2026-06-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Niggah, please! Detta är såklart underförstått och implicit. Men, om man diskuterat det innan så har man i alla fall inte fört den andre bakom ljuset, även om kvinnan skulle råka bli med barn. Abort är då ett alternativ... Dokumentera detta INNAN samlaget, så är allt kosher.

Well med tanke på hur resonemangen löper...så kan man ju undra.........

Kvinnor kan inte lova ut att de garanterat kommer göra abort.
Så funkar inte människor.

Enda sättet för män att säkerställa maximalt att det inte skapar oönskade befruktningar som kan drabba dem som oönskade barn/ underhållskrav... är att se över sin egen reproduktiva förmåga...dvs använda de preventivmedel som finns eller avstå helt.

Och mitt tips....och flera med mig...är att män slår näven i bordet och kräver bättre preventivmedel.
varför män inte gjort det för länge sen, är för mig obegripligt.
Senast redigerad av Merapi 2026-06-28 kl. 10:32.
Citera
2026-06-28, 10:30
Medlem
Citat:
Som sagt - det går att vända på steken. Vi behöver bara skörda era ägg och sedan kasta er på soptippen när ni ej producerar fler, eller kan föda barn I framtiden behövs ni säkerligen inte ens såsom "födslokammare"... Det kallas "ektogenes".
Låter dyrt och i dagsläget inte genomförbart.
Citera
2026-06-28, 10:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? kvinnor som blivit gravida, (oavsett om de ville det eller inte) ska alltså tvingas abortera mot sin vilja?

Vad med att BÅDA inser och tar sin egen ställning till denna risk, INNAN man har sex?

Mäns risk med sex är idag större än kivnnors risk.
Detta eftersom aborträtten avgörs av kvinnan och inte mannen.

Bara inse detta INNAN samlag, och ta din ställning, förslagsvis se till att alltid använda kondom.

Ja, jag har skrivit detta i flera inlägg (även till dig, månne?) att detta får avhandlas (skriftligt) INNAN samlaget äger rum och skall då gälla såsom ett legalt dokument för att mannen i alla fall skall undslippa ALLT ansvar om kvinnan ändå väljer att föda barnet... Abort är självklart ett alternativ.

Men, hur sexigt är detta - det är hit den HBTQ, woke och den ultrafeministiska skolan fört oss...
Citera
2026-06-28, 10:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Borde kunna ses som våldtäkt om man som man har det som krav för samtycke. Man borde testa det och se om man kan kamma hem en si sådär 230 000:-

Problemet blir väl att bevisa att hon inte hade tagit p-piller. Eftersom p-piller inte är 100% säkra så kan hon ju bli gravid ändå. Att bevisa att någon inte hade kondom på sig är desto enklare.
Citera
2026-06-28, 10:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ja, jag har skrivit detta i flera inlägg (även till dig, månne?) att detta får avhandlas (skriftligt) INNAN samlaget äger rum och skall då gälla såsom ett legalt dokument för att mannen i alla fall skall undslippa ALLT ansvar om kvinnan ändå väljer att föda barnet... Abort är självklart ett alternativ.

Men, hur sexigt är detta - det är hit den HBTQ, woke och den ultrafeministiska skolan fört oss...

Tyvärr är sådana avtal inte juridiskt giltiga.
Citera
2026-06-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om hon blir mamma, ska hon givetvis inte sitta i fängelse för att ha blivit mamma. Hur vore det för barnet? En pappa som inte vill ha det och en mamma som sitter i fängelse för att pappan inte ville ha barnet. Den som straffas blir då barnet. Inte ok.

Men däremot är väl skadestånd för bedrägeri ok. Oavsett om ljuget lett till graviditet eller inte. Stressen och oron det innebär för mannen, kan han gott få skadestånd för. Om hon med avsikt har ljugit om p-medel och sedan berättat för honom att hon ljugit och han går runt och oroar sig skapt för graviditet...

Men som sagt var: i regel kräver inte män att kvinnor tar p-medel för att männen ska vilja ha sex med kvinnan. Män bara förutsätter att kvinnan har eget skydd om hon inte frågar efter kondom. Och det är inte ljug att inte säga att hon är oskyddad, när hon inte ens är tillfågad.

Ja, alltid när någon döms för brott så kräver både jag och rättsväsendet höga bevis. Så ska det vara i en rättsstat.

Nu drar du alla män över n och samma kam, samt fabulerar hejvilt. Du vet inget om vad alla män tror eller anser enkom för att kvinnan inte efterfrågar kondom... Det är bedrägeri OM hon tillfrågats och hon ljuger om det, inget annat, detta borde vara självklart...
Citera
2026-06-28, 10:38
Medlem
Citat:
Så det är enkom mannens ansvar och inte ett gemensamt - ytterligare ett bevis för skevheten i synen på individers ansvar. mannen skall straffas för sin dumhet, medan kvinnan skall omhuldas för liknande... Kondom är inte 100%, så detta hjälper inte helt. Mannen kanske inte vill bli far till ett barn med just denna kvinnan, men gärna med en annan, så ditt argument faller pladask.

