Citat:
Ursprungligen postat av
GabrielOttarson
Vad studerade du?
”Studier” lät kanske lite överdrivet. Det var alltså vad som lärdes ut i grundskolan eller möjligen gymnasiet, historia eller biologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anybodykiller
Hm, ai hävdar att det är en intränad vana och att västerlänningar använder stolar i högre grad.
Jo, jag noterade också det när jag googlade. Det var det som jag tyckte var lite konstigt. Vad jag minns så var det självklart att dela in mänskligheten i huksittare och icke-huksittare. När osteologerna undersökte stenåldersskelett kunde de se en ledtråd till hur dessa människor levt. Var de huksittare hade förmodligen tillbringat mycket tid runt en lägereld.
För mig är att sitta på huk med hälarna i golvet ungefär lika naturligt som att stå på händer. Dvs, jag kan om jag vill, men det är en fysiskt utmaning och inget jag skulle göra för att vila mig.