2026-06-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Samtycket sker självklart FÖRE sexet - gör dig inte dummare än vad du är! Precis som att kvinnan skall använda P-piller och mannen kondom...

Tänk till noga nu.

Om samtycke inte finns för mannen att komma i kvinnan. Så ä det våldtäkt om han ändå kommer i kvinnan.

Kvinnor kan inte komma i män.

Det är ju vad som sker i själva sexakten och som det inte finns samtycke till, som är våldtäkt.

Ljug om p-piller är ju inte en handling som sker i sexakten.
Citera
2026-06-28, 09:55
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilken man säger ens så? "jag vill inte ha sex med dig om du inte tar p-piller eller annat p-skydd!".
Har du gjort så?

I regel är det kvinnor som kräver skydd. Då kvinnor är de som riskerar att bli gravida. Eller som är rädda att få könssjukdomar som kan göra dem sterila tex.

I regel antar bara män att kvinnan använder skydd .

För att undvika, eller i alla fall minska risken för att kvinnan skal bli med barn - förstår du verkligen inte detta? Likadant om en kvinna säger detta - "jag vill inte ha barn/sex med dig så du måste bära kondom...". Eller, har kvinnor något automagiskt undantag för ansvar, såsom brukligt är, även i dessa fall?
Citera
2026-06-28, 09:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Har man inte råd med det så får man ge fan i att knulla!

Ja, det verkar vara så i dagens värld/Sverige... Du reflekterar ingenting om att kvinnan fört mannen bakom ljuset - är detta okey, för dig? Eller, kanske menar du att ingen skall knulla - varken män, eller kvinnor?
Citera
2026-06-28, 09:57
Medlem
Citat:
Hmm, du är inne på något här - verkligen! Lika viktigt är att säkerställa att man inte vill ha barn då man gjort allt (det mesta) för att inte bli befruktad/befrukta någon annan... Mycket sund och bra inställning, för detta kan lätt dokumenteras före ett samlag...

Hur sjukt har inte detta samhälle blivit - känner ångest när jag skrev det sista med dokumentation, men inser att detta är kanske den enda vägen att gå?

USCH!!!

Samtycke för barn, är sjukt. Det inser du väl själv?
Finns en och annan man som inte vill ha barn, när det framkommer att deras kvinna är gravid. Men som när barnet väl är fött, älskar sitt barn och tom. vill ha fler barn med sin kvinna...

Man kan inte sätta kvinnor i fängelse för att de har blivit mammor. Det inser du väl?
Citera
2026-06-28, 09:58
Medlem
Citat:
För att undvika, eller i alla fall minska risken för att kvinnan skal bli med barn - förstår du verkligen inte detta? Likadant om en kvinna säger detta - "jag vill inte ha barn/sex med dig så du måste bära kondom...". Eller, har kvinnor något automagiskt undantag för ansvar, såsom brukligt är, även i dessa fall?

Du svarade inte på mina frågor:

Vilken man säger ens så?: "jag vill inte ha sex med dig om du inte tar p-piller eller annat p-skydd!".
Har du gjort så?

Svara gärna på detta.
Citera
2026-06-28, 10:00
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Du förstår säkerligen att det går att vända på steken och göra er till födslokossor på en farm? Men, det passar väl inte din ultrafeministiska agenda...

Hehe... kvinnor styr världen, lille vän.

Testa gärna att bura in oss! Hur gick det sist tycker du? 😉

Återigen: tänk efter, för er egen skull.
jag har stor respekt för män, och tror att vi behöver varandra! Vill inte se er inburade.
Citera
2026-06-28, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det handlar om underhållsstöd isåfall, inte barnbidrag.

Hur tänker du att mamman (den enda vårdnadshavaren) ska straffas utan att det går ut över barnet? Kom med förslag!

Sedan som andra påpekat, är det nog svårt att bevisa att någon sagt sig äta p-piller men inte gör det. Man kan missa piller, eller bli magsjuk så pillret inte hinner tas upp av kroppen. Vi vill ju trots allt ha det rättsäkert, eller hur?

Visst är det så - håller med om det du skriver, men då skall även detta gälla i alla andra fall där en man påstår att ex. kondomen fallit av ofrivilligt under samlaget - hur bevisar man att detta är en lögn om mannen inte gör det helt uppenbart och synligt?

Vet inte hur mamman skall straffas, men att hon skall ha något sorts straff är helt uppenbart - men du anser att hon skall undslippa alla former av bestraffning enkom, eller trots, att hon lurat sig till ett barn?
Citera
2026-06-28, 10:01
Medlem
Citat:
Det går väl att ta något sorts blodprov? (läste nu att dessa måste tas inom 48 timmer för att det skall kunna påvisas i blodet och då faller denna "bevisning"...). Jag vet inte, men det är lika svårt, eller borde vara det att påstå/bevisa att en ev. kondom inte fallit av av misstag under själva sexakten och inte dragits av av ren vilja...

Återigen....att bevisa att kvinnor ljugit om P-piller är rejält svårare än bevisa att män ljugit om kondom.
så ser bara verkligheten ut....
På samma sätt som det alltid varit betydligt svårare för kvinnor ljuga om att de inte haft sex kontra män.

Vår biologi skiljer rejält på just denna punkt och det skapar orättvisor och obalanser ...för BÅDA könen.

Men frågar du mig så är det fortsatt kvinnor som mest blir bedragna, utnyttjade och utsatta för brott av män och inte tvärtom, avseende det sexuella.
Citera
2026-06-28, 10:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är allmän kunskap, eller borde vara allmän kunskap, att heterosex mellan två fertila parter alltid medför risk för graviditet och därmed även risken för oönskad avkomma.

Även män borde fått med sig detta från grundskolan.
Och nej, bara för att en man ställer sig och säger: jag vill inte skapa en graviditet, så hjälper det alltså mot risken att det kan ske, om han sen har sex med en kvinna.

Niggah, please! Detta är såklart underförstått och implicit. Men, om man diskuterat det innan så har man i alla fall inte fört den andre bakom ljuset, även om kvinnan skulle råka bli med barn. Abort är då ett alternativ... Dokumentera detta INNAN samlaget, så är allt kosher.
Citera
2026-06-28, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Inga preventivmedel är 100% säkra.

Har jag aldrig heller påstått!
Citera
2026-06-28, 10:04
Medlem
GiveMeHeads avatar
Det är därför analsex uppstod. Det och oralsex blir det inga barn.
Citera
2026-06-28, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Som sagt, jag tar ansvar och ser till att min grabb har det bra. Jag älskar min son; han ser ut som en kopia av mig. Men ja, eftersom hon ljög om hundratals andra saker efteråt är det inte svårt att tro att hon ljög om dagen efter-pillret också, eftersom det blir ett mönster.

Hur som helst, oavsett vad jag tycker om henne personligen, så valde inte min son att bli född och han förtjänar en pappa och en värdig framtid ändå. Så jag tar absolut ansvar. Jag hade ju bara kunnat blocka henne när jag fick graviditetstesterna på Instagram, och hon hade inte kunnat dra in pengar från mig eller något alls. Men nu valde jag faktiskt att vara där för min son, resa dit regelbundet för att träffa honom och se till att han fick ett svenskt pass. Inget av det här var jag tvingad att göra, förutom av min egen moraliska kompass.

Bra där, mannen! Det hedrar dig enormt! Kudos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in