2026-06-21, 00:03
  #1
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Colombiansk polis har slagit till mot en svensk kokainsmugglare, uppger landets polischef William Oswaldo Rincon Zambrano.

”Gripandet av alias 'El Sueco', en av de mest eftersökta brottslingarna av svenska myndigheter, innebär ett direkt slag mot de kriminella nätverk som samordnade kokainleveranser till Europa och Förenade arabemiraten”, säger han i ett uttalande.

Svensken beskrivs som en central figur i den internationella organiserade brottsligheten.


Står även att en svensk utlämnats från Förenade Arabemiraten i veckan för synnerligen grovt narkotikabrott.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1474947

Edit:

Ska tydligen vara en viss K3vin Lönn And3rsson.

https://www.google.com/amp/s/www.eltiempo.com/amp/justicia/delitos/capturado-en-cali-uno-de-los-narcotraficantes-mas-buscados-de-suecia-coordinaba-envios-de-cocaina-ha cia-europa-y-dubai-3565794
__________________
Senast redigerad av Biggedy 2026-06-21 kl. 00:07.
Citera
2026-06-21, 00:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Står även att en svensk utlämnats från Förenade Arabemiraten i veckan för synnerligen grovt narkotikabrott.

Vilka är dessa? Vem kallas El Sueco?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1474947

El Sueco är K€v1n Lőññ @nder$$on

https://www.eltiempo.com/amp/justicia/delitos/capturado-en-cali-uno-de-los-narcotraficantes-mas-buscados-de-suecia-coordinaba-envios-de-cocaina-ha cia-europa-y-dubai-3565794
Citera
2026-06-21, 00:08
  #3
Medlem
Revejs avatar
Ibland förstår jag inte varför svenska tidningar till varje pris vill dölja intressanta saker som vem, var, varför som andra länders tidningar ofta inte har problem att skriva ut.

Detta bör gälla Kevi# Lön# A#dersso# enligt https://www.eltiempo.com/justicia/delitos/capturado-en-cali-uno-de-los-narcotraficantes-mas-buscados-de-suecia-coordinaba-envios-de-cocaina-ha cia-europa-y-dubai-3565794
Citera
2026-06-21, 00:12
  #4
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narconomics
El Sueco är K€v1n Lőññ @nder$$on

https://www.eltiempo.com/amp/justicia/delitos/capturado-en-cali-uno-de-los-narcotraficantes-mas-buscados-de-suecia-coordinaba-envios-de-cocaina-ha cia-europa-y-dubai-3565794

Yes, hann precis köra en googling också.

Aldrig ens hört talas om honom. Trodde det först var Armin Moini.
Citera
2026-06-21, 01:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
verkar röra sig om en etnisk svensk och inte en muslim?

tråd anmäld.

Självklart , tror du att colombianerna skulle kalla en blatte för "El Sueco"?
Citera
2026-06-21, 01:23
  #6
Medlem
Spåren går till Bjuv. Men verkar ha haft 10 adresser på 10 år. Motorburen ungdom?
Citera
2026-06-21, 01:50
  #7
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Spåren går till Bjuv. Men verkar ha haft 10 adresser på 10 år. Motorburen ungdom?

Nu lär killen få en och samma adress nästkommande 10 år iallafall.
Citera
2026-06-21, 02:33
  #8
Medlem
knark-kungens avatar
Kul att en riktig Svensk blir gripen för en gångs skull.

Poliserna är ettriga som fan just nu, det märks tydligt med dom nya verktygen dom fått samt samarbeten med utländsk polis.

Stor jävla bust, den här killen är länken mellan Svenska nätverk och Colombianska karteller, en top dawg!

Påminner mig om en annan buse som också tryckte i SA och gjorde samma sak.
Citera
2026-06-21, 02:45
  #9
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Kul att en riktig Svensk blir gripen för en gångs skull.

Poliserna är ettriga som fan just nu, det märks tydligt med dom nya verktygen dom fått samt samarbeten med utländsk polis.

Stor jävla bust, den här killen är länken mellan Svenska nätverk och Colombianska karteller, en top dawg!

Påminner mig om en annan buse som också tryckte i SA och gjorde samma sak.


Jo, hade inte Falken suttit på Kronoberg så hade tankarna förts dit.
Citera
2026-06-21, 04:09
  #10
Medlem
Han är nog lättad att han får sitta i svenskt fängelse snarare än att bli skalperad och hackad av någon kartell.
Citera
2026-06-21, 07:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertU
Jajämän. Big win.
Ingen som har någon info om denna killen? Eller kanske bara är tidningen som försöker framställa honom som någon "knark kung".
Känner dock igen namnet, men det kan nog vara så att dom kallar alla svenska kriminella där borta för "el sueco" eller liknande. //Janne
Citera
2026-06-21, 07:52
  #12
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Står även att en svensk utlämnats från Förenade Arabemiraten i veckan för synnerligen grovt narkotikabrott.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1474947

Edit:

Ska tydligen vara en viss K3vin Lönn And3rsson.

https://www.google.com/amp/s/www.eltiempo.com/amp/justicia/delitos/capturado-en-cali-uno-de-los-narcotraficantes-mas-buscados-de-suecia-coordinaba-envios-de-cocaina-ha cia-europa-y-dubai-3565794
Ser svensk ut för en gångs skull. Otippat att han hette Kevin. Men i såna fall bör man alltid gardera med Sonny och Conny.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in