Igår, 18:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Fördelen med en skiva är väl som med allt annat, man kan sälja den begagnad och få tillbaka 500 spänn, istället för att lägga 1000 spänn och aldrig få igen de där 500 som du annars får när du spelat klart och säljer det.

Det är sant men samtidigt så kan man också vilja spela spelet fler gånger. GTA V har jag spelat igenom tre gånger.
Citera
Igår, 18:28
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Du kan köpa standard versionen fysiskt och sen uppgradera till Ultimate med ett tillägg på ps store. Kommer säkert kosta runt 299 typ

Aha, tack då vet jag det.
Citera
Igår, 19:00
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Andrahandsmarknaden för spel kommer snart att vara ett minne blott
Existerar den ens för nyare spel?
Citera
Igår, 19:57
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Det handlar snarare om att dem vill

"Prevent leaks" som man på engelska brukar säga

Citerar en annan

"Considering how massive GTA VI is, it’s possible that Rockstar is prioritizing leak prevention. Physical copies have to be shipped to warehouses and retailers ahead of launch, which increases the risk of story details, gameplay footage, or other content leaking online early"
Ja alltså det är ju anledningen till att inga skivor släpps i början. Skiva är dock lite skitsamma för mig. Vill bara ha ett fodral, och då kan det ju inte spela någon roll om det är vanliga versionen eller Ultimate när det kommer till leaks. Så sjukt dumt att inte släppa båda versionerna fysiskt.
Citera
Igår, 20:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Ja alltså det är ju anledningen till att inga skivor släpps i början. Skiva är dock lite skitsamma för mig. Vill bara ha ett fodral, och då kan det ju inte spela någon roll om det är vanliga versionen eller Ultimate när det kommer till leaks. Så sjukt dumt att inte släppa båda versionerna fysiskt.

Det kan nog också ha att göra med att man oftast ändå behöver en fix direkt efter släpp som är mer eller mindre stor som halva spelet. Skivorna måste gå till tryckeriet ett bra tag innan släpp så då hinner det hända mycke efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in