Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Vad skall jag tänka till om?! (retorisk fråga) Har inte skrivit något som går emot det du påstår, förutom att det inte skall kunna gå att dömas för våldtäkt enkom för att mannen knullar utan kondom och/eller sprutar i kvinnan, trots överenskommelse. Det är bedrägeri i båda fallen, inte enkom våldtäkt i det ena. Svara nu inte igen med din inövade svada - jag har redan sett dessa inlägg till leda i denna tråd och i andra. Jag vet vad du tycker och anser så bespara mig ytterligare ett likadant svar, tack!
Du visar tydligt att du har svårt att ha någon inlevelse i kvinnans situation. En kvinna kan bli oönskat gravid vid sex. Den risken ökar betydligt om hon har sex med en man som inte använder kondom och som sprutar hennes vagina full med sina spermier. Vill hon
inte att han sprutar hennes vagina full av spermier. Och han gör det ändå. Så är det i allra högsta grad en våldtäkt. Han invaderar ju bokstavligen hennes vagina med massor av små simmare, mot hennes vilja. Med risk att hon blir oönskat gravid och måste göra abort eller vara gravid och föda avkomman, med alla de risker det innebär för henne kropp, liv och hälsa. Solklar våldtäkt att spruta en kvinnas vagina full med spermier mot hennes vilja.
En kvinna som ljuger om p-medel. Sprutar inte in sina ägg i mannen och riskerar inte att göra honom oönskat gravid. Hon invaderar inte hans kropp med sina ägg, mot hans vilja. Det är liksom biologiskt omöjligt. Och därmed är inte hennes ljug om p-medel en våldtäkt. Hon kommer inte i mannens penis, mot hans vilja. Hon sprutar inte hans penis full av ägg mot hans vilja. Hon våldtar honom inte med sina ägg in i hans penis.
Däremot är hennes ljug om p-medel bedrägeri. Och det är det
oavsett om hon blir gravid eller inte. Det är ju hans
oro och stress över en eventuell graviditet, som är det väsentliga här! Han blir ju psykiskt lidande av hennes lögn.
Oavsett om det har skett en graviditet eller inte. Och för denna lögn/detta bedrägeri, borde han ju kunna polisanmäla henne för. Men för att ett åtal ska väckas, krävs det bevis, givetvis.
Men du har ännu inte svarat på mina frågor:
Vilken man säger ens så?: "jag vill inte ha sex med dig om du inte tar p-piller eller annat p-skydd!".
Har du gjort så?