Det är långt ifrån fakta och sannerligen "politik och värderingar", förutom i din skeva värld och den patetiska och mansfientliga lagstiftningen som för närvarande råder i Sverige.
Svårare än så är det inte. Sex leder till graviditet. Vill du absolut inte ha barn, undvik då sex med en kvinna. Vissa behöver verkligen växa upp lite.
Citera
2026-06-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Nu vet jag inte vad mannen sagt i förhör. Men att en kvinna som säger sig ta P-piller och glömmer att göra det har precis lika mycket uppsåt som en man som i fyllan och villan glömmer att ta på en kondom.

Allt som krävs för att det ska bli lagligt igen att köra utan kondom är att mannen konsekvent hävdar att han "glömde" enligt ditt resonemang.

Jag anser att vill man prompt att kondom ska användas och det är så heligt att man är villig att driva det rättsligt kan man också använda sina ögon att säkerställa att kondon används. Har varit med om kondomer som spruckit och det är inget man märker förrän man byter ställning eller avslutar. Man får begränsa sig till tänt lyse och en sådan ställning där man vid varje juck okulärt kan säkerställa att kondomen inte bara är på utan intakt!

Njae...att i stundens hetta komma ihåg om man tagit sitt lilla piller på morgonen...eller inte, är faktiskt svårare än att i samma stund aktivt välja att inte ta på en kondom...

Ta p-piller är något som är en daglig rutin, att det ibland glöms bort..är inte konstigt att det även glöms bort att det "glömts bort" just den morgonen, är heller inte konstigt, speciellt inte så i dagens stressade tillvaro.
Så att kvinnor säger att hon går på P-piller.....kan vara helt sant...HON har P-piller, de ingår i hennes daglig rutin etc..

Återigen....vansinnigt mycket svårare för en domstol bevisa något "uppsåt" att luras....för P-piller användare...än för kondomanvändare.
Citera
2026-06-28, 10:43
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Njae...att i stundens hetta komma ihåg om man tagit sitt lilla piller på morgonen...eller inte, är faktiskt svårare än att i samma stund aktivt välja att inte ta på en kondom...

Ta p-piller är något som är en daglig rutin, att det ibland glöms bort..är inte konstigt att det även glöms bort att det "glömts bort" just den morgonen, är heller inte konstigt, speciellt inte så i dagens stressade tillvaro.
Så att kvinnor säger att hon går på P-piller.....kan vara helt sant...HON har P-piller, de ingår i hennes daglig rutin etc..

Återigen....vansinnigt mycket svårare för en domstol bevisa något "uppsåt" att luras....för P-piller användare...än för kondomanvändare.
Jag skulle läst vem jag svarade innan jag svarade. Jag är inte aktiv nog att lägga nya namn på minnet men dig kommer jag ihåg. Ingen idé att diskutera med dig.
Citera
2026-06-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tänk till noga nu.

Om samtycke inte finns för mannen att komma i kvinnan. Så ä det våldtäkt om han ändå kommer i kvinnan.

Kvinnor kan inte komma i män.

Det är ju vad som sker i själva sexakten och som det inte finns samtycke till, som är våldtäkt.

Ljug om p-piller är ju inte en handling som sker i sexakten.

Vad skall jag tänka till om?! (retorisk fråga) Har inte skrivit något som går emot det du påstår, förutom att det inte skall kunna gå att dömas för våldtäkt enkom för att mannen knullar utan kondom och/eller sprutar i kvinnan, trots överenskommelse. Det är bedrägeri i båda fallen, inte enkom våldtäkt i det ena. Svara nu inte igen med din inövade svada - jag har redan sett dessa inlägg till leda i denna tråd och i andra. Jag vet vad du tycker och anser så bespara mig ytterligare ett likadant svar, tack!
Citera
2026-06-28, 10:44
Medlem
Om du blir pappa så är du ansvarig för att delta i försörjningen av barnet. Är du en sådan som hoppar i säng med tveksamma individer utan skydd och blir pappa utan att ha haft det som avsikt. Tråkigt för dig då. Då får du väl lära dig av dina misstag. Ska svenska staten börja ta ansvar för oönskade barn så att du utan ansvar ska kunna hora runt utan risk för konsekvenser? Nja, skulle inte tro det…
Citera
2026-06-28, 10:45
Medlem
Citat:
Nej, säger bara att samma krav på bevisning skall gälla i båda fallen - för både män och kvinnor...

Samma krav på bevisning GÄLLER i domstolar.

men är ju inte det du sitter här och kräver eller hur?...utan du kräver att kvinnor ska DÖMAS i samma grad som män i detta.

Vilket jag alltså försöker berätta för dig blir en omöjlighet.
Även OM i en fiktiv värld, det skulle vara så att antalet fall där en part ljuger medvetet för den andra/
-e för att luras till en graviditet/ eller att få knulla utan preventivmedel... skulle vara exakt lika mellan könen, så skulle det vara betydlgit svårare bevisa att P-piller användare ljugit kontra kondomanvändare...

OM du inte nu förstår varför så kan du läsa mina tidigare förklaringar.

I verkligheten kan jag lova dig att det är betydligt vanligare att killar ljuger om att de använder kondom
för tjejen, än att kvinnor skulle försöka lura till sig graviditeter mot mäns vilja.
Visst det sker säkert då och då, men knappast lika vanligt förekommande helt enkelt för att incitamenten för kvinnor är betydligt lägre än det är för män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in