiska uttryck för kärlek alltid sker med, ja, "nyktert" ansvarigt konsekvenstänk, och således oförutsedda effekter kan uppstå.

Vid graviditet så är det kvinnan som drabbas hårt. Detta oavsett om hon genomför en abort eller genomgår en graviditet.
Citera
2026-06-29, 10:17
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vid graviditet så är det kvinnan som drabbas hårt. Detta oavsett om hon genomför en abort eller genomgår en graviditet.
Tveksamt, det kan räcka med en tablett.

Men ja, om beslutet tas flera månader in i graviditeten blir processen givetvis mer påfrestande, både fysiskt och psykologiskt.

Samtidigt hade en sådan situation kunnat undvikas genom att säga nej, att hålla benen ihop.
Citera
2026-06-29, 10:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Nej, kvinnor är inte hjälplösa kring situationen eftersom de kan göra abort? Men eftersom ni män här inne är så extremt emot det är alltså det enda rätta för er att göra vasektomi för att förhindra oönskade graviditeter - så vad väntar du på?
Din logik är rätt märklig. Vasektomi är nästan lika dåligt som abort. Om du är så oansvarig och hjälplös så du inte klarar av att ha sex utan att bli gravid så får du väl göra som vissa muslimer och sy igen fittan.
Citera
2026-06-29, 10:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Tveksamt, det kan räcka med en tablett.

Men ja, om beslutet tas flera månader in i graviditeten blir processen givetvis mer påfrestande, både fysiskt och psykologiskt.

Samtidigt hade en sådan situation kunnat undvikas genom att säga nej, att hålla benen ihop.

Menar du ett dagen efterpiller?

Det tar också hårt på kropp och själ. Alltså ingen enkel lösning men den finns om det behövs.
Citera
2026-06-29, 10:28
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Menar du ett dagen efterpiller?

Det tar också hårt på kropp och själ. Alltså ingen enkel lösning men den finns om det behövs.

Att hindra liv eller möjliggöra liv bör båda betraktas som svåra beslut.
Citera
2026-06-29, 11:11
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag sa att sex ska va naturligt, varför skulle jag behöva tycka att allt annat i livet ska vara naturligt?

Finns bra och dåliga saker med mycket som är onaturligt, att kvinnor ska kunna knulla runt utan konsekvenser är dock inget positivt.
Jag är för naturlig mat också då jag vet att mycket av vår onaturliga mat gör oss sjuka.
Är också för att vi ska röra på oss mycket och inte ta bilen överallt just för att kroppen är till för att röra på sig.

Män däremot är gjorda för att knulla runt, vi är biologiskt programerade till detta och inget du kan ändra på, det har var så i tusentals år.
Män och kvinnor är olika, även när det gäller sex, inte så svårt att förstå.

Vad bekvämt för dig att plocka russinen ur kakan och skapa en sjuk världsbild som stämmer perfekt överrens med ditt infekterade sinne!

Jag som kvinna älskar att knulla. Det är fan bland det bästa som finns! Trist för dig för där sprack din extremt felaktiga bild om att kvinnor inte vill knulla runt. Att du har den uppfattningen om kvinnor är inget annat än bevis på att det är du som är helt värdelös i sängen med din fula slappetask.

Men om vi då återgår till kärnan i ämnet, dvs att du inte gillar att det finns aborter och om vi fokuserar på vad du kan göra för att förhindra dessa - så är vasektomi ett enkelt svar. Men det vill inte du göra, för du är en kvinnohatande tönt som inte vill ta något ansvar som helst utan likt en efterbliven 3-åring glida runt i livet helt utan ansvar eller skyldigheter. Du är inget annat än en patetisk parasit som bidrar noll till ett bättre samhälle.

Men med ditt störda sinne kommer du såklart aldrig inse det.
Citera
2026-06-29, 11:14
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Din logik är rätt märklig. Vasektomi är nästan lika dåligt som abort. Om du är så oansvarig och hjälplös så du inte klarar av att ha sex utan att bli gravid så får du väl göra som vissa muslimer och sy igen fittan.

Varför är vasektomi "nästan lika dåligt som abort"?

Om jag syr ihop fittan då, så kan du kapa kuken om du nu inte kan kontrollera ditt sprut likt en överkåt tonåring?
Citera
2026-06-29, 11:20
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Att hon får betala ett högt pris för att hon blir gravid är hennes eget fel.

Hon tar sitt ansvar genom att bli gravid och föda barnet, mannen tar sitt ansvar genom att betala underhåll.

So long so good.

Men när man kommer och ska säga att endast kvinnan kan besluta om hon vill ta hand om barnet och att mannen måsye ya hand om det om kvinnan vill, då är man jävligt fel ute.

Her body her choice, his wallet his choice.
Det är det enda rättvisa.
Sen vad som är rätt är nåt helt annat.

mannen ger sitt samtycke att potentiellt bli far när han kommer i kvinnan. Så enkelt är det. Alla vet hur barn blir gjorda. Finns inga garantier. Män lämnar sina barn stup i kvarten endå. Att de sen tvingas betala en spottstyver är ingenting man egentligen kan gnälla om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in