Citat:
Ursprungligen postat av
Laviosa
Vet du hur P var innan? För senaste åren har han druckit rätt friskt offentligt här i området och luktar ofta gårdagens fylla de veckor han inte haft äldsta barnet.
De har suttit i Ådalen och druckit öl på vardagarna i parken innan han fick sitt arbete i stan. Däremot har det utifrån alltid uppfattats som att han är mån om äldsta sonen.
Jag tänker också att det verkligen inte bara är J som är skyldig till detta utan det står ju även i domen att båda visade begränsad insikt i problemet med att dricka sig packad med en tvåveckors bebis som ju är en mycket mycket skör liten varelse. P framstår för mig som relativt ”snäll” men med ”PROBLEM” skrivet i fetstil över pannan, precis som Jackie. Definitivt en kille jag instinktivt undvikit som pesten om jag letat en baby daddy till mina egna barn. Tillsammans verkar de vara en vandrande katastrof, i brist på bättre uttryck. J tror jag även har problem med sin empatiska förmåga, jag tror helt enkelt inte att hon långsiktigt har vad som krävs känslomässigt för att skapa ett tryggt hem för ett litet barn, även om hon lyckas stävja sina missbruksproblem. Men båda har kraftiga problem med sitt konsekvenstänk och omdöme och jag vet inte om det bara beror på substansmissbruken eller om det helt enkelt är så att de, särskilt J, saknar för mycket av förmågan att sätta andras behov framför sina egna. Jag lutar åt det senare i särskilt Js fall.
Det kanske låter hårt, men jag hoppas att lille Ozzy kommer till ett tryggt fosterhem där han kan bli en älskad och trygg familjemedlem under hela sin barndom. Jag har helt enkelt oerhört svårt att se hur J kan bli en trygg förälder för Ozzy och det är inte för att kasta skit på henne, för hon har aldrig fått några förutsättningar för att kunna bli det. Men faktum kvarstår likväl.