Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Jodå det finns värre saker och det är kvinnor 50+ som är trötta på jobbet, de är en fara för vårdtagarna och kan lätt skada de. Har sett det flera gånger och sett folk få sparken för att de har skadat vårdtagaren eller varit hårdhänta mot de.
Själv tycker jag om när det kommer yngre folk med idéer och förbättringar men alla gör ju inte detta tyvärr och det är oftast de som har varit på jobbet under för lång tid som vägrar lyssna på de yngre.
Jag sommarjobbade inom vården för 20 år sedan och jag kände likadant direkt. Dom flesta var idioter och gjorde allt 10 gånger värre för sig själva och vårdtagarna. Jag hade ingen större erfarenhet förutom att jag utbildades i sjukvård i lumpen och att jag hade lyssnat på vad de faktiskt sa under introduktionsutbildningen. Men ändå märkte jag direkt att många på boendet jobbade helt idiotiskt och ville absolut inte ändra på något. Sedan dess när jag läser artiklar om när personalen i vården klagar på arbetet, stressen och skaderisken och liknande i media så har jag inser jag nu att det kommer aldrig bli bättre eftersom ingen vill ändra på något egentligen, de vill bara att problemen magiska ska försvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Exploreuranus
Så du extremt ödmjuk säger då?
Ändå är du värsta experten redan som 20 åring?
Vad sägs om att du kniper igen ditt lilla kakhål på arbetsplatsen och låter alla dina kollegor jobba så som de själva vill.
Du har lång väg att gå och att leka expert på en arbetsplats kommer göra fin väg hård och guppig.
Det är väl inte ts som är värsta experten utan nivån i gruppen som är extremt låg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
TS är ung och håller på att lära sig att det finns en rangordning här i världen. Snart flyttar hon ifrån päronens fina hus och får även känna på den ekonomiska rangordningen.
Sån där rangordning som bara har uppstått socialt utan några meriter är något av det mest destruktiva som finns och måste motarbetas hela tiden.