Igår, 13:10
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Verkar inte så ? endast digitalt. Hade gärna sett att en fysisk karta medföljde
Ja alltså vad fan.. Varför gör dom så? Man köper Ultimate Edition men får absolut ingenting fysiskt. Absolut kul med massa saker in-game. Men man vill ju ha något att samla på i verkligheten också!

Ger mig fan på att det släpps en collectors edition senare för 2000 spänn som man blir tvungen att köpa om man vill ha en fysisk karta..
Citera
Igår, 13:30
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Ja alltså vad fan.. Varför gör dom så? Man köper Ultimate Edition men får absolut ingenting fysiskt. Absolut kul med massa saker in-game. Men man vill ju ha något att samla på i verkligheten också!

Ger mig fan på att det släpps en collectors edition senare för 2000 spänn som man blir tvungen att köpa om man vill ha en fysisk karta..

Det tar ju bort fördelen för de personer som är riktiga GTA Fans som beställer tidigt, att de då istället skulle straffas för att vara tidiga köpare är isåfall skandal.

Nåja, en karta hit eller dit lär ju komma fysiska inofficiella GTA VI kartor man kan beställa i värsta fall då..
Citera
Igår, 13:53
Medlem
Citat:
Går det inte att förboka Ultimate Edition om man vill ha det fysiskt? Vill ha fodralet och förhoppningsvis en karta. Hittar bara vanliga versionen..

Edit: Såg nu att Ultimate endast är digitalt. Fan va b.

Enligt rockstars supportsida så kan man köpa den "fysiska versionen", och när man fått hem den och aktiverat nedladdningskoden så kan man sedan uppgradera till Ultimate via t ex PS-store.

Då får man iallafall fodralet. Men det är ju dåligt ändå tycker jag.

https://support.rockstargames.com/articles/4QfG4FmZCf5W1gS8jy4UVT/grand-theft-auto-vi-platform-editions-and-versions
Citera
Igår, 14:55
Medlem
fearreapers avatar
Där dog hypen ganska kraftigt för mig. Aldrig i livet att jag lägger de pengarna för en fysisk version utan skiva. Speciellt när så mycket är låst bakom den dyrare versionen. GTA eller ej - här går min gräns för vad jag som konsument är villig att acceptera.

Egentligen är det helt sjukt att man ens kan förboka spelet innan vi ens fått se gameplay. Okej, det är GTA och Rockstar och därför näst intill garanterat kvalitet men jag tycker ändå att det är dåligt.

Riktigt illa skött och tyvärr sätter detta ett exempel för hela branschen framöver. Räkna med att fler utvecklare kommer att göra likadant. Andrahandsmarknaden för spel kommer snart att vara ett minne blott
Citera
Igår, 15:00
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Enligt rockstars supportsida så kan man köpa den "fysiska versionen", och när man fått hem den och aktiverat nedladdningskoden så kan man sedan uppgradera till Ultimate via t ex PS-store.

Då får man iallafall fodralet. Men det är ju dåligt ändå tycker jag.

https://support.rockstargames.com/articles/4QfG4FmZCf5W1gS8jy4UVT/grand-theft-auto-vi-platform-editions-and-versions
Jo det är ju visserligen en lösning. Men ja sjukt dåligt. Har spelet kostat så mycket att göra så dom blivit tvungna att spara in på fodral kanske
Citera
Igår, 15:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Inte nog med att man inte får en fysisk skiva. Utan man måste även köpa "ultimate edition" för att få tillgång alla delar av spelet, fordon, etc.

Idioti. Men dessvärre kommer folk köpa spelet pga. hypen. Om folk hade haft is i magen och vägrat, hade de fått tänka om.
Citera
Igår, 15:45
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Går det inte att förboka Ultimate Edition om man vill ha det fysiskt? Vill ha fodralet och förhoppningsvis en karta. Hittar bara vanliga versionen..

Edit: Såg nu att Ultimate endast är digitalt. Fan va b.

Så jävla löjligt, skiter i Ultimate edition bara för det. Vill ha ett fodral att sätta i hyllan.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
fiserjuendels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Så jävla löjligt, skiter i Ultimate edition bara för det. Vill ha ett fodral att sätta i hyllan.

Alla kan ju fortfarande beställa eller förboka denna variant av spelet, antingen till PS eller XBOX

Då får man ju naturligtvis med ett fodral som man kan sätta på hyllan.

https://www.webhallen.com/se/product/367269-Grand-Theft-Auto-GTA-VI-XSX

Sen i December så kommer Rockstar som det ser ut nu att släppa spelet på fysisk skiva, vilket jag personligen verkligen uppskattar och många andra, då är ju även spelet redan ute så

https://www.vice.com/en/article/rockstar-games-responds-to-gta-6-physical-disc-backlash/
Citera
Igår, 16:11
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Alla kan ju fortfarande beställa eller förboka denna variant av spelet, antingen till PS eller XBOX

Då får man ju naturligtvis med ett fodral som man kan sätta på hyllan.

https://www.webhallen.com/se/product/367269-Grand-Theft-Auto-GTA-VI-XSX

Sen i December så kommer Rockstar som det ser ut nu att släppa spelet på fysisk skiva, vilket jag personligen verkligen uppskattar och många andra, då är ju även spelet redan ute så

https://www.vice.com/en/article/rockstar-games-responds-to-gta-6-physical-disc-backlash/

Ville egentligen ha Ultimate edition men får bli vanliga då jag vill ha fodral. Hade helst av allt velat haft ett Collectors edition men längesen man såg sådana nu.
Citera
Igår, 16:13
Medlem
fiserjuendels avatar
Citat:
Jo det är ju visserligen en lösning. Men ja sjukt dåligt. Har spelet kostat så mycket att göra så dom blivit tvungna att spara in på fodral kanske

Det handlar snarare om att dem vill

"Prevent leaks" som man på engelska brukar säga

Citerar en annan

"Considering how massive GTA VI is, it’s possible that Rockstar is prioritizing leak prevention. Physical copies have to be shipped to warehouses and retailers ahead of launch, which increases the risk of story details, gameplay footage, or other content leaking online early"
Citera
Igår, 17:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Det handlar snarare om att dem vill

"Prevent leaks" som man på engelska brukar säga

Citerar en annan

"Considering how massive GTA VI is, it’s possible that Rockstar is prioritizing leak prevention. Physical copies have to be shipped to warehouses and retailers ahead of launch, which increases the risk of story details, gameplay footage, or other content leaking online early"

Garanterat det som är anledningen att slippa läckor i förtid.
Citera
Igår, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Du kan köpa standard versionen fysiskt och sen uppgradera till Ultimate med ett tillägg på ps store. Kommer säkert kosta runt 299 typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in