2026-06-25, 22:18
  #11545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnSken
"J" hade svårigheter att hålla och hantera
"Barnet"
Står svart på vitt
Nu vet vi och berörda parter vet att det är offentligt

Sorgligt, jag trodde inte att det skulle gå så långt
Bra att barnet omhändertogs

Ändå hade hon mage att överklaga LVU fast hon o P måste varit skitfulla o det står att de var utåtagerande mot socialtjänsten.
Citera
2026-06-25, 22:56
  #11546
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Verkligen, trodde faktiskt de skulle skärpa sig med en liten bebis och allt, istället spårar det ur fullständigt. Sen tänker man på hur mycket skit bonus sonen fått vara med om, har väl nån form av handikapp också.

Hon hade ju tappat honom i golvet, rulla över honom på fyllan när hon sover, etc etc

Tycker verkligen synd om pojkarna. Få se om P "nyktrar till" och ser över sina prioriteringar framöver. Jackie har verkligen dragit med sig honom ner till botten.
Citera
2026-06-25, 22:58
  #11547
Medlem
Forumforums avatar
Hade KUNNAT. Missade att skriva kunnat. Förlåt för slarvig, trött person. Ska gå och sova nu. Godnatt.
😄
Citera
Igår, 00:14
  #11548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ändå hade hon mage att överklaga LVU fast hon o P måste varit skitfulla o det står att de var utåtagerande mot socialtjänsten.

Ja, nu finns det dock ingen instans kvar att överklaga till (högsta förvaltningsrätten behöver inte ett prejudikat för fall som detta).

Hoppas båda barnen får stanna där de är nu, tyvärr är det väl osannolikt att åtminstone den minsta inte kommer tvingas till umgänge framöver…
Citera
Igår, 00:35
  #11549
Medlem
Anso10765s avatar
Undrar varför hon tog bort Instagram,??
Citera
Igår, 05:14
  #11550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utsira
Reagerade också på det! Så oerhört långsökt att påtala mötet med en kvinna och hennes barn - med en alko-GIF. Samt i text referera sin nyfödde son som LAMKÖTT, vafan. ”Vår son AKA lammkött”. Ewww. INFÖR SKÄRMTID PÅ DEN DÄR TANTEN, NU.

7 dagar senare så besannades det, tack och lov. Under den korta tid som var fram till ödesnatten så hann hon utrycka sig så fruktansvärt hemskt kring sitt värnlösa barn. Allt borde ha dokumenterats, alla vidriga uttryck och namn hon smetade ut över sitt stackars barn. För att vi aldrig ska glömma vilken vidrig människa hon är. Som en lärdom för omvärlden.
Vi visste alla här inne sorgligt nog, att det endast fanns en oundviklig väg för detta att i våldsam krasch upplösas i. Destruktiviteten löpte amok. Må harmoni och sinnesro infinna sig för dessa oskyldiga barn nu och för all framtid.
Citera
Igår, 06:54
  #11551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Hade KUNNAT. Missade att skriva kunnat. Förlåt för slarvig, trött person. Ska gå och sova nu. Godnatt.
😄

Du kan rätta i dina inlägg. Tror det är en timme man har på sig.
Citera
Igår, 07:11
  #11552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Hon hade ju tappat honom i golvet, rulla över honom på fyllan när hon sover, etc etc

Tycker verkligen synd om pojkarna. Få se om P "nyktrar till" och ser över sina prioriteringar framöver. Jackie har verkligen dragit med sig honom ner till botten.

Vet du hur P var innan? För senaste åren har han druckit rätt friskt offentligt här i området och luktar ofta gårdagens fylla de veckor han inte haft äldsta barnet.
De har suttit i Ådalen och druckit öl på vardagarna i parken innan han fick sitt arbete i stan. Däremot har det utifrån alltid uppfattats som att han är mån om äldsta sonen.
Citera
Igår, 07:24
  #11553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laviosa
Vet du hur P var innan? För senaste åren har han druckit rätt friskt offentligt här i området och luktar ofta gårdagens fylla de veckor han inte haft äldsta barnet.
De har suttit i Ådalen och druckit öl på vardagarna i parken innan han fick sitt arbete i stan. Däremot har det utifrån alltid uppfattats som att han är mån om äldsta sonen.

Jackie gör exakt det som hon tyckte var dåligt med sin mamma. Att hon söp med fyllisarna i parken i Landskrona.
Citera
Igår, 07:55
  #11554
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laviosa
Vet du hur P var innan? För senaste åren har han druckit rätt friskt offentligt här i området och luktar ofta gårdagens fylla de veckor han inte haft äldsta barnet.
De har suttit i Ådalen och druckit öl på vardagarna i parken innan han fick sitt arbete i stan. Däremot har det utifrån alltid uppfattats som att han är mån om äldsta sonen.
Jag tänker också att det verkligen inte bara är J som är skyldig till detta utan det står ju även i domen att båda visade begränsad insikt i problemet med att dricka sig packad med en tvåveckors bebis som ju är en mycket mycket skör liten varelse. P framstår för mig som relativt ”snäll” men med ”PROBLEM” skrivet i fetstil över pannan, precis som Jackie. Definitivt en kille jag instinktivt undvikit som pesten om jag letat en baby daddy till mina egna barn. Tillsammans verkar de vara en vandrande katastrof, i brist på bättre uttryck. J tror jag även har problem med sin empatiska förmåga, jag tror helt enkelt inte att hon långsiktigt har vad som krävs känslomässigt för att skapa ett tryggt hem för ett litet barn, även om hon lyckas stävja sina missbruksproblem. Men båda har kraftiga problem med sitt konsekvenstänk och omdöme och jag vet inte om det bara beror på substansmissbruken eller om det helt enkelt är så att de, särskilt J, saknar för mycket av förmågan att sätta andras behov framför sina egna. Jag lutar åt det senare i särskilt Js fall.

Det kanske låter hårt, men jag hoppas att lille Ozzy kommer till ett tryggt fosterhem där han kan bli en älskad och trygg familjemedlem under hela sin barndom. Jag har helt enkelt oerhört svårt att se hur J kan bli en trygg förälder för Ozzy och det är inte för att kasta skit på henne, för hon har aldrig fått några förutsättningar för att kunna bli det. Men faktum kvarstår likväl.
Citera
Igår, 08:11
  #11555
Medlem
Svärmor har nu delat ett inlägg där någons barn hotas få LVU.

Är hon helt tappad?
Citera
Igår, 08:16
  #11556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Jag tänker också att det verkligen inte bara är J som är skyldig till detta utan det står ju även i domen att båda visade begränsad insikt i problemet med att dricka sig packad med en tvåveckors bebis som ju är en mycket mycket skör liten varelse. P framstår för mig som relativt ”snäll” men med ”PROBLEM” skrivet i fetstil över pannan, precis som Jackie. Definitivt en kille jag instinktivt undvikit som pesten om jag letat en baby daddy till mina egna barn. Tillsammans verkar de vara en vandrande katastrof, i brist på bättre uttryck. J tror jag även har problem med sin empatiska förmåga, jag tror helt enkelt inte att hon långsiktigt har vad som krävs känslomässigt för att skapa ett tryggt hem för ett litet barn, även om hon lyckas stävja sina missbruksproblem. Men båda har kraftiga problem med sitt konsekvenstänk och omdöme och jag vet inte om det bara beror på substansmissbruken eller om det helt enkelt är så att de, särskilt J, saknar för mycket av förmågan att sätta andras behov framför sina egna. Jag lutar åt det senare i särskilt Js fall.

Det kanske låter hårt, men jag hoppas att lille Ozzy kommer till ett tryggt fosterhem där han kan bli en älskad och trygg familjemedlem under hela sin barndom. Jag har helt enkelt oerhört svårt att se hur J kan bli en trygg förälder för Ozzy och det är inte för att kasta skit på henne, för hon har aldrig fått några förutsättningar för att kunna bli det. Men faktum kvarstår likväl.

Jackie har visst haft förutsättningar när hon var på olika hem o framförallt det sista men hon har inte kunnat ta till sig behandling o det beror antagligen på pappan. Hon skulle inte haft kontakt med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in