Citat:
Ursprungligen postat av
PatrickEkwall
Några tre eller fyra gram är det ju så klart inte