Citat:
Kommer detta gälla även Temu? Jag förstår inte hur det ska kunna se vad paketet innehåller dock för sådant står väl inte utanpå? Eller får de upp information om det genom någon streckkod?
Allt från Temu skickas väl från något lager i Europa men jag antar att det kommer från Kina till det lagret och sedan sampackas så på så vis borde väl Temu vara safe att handla ifrån även framöver?
Allt från Temu skickas väl från något lager i Europa men jag antar att det kommer från Kina till det lagret och sedan sampackas så på så vis borde väl Temu vara safe att handla ifrån även framöver?
Citat:
Ja givetvis så kommer det att gälla för paket från Temu, de kör väl röntgen på paketen och gissar sig till att det är olika varor, för de lär ju knappast kunna se på röntgen att en tröja är gjord av bomull eller polyester? Lär ta evigheter för de om de skall öppna varje paket och kontrollera dessa.
Kommer detta gälla även Temu? Jag förstår inte hur det ska kunna se vad paketet innehåller dock för sådant står väl inte utanpå? Eller får de upp information om det genom någon streckkod?
Det senaste så har jag fått paket från Temu på några dagar istället för 2 veckor så de måste ha ett lager i Europa nu.
Är bara äckligt att Eu gör på detta sätt, hoppas att Kina straffar Eu hårt pga detta. Alla prylar jag har köpt på Temu finns inte att köpa i detta land så det lär knappast konkurrera med butiker i Sverige förutom nätbutiker som håller på med drop shipping.
Köpt bland annat kläder och skor som har bättre kvalitet än märkesskor/kläder för en struntsumma. Min favorittröja kostade mig hela 13kr och är riktigt go, deras bälten är både snygga och hållbara och fungerar.
Köpte ett bälte på Dressman för något år sedan för 400kr som var rena skiten, köpte några stycken på Temu för 100kr/styck och dessa var både snygga och fungerar riktigt bra.