2026-06-28, 10:46
Medlem
PricklyPeckers avatar
Är inte män medvetna om att p-piller inte är ett hundraprocentigt skydd mot graviditet? Om man absolut inte vill riskera att göra en tjej gravid så bör han använda kondom
Citera
2026-06-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Låter dyrt och i dagsläget inte genomförbart.
De goda nyheterna är att varken män eller kvinnor behövs om vi ska vara sådana. Livet är ingen nödvändighet och planeten hade fortsatt snurra utan oss. Men vill kvinnor någonsin försöka köra vidare på egen hand så hade det varit intressant att se. Hade jag varit lika rik som Elon hade jag betalat för att driva en experimentell stad på någon ö med bara kvinnor.

Lite mer ontopic så får man ju anse ofrivilligt faderskap som ett värre öde än att bli smittad med HIV idag. Det finns så bra bromsmediciner nu så de vill väl t.o.m. ta bort informationsplikten? Visst har man alltid ett personligt ansvar men om kvinnan hade uppsåt och medvetet ljög så tycker jag det borde ha samma straffvärde som i kondomfallet.
Citera
2026-06-28, 10:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Samtycke för barn, är sjukt. Det inser du väl själv?
Finns en och annan man som inte vill ha barn, när det framkommer att deras kvinna är gravid. Men som när barnet väl är fött, älskar sitt barn och tom. vill ha fler barn med sin kvinna...

Man kan inte sätta kvinnor i fängelse för att de har blivit mammor. Det inser du väl?

Nja, fängelse är kanske hårt, men det är även tre års fängelse för att ha sprutat sin säd i någon, eller struntat i den avtalade kondomen...

Varför skulle samtycke för att skaffa barn vara "sjukt", menar du? Det är väl sjukare om EN person tar det beslutet över den andres huvud? Finns väldigt mången fall där föräldrarna inte kan ta hand om sina avkommor och ofta sker detta när barnen är ovälkomna och/eller av slumpen komna...
Citera
2026-06-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du svarade inte på mina frågor:

Vilken man säger ens så?: "jag vill inte ha sex med dig om du inte tar p-piller eller annat p-skydd!".
Har du gjort så?

Svara gärna på detta.

Nej, jag har inte sagt så, men självklart finns det fall där män hävdat detta. Eller, har du bevisning för att så inte är fallet, så varsegod att presentera dessa för oss...
Citera
2026-06-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, jag har skrivit detta i flera inlägg (även till dig, månne?) att detta får avhandlas (skriftligt) INNAN samlaget äger rum och skall då gälla såsom ett legalt dokument för att mannen i alla fall skall undslippa ALLT ansvar om kvinnan ändå väljer att föda barnet... Abort är självklart ett alternativ.

Men, hur sexigt är detta - det är hit den HBTQ, woke och den ultrafeministiska skolan fört oss...

och jag har säkert svarat ( månne även till dig).
Att fadersansvaret för barn inte är kvinnors ansvar eller skyldighet att garantera att män ska slippa undan.
Kvinnor ansvarar bara för sig själva och sin del.
Inte heller bör samhället införa nån allmänt ersättningsgaranti för män, så de ska slippa undan behöva betala för sina barn...tror jag alla fattar snart skulle bli en enorm extra skattebörda.

Samhället ska ersätta fäder då de inte kan betala...av de skäl som nu finns för detta...död, arbetslöshet eller annat...men i övrigt får män faktiskt bära sina risker med sex, precis som kvinnor får bära sina.
Senast redigerad av Merapi 2026-06-28 kl. 10:56.
Citera
2026-06-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Jag skulle läst vem jag svarade innan jag svarade. Jag är inte aktiv nog att lägga nya namn på minnet men dig kommer jag ihåg. Ingen idé att diskutera med dig.

Nej ingen idé om man inte har nått på fötterna.
Citera
2026-06-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Hehe... kvinnor styr världen, lille vän.

Testa gärna att bura in oss! Hur gick det sist tycker du? 😉

Återigen: tänk efter, för er egen skull.
jag har stor respekt för män, och tror att vi behöver varandra! Vill inte se er inburade.

Jag har stor respekt för kvinnor som förtjänar det... När kvinnorna var "fjättrade" i hemmen, så att de enkom kunde gå mellan sängen och köket, så var världen en mycket vackrare plats - för ALLA... Ju mer inflytande kvinnor får i världen, desto mer destruktiv blir den...
Citera
2026-06-28, 10:55
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Jag har stor respekt för kvinnor som förtjänar det... När kvinnorna var "fjättrade" i hemmen, så att de enkom kunde gå mellan sängen och köket, så var världen en mycket vackrare plats - för ALLA... Ju mer inflytande kvinnor får i världen, desto mer destruktiv blir den...

För er ja
Citera
2026-06-28, 10:56
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ja, men han önskade ju inte detta utan sade ifrån och hon ljög om P-pillren... Därmed borde hon dömas för något slags bedrägeri, detta då även om preventivmedel inte helt tar bort chansen/risken för att bli gravid, så minimerar du i alla fall detta via att man skyddar sig...
I princip bryter kvinnan mot samtycket till samlaget. Alltså ska hon ha minst tre års fängelse för våldtäkt. Precis på samma sätt som mannen som inte använde kondom, trots att det var villkorat. Men vi vet alla att det kommer aldrig att hända. När det gäller sexualitet är kvinnor skyddade. Män kan inte våldtas.
Fast frågan kvarstår och du har inte svarat på den. Varför ska man lyssna till vad hon säger? Struntar man i det för att man i stunden så gärna vill knulla?
Citera
2026-06-28, 10:59
Medlem
Citat:
Vad skall jag tänka till om?! (retorisk fråga) Har inte skrivit något som går emot det du påstår, förutom att det inte skall kunna gå att dömas för våldtäkt enkom för att mannen knullar utan kondom och/eller sprutar i kvinnan, trots överenskommelse. Det är bedrägeri i båda fallen, inte enkom våldtäkt i det ena. Svara nu inte igen med din inövade svada - jag har redan sett dessa inlägg till leda i denna tråd och i andra. Jag vet vad du tycker och anser så bespara mig ytterligare ett likadant svar, tack!

Du visar tydligt att du har svårt att ha någon inlevelse i kvinnans situation. En kvinna kan bli oönskat gravid vid sex. Den risken ökar betydligt om hon har sex med en man som inte använder kondom och som sprutar hennes vagina full med sina spermier. Vill hon inte att han sprutar hennes vagina full av spermier. Och han gör det ändå. Så är det i allra högsta grad en våldtäkt. Han invaderar ju bokstavligen hennes vagina med massor av små simmare, mot hennes vilja. Med risk att hon blir oönskat gravid och måste göra abort eller vara gravid och föda avkomman, med alla de risker det innebär för henne kropp, liv och hälsa. Solklar våldtäkt att spruta en kvinnas vagina full med spermier mot hennes vilja.

En kvinna som ljuger om p-medel. Sprutar inte in sina ägg i mannen och riskerar inte att göra honom oönskat gravid. Hon invaderar inte hans kropp med sina ägg, mot hans vilja. Det är liksom biologiskt omöjligt. Och därmed är inte hennes ljug om p-medel en våldtäkt. Hon kommer inte i mannens penis, mot hans vilja. Hon sprutar inte hans penis full av ägg mot hans vilja. Hon våldtar honom inte med sina ägg in i hans penis.

Däremot är hennes ljug om p-medel bedrägeri. Och det är det oavsett om hon blir gravid eller inte. Det är ju hans oro och stress över en eventuell graviditet, som är det väsentliga här! Han blir ju psykiskt lidande av hennes lögn. Oavsett om det har skett en graviditet eller inte. Och för denna lögn/detta bedrägeri, borde han ju kunna polisanmäla henne för. Men för att ett åtal ska väckas, krävs det bevis, givetvis.

Men du har ännu inte svarat på mina frågor:
Vilken man säger ens så?: "jag vill inte ha sex med dig om du inte tar p-piller eller annat p-skydd!".
Har du gjort så?
Citera
2026-06-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Mannen har väl knappast större ansvar för sin kuk än kvinnan har för sin fitta?

Varför ska mannen belastas för kvinnas val?
Du har säkert tyckt livet blivit toppen efter #metoo med all feminism och hbtqxxx galenskaperna och att den som väljer att bli kränkt alltid har rätt?

Hur kan det komma sig att du anser att kvinnans vilja väger tyngre än mannens?
Din motivering??

Många män, jag känner 3 vad jag vet som mer eller mindre lockats in i en relation, honan blev med barn och sen ville hon helt plötsligt inte ha mer med honom att göra men inbetalningskortet kommer varje månad 18 år framöver.

För kvinnan är det relativt lät att hitta någon med ett tilltalande utseende och eventuellt ett väl fungerande intellekt att avla på sen kasta bort hanen när befruktningen tagit och därmed har hannen avslutat sin insats, ja bortsett från den där inbetaln8ngen som ska göras var månad.

Kommer helt osökt att tänka på Boris Becker, han fick en avsugning, honan försvann till badrummet. Spottade ut gråddan i en spruta av något slag och insiminerade sig själv.
Han hade inte ens haft för avsikt att komma i henne och hon erkände händelseförloppet i domstol men han var de facto biologisk far och fick därmed försörjnings kravet på sig.

Hur kommer kukansvaret in i den bilden? I detta fall kan inget som helst läggas mannen till last ändå är han slav under lagar som ger kvinna rätt oavsett.
Förvisso i Tyskland men principen är den samma i Sverige.

Kvinnan kan aldrig ha fel, göra fel eller kränka en man så länge han är vit, arbetsför och i stridbar ålder.

Helt rätt och håller med om allt - kudos!
Citera
2026-06-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Låter dyrt och i dagsläget inte genomförbart.

Nej, men i en underbar och nära framtid, sååå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in