2026-06-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Du verkar inte förstå ansvar överhuvudtaget...

Bara för att kvinnan har biologin för att kunna bli gravid så kan du inte ansvarsbefria mannen för en oönskad graviditet...

Och om du blir rånad så ligger inte felet hos dig! Om du går över övergångsstället och blir överkörd ska vi då neka dig medicinsk behandling?

Dessutom är det helt trivialt att abortera i ett tidigt skede precis som att du tvättar händerna eller pillar dig i näsan.

Du kan inte jämföra ett bli påkörd med att bli gravid.
Du råkar inte bli gravid, det är en konsekvens av att du frivilligt tar en kuk i dig.

En bättre jämförelse är snarare att du tar din motorcykel och kör i 300kmh på motorvägen och sen ska du skylla på nån annan när du blir invalid.

Redan i lågstadiet vet alla hur barn blir till, så det går inte bara och komma och säga " men jag visste inte jag kunde bli gravid av sex"
Ditt fulla ansvar som kvinna när det gäller sex är vem du låter spruta i dig.
Om du då knullar med någon som du inte vill ha barn med så är det ditt eget fel, eller hur?

Kvinnor måste inte ha sex, finns en del som väntar med sex tills dom vill ha barn och det var mycket vanligare förr.
Att kvinnan inte kan hålla fittan i styr är 100% hennes eget ansvar, eller hur?
Sex är ingen jävla lek, det kan förändra en kvinnas liv nåt otroligt och det är det vi borde lära unga tjejer.
Citera
2026-06-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Abortlagstiftningen är en ickefråga för gemene svensk. De som vill begränsa den är ett fåtal individer, som av någon anledning samtliga har flashbackkonton.

Ja, tack och lov i Europa i alla fall.
Citera
2026-06-28, 23:14
Medlem
lagfrukts avatar
Om en barnamördande abortälskare stöter på mig blir det en ömklig visa. Det blir mera än en blodig smocka om man säger så. Bäst att ni tiger och gömmer er i resten av era liv för ni har ingen aning hur rasande jag blir p.g.a. barnamord. Jag är alldeles hejdlös. Ett öga för ett öga, barnen skall vedergällas.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-28 kl. 23:39.
Citera
2026-06-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Inte riktigt samma sak som att betala med sin kropp och bestånde men. Betala underhåll är enkelt.

Att hon får betala ett högt pris för att hon blir gravid är hennes eget fel.

Hon tar sitt ansvar genom att bli gravid och föda barnet, mannen tar sitt ansvar genom att betala underhåll.

So long so good.

Men när man kommer och ska säga att endast kvinnan kan besluta om hon vill ta hand om barnet och att mannen måsye ya hand om det om kvinnan vill, då är man jävligt fel ute.

Her body her choice, his wallet his choice.
Det är det enda rättvisa.
Sen vad som är rätt är nåt helt annat.
Citera
2026-06-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Alltså, i långa relationer sker mycket slentriansex, det händer naturligt när man ligger bredvid varandra och ska sova eller vakna. Ett par och två kroppar sedan många år är som en kropp och mannen "gör ett besök". Oturen kan vara framme. Hormonspiralen funkar inte längre.

Du kan absolut ha otur en gång av två tusen ligg med din man efter 20 år , liksom ett nytt par kan råka bli gravida bara efter första gången.

Så klart folk behöver tänka sig för men.eftersom vi är levande människor och inte robotar så kan saker hända.

Du är säkert jätteduktig och beter dig alltid på ett perfekt sätt. Grattis till dig i så fall.

Vi behöver värna om.aborträtten. Det kanske behövs någon gång i livet för alla kvinnor. Men förhoppningsvis inte.
Nu har jag levt med min fru i över 20 år och även om man i ungdomen naturligtvis gjorde misstag så är det definitivt inget man hade gjort idag. Det förvånar mig enormt att folk tar så lätt på deta här, men det är väl en sorts överlevnadsmekanism antar jag.
Citera
2026-06-29, 00:25
Medlem
LaettMjoelks avatar
Alla män som är emot abort får genomgå obligatorisk vasektomi. Då blir det inga oönskade barn. Enkelt ingrepp, går att göra ogjort när de är helt säkra på att de vill ha barn i framtiden!

Enkelt!
Citera
2026-06-29, 00:27
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Du kan inte jämföra ett bli påkörd med att bli gravid.
Du råkar inte bli gravid, det är en konsekvens av att du frivilligt tar en kuk i dig.

En bättre jämförelse är snarare att du tar din motorcykel och kör i 300kmh på motorvägen och sen ska du skylla på nån annan när du blir invalid.

Redan i lågstadiet vet alla hur barn blir till, så det går inte bara och komma och säga " men jag visste inte jag kunde bli gravid av sex"
Ditt fulla ansvar som kvinna när det gäller sex är vem du låter spruta i dig.
Om du då knullar med någon som du inte vill ha barn med så är det ditt eget fel, eller hur?

Kvinnor måste inte ha sex, finns en del som väntar med sex tills dom vill ha barn och det var mycket vanligare förr.
Att kvinnan inte kan hålla fittan i styr är 100% hennes eget ansvar, eller hur?
Sex är ingen jävla lek, det kan förändra en kvinnas liv nåt otroligt och det är det vi borde lära unga tjejer.

Imponerande att få så mycket svammel i en text.

Lär unga män om vasektomi istället? Skitbra grej och förhindrar oönskade graviditeter till 100%! Perfekt när du bryr dig så himla mycket om kvinnor som blir gravida!
Citera
2026-06-29, 00:29
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Att hon får betala ett högt pris för att hon blir gravid är hennes eget fel.

Hon tar sitt ansvar genom att bli gravid och föda barnet, mannen tar sitt ansvar genom att betala underhåll.

So long so good.

Men när man kommer och ska säga att endast kvinnan kan besluta om hon vill ta hand om barnet och att mannen måsye ya hand om det om kvinnan vill, då är man jävligt fel ute.

Her body her choice, his wallet his choice.
Det är det enda rättvisa.
Sen vad som är rätt är nåt helt annat.

Livmodersavunden är stark i denna.
Citera
2026-06-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Imponerande att få så mycket svammel i en text.

Lär unga män om vasektomi istället? Skitbra grej och förhindrar oönskade graviditeter till 100%! Perfekt när du bryr dig så himla mycket om kvinnor som blir gravida!

Sex ska va naturligt, vasketomi är inte naturligt så där fallerar ditt enda argument.
Citera
2026-06-29, 02:19
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Sex ska va naturligt, vasketomi är inte naturligt så där fallerar ditt enda argument.

Bor du i en hydda i skogen? Jag gissar inte det eftersom du använder dig av internet (som inte är "naturligt", om vi nu ska köra på din linje) och jag kan nämna en miljon saker i din vardag som inte är "naturligt" - MEN så fort det talas om ett sätt som du som man aktivt kan göra för att förhindra aborter så vill du inte göra det för du leker natur-Nisse?

Du är bara en hycklare som inte står vid ditt ord och en kvinno-hatare. En jävla nolla med andra ord.
Citera
2026-06-29, 03:21
Medlem
dude2ks avatar
Kvinnor är utan tvekan de värsta mördarna i Sverige.
Citera
2026-06-29, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Är det inte dags att alla bibelviftare och abortförespråkare lägger ner stridsyxan och tillsammans arbetar för ett gemensamt mål? Kort och gott: Nollvision för aborter.

Mig veterligen finns ingenting positivt med en oönskad graviditet. Så vad krävs för att nå detta mål? Människan är inte korkad, vi vet ju vad som kan hända vid oskyddat sex (eller om skydden av någon anledning fallerar). Det sker sexuella övergrepp, våldtäkter och så vidare där en abort naturligtvis måste erbjudas. Men att det sker nästan hundra aborter om dagen är fullständigt barockt!

https://www.socialstyrelsen.se/contentassets/424c1688ea874235888d3b08d7a0f2f1/2025-5-9592.pdf

Nu är jag inget geni men om jag förstått det rätt så gjorde alltså nästan två procent av alla kvinnor i åldrarna 15-44 år en abort 2024. Totalt vansinne!

Men hur skall man nå dit? Det är ju inte informationen eller utbildningen som är problemet. Vad är det som gör att vi människor tycker det är helt normalt att utföra en abort (som om man klippte naglarna ungefär) när det i själva verket är ett liv som avslutas - någonting som kanske inte rör oss medvetet, men garanterat omedvetet. Den psykotiska galningen Moder Teresa var sannerligen sjuk i huvudet, men på ett sätt så kanske hon har lite rätt i detta:

https://motherteresainstitute.org/acceptance-speech.html

Vad gör det med oss att vi normaliserat aborter på detta slentrianmässiga vis? Vem vet. Men ingenting positivt är min gissning.

Nå, vad tycks? Vad bör göras och hur nå målet om nollvision?

En abort är inte som "att klippa naglarna".
En abort är ett svårt beslut, även om kvinnan vet att hon inte vill ha barn, så är det många tankar och känslor att tampas med. Aborten (i synnerhet medicinsk) gör satans ont för många kvinnor. Vissa beskriver värkarbetet som lika smärtsamt som vid en förlossning. Men istället för en bebis, kommer där en cellklump (embryot) och stor blödning och ingen bebis...... Blödningen kan fortgå några dagar/veckor. och vara som en kraftig mens. Ökad risk för infektion. Och så kommer även den känslomässiga biten efter aborten, som dels är hormonell, men för vissa kvinnor även psykiskt jobbig, en känsla av tomhet/ånger/saknad/sorg etc. Vissa känner sig lättade. men kan då även få skuldkänslor över att de är lättade.... Låter detta som "att klippa naglarna" tycker du?

För mannen är väl en abort som "att klippa naglarna". Han behöver ju inte gå igenom själva aborten. Men så är det alltså inte för kvinnan. Hon kommer aldrig glömma sin abort. Aldrig glömma det/de barn hon eventuellt hade kunnat ha haft.

Och hur förebygger vi aborter? Tja. Genom att ta bort sexlusten hos folk, kanske. Om folk inte vill ligga, förutom i syfte att skaffa barn. Så kommer aborterna minska radikalt i antal. Endast aborter kommer ske vid skador på fostret, i princip. och vid våldtäkter (våldtäkt handlar ju inte alltid om sex, utan om makt och kontrollbehov, så våldtäkter kommer ju fortsätta ske, även om man kapar sexlusten hos folk).

Hur tar man bort sexlusten hos folk då? Vet inte. Någon häxblandning av hormoner kanske... Som förmodligen kommer ge besvärande biverkningar. Som gör att folk kommer sluta ta denna hormon-häxblandning. Och så börjar de få sexlust igen. Börjar ligga igen. Och aborterna kommer öka igen....

Vi får nog se det som att aborter kommer finnas. Har alltid funnits. Finns över hela världen (även där det är olagligt). Det är ett nödvändigt ont, som behövs därför att människoarten har en sexdrift och gillar sex.

Men abort är som sagt var inte som "att klippa naglarna". Inte för kvinnor som genomgår abort iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in