2026-06-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Förvånande att det faktiskt verkar vara en svensk och inte en ” svensk”. Men för att vara en svensk i dessa sammanhang bli man ej förvånad att det är just en Kevin och inte en Gustaf.
Bra att svinet är gripen, hoppas lång tid bakom galler. As som säljer droger är jordens avskum!

Om det är så att han haft direktkontakt med kartellerna är jag inte ett dugg förvånad att det är en svensk. För inte fan litar de på några kaosblattar.
Citera
2026-06-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxar256
Nu är han helsvensk, och det var Sverige som efterlyste honom via Interpol. Och det bästa vore om du fick en kula i huvudet i din hormorsas ruttna källare så vi alla slipper dig.
Du menar att Colombia inte skulle gripa och lagföra honom om inte Sverige begärde det? Han var ju eftersökt för sin brottslighet och att Sverige efterlyste honom förändrade inte det. Nog för att min mor bor i en källare eftersom hon är begravd, men jag vet inte vad hon har med saken att göra? Har min mor gjort dig något? Du gillar tydligen kriminella, det har du gemensamt med Zara. Snart är det din tur att utsättas för rättsstaten eller bara simpel hämnd av konkurrenterna.
Citera
2026-06-21, 21:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ja, absolut om han hade ett svenskt pass. Jmf med hur spanjorerna kallade de svenska arabligorna i landet för Los Suecos.
Spanjorer och Colombianer har helt skilda kulturer och därmed förhållningssätt till vilka som är vita nordeuropeer och vilka som är afrikaner/mellanöstern.
Ingen svensk syrier, somalier eller kurd skulle kunna flyga aliaset "el sueco" i Colombia.

Kartellen ville ha en klassisk svenne-svensk "entreprenör" och fick det.

Ironiskt att denne "el sueco" troligtvis langat näsgodis åt Sveriges "elit"-klass under många år, där många slutkunder varit verksamma inom politiken och exempelvis polis- och åklagarmyndigheten.
Senast redigerad av 5549 2026-06-21 kl. 21:25.
Citera
2026-06-21, 21:30
Medlem
Varför finns det alltid flashbackare som påstår dom känt/känner mt? Ger min halva på att de aldrig stämmer. Finns väl ingen människa som vill outa en gammal/eller kompis?
Citera
2026-06-21, 21:44
Medlem
5549s avatar
Hur kommer detta att påverka marknaden i Europa?

Torka?

Det är val snart. Jag tänker mig att det febrilt kommer att bunkras för att kunna hålla politikerna och lobbyisterna igång de kommande månaderna. Stackars alla praktikanter som kommer få jaga! Utan lön såklart, men med goda referenser.
Timbro har väl sitt krislager kirrat sedan länge, frystorkat och förvarat i bergrum under Stadshuset.

Eller var "el sueco" bara en liten pjäs?
Citera
2026-06-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Kul att en riktig Svensk blir gripen för en gångs skull.

Poliserna är ettriga som fan just nu, det märks tydligt med dom nya verktygen dom fått samt samarbeten med utländsk polis.

Stor jävla bust, den här killen är länken mellan Svenska nätverk och Colombianska karteller, en top dawg!

Påminner mig om en annan buse som också tryckte i SA och gjorde samma sak.

Men då kommer han garanterat ersättas med någon annan pronto.
Citera
2026-06-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Torka?

Det är val snart. Jag tänker mig att det febrilt kommer att bunkras för att kunna hålla politikerna och lobbyisterna igång de kommande månaderna. Stackars alla praktikanter som kommer få jaga! Utan lön såklart, men med goda referenser.
Timbro har väl sitt krislager kirrat sedan länge, frystorkat och förvarat i bergrum under Stadshuset.

Det är väl klart att han var en liten pjäs. Kan man välja i livet så väljer man inte att bosätta sig i Colombia för att göra affärer med kartellerna där.
Citera
2026-06-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommansmamma
Varför finns det alltid flashbackare som påstår dom känt/känner mt? Ger min halva på att de aldrig stämmer. Finns väl ingen människa som vill outa en gammal/eller kompis?

Gulligt att du inte har förmåga att förstå att konflikter osv uppstår...
Citera
2026-06-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommansmamma

Blandat där tror jag. Är väll ingen super outning om du nämner att du spelat fotboll med killen i tonåren.

Sen om det är sant eller inte, det är en annan femma.
Citera
2026-06-21, 22:20
Medlem
Sam.adamss avatar
Det är oerhört viktigt att så många som möjligt av dessa gängkriminella och sådana som driver drognätverk osv. åker dit. Känns för en gång skull som svensk polis lyckas med samarbeten och får brottslingar utlämnade. Bra jobbat hoppas det fortsätter i denna riktning. Fega as som förstör Sverige från andra världsdelar.
Citera
2026-06-21, 22:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Det är väl klart att han var en liten pjäs. Kan man välja i livet så väljer man inte att bosätta sig i Colombia för att göra affärer med kartellerna där.
Nej kanske inte.

Men alla är olika. Många svenska män låter sig lätt förloras i exotiska kvinnor. Typ thai eller latinas.
Bra sex och party ett tag men sen sitter dom i skiten.

Naturligtvis så kommer han att ersättas snabbt. Efterfrågan är enorm.
Citera
2026-06-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Torka?

Torka? Torka på vad?

Han är en av 100, om inte 1000 aktiva - det står nog även minst 5000 och väntar på att få chansen att bli aktiva..

På sin höjd blir någon last någonstans runt i världen försenad någon vecka.. om ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in