Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Människan verkar vara skapt för att sitta på huk. Om det stämner så kan man ju fundera över varför stolen uppfanns.
Därför att människan blev fet och osund och tappade bort ursprunget att röra sig i naturen och att pausa var som helst där två fötter fick plats.
För egen del så sitter jag ofta på huk fast jag är över 60 år. Har jag stått still länge och fiskat eller jobbat och liknande så är det otroligt skönt att ta en kvart eller så på huk och dra ut muskler och senor.
Om jag smyger på vilt i skogen så är en halvtimme på huk inga problem, utan en otroligt vilsam ställning.
Människan är som art i stort fysiskt förfall.
Det är illa när folk inte längre kan använda sin kropp som den är skapt.
Och att det blir ståhej över att alla inte är fördärvade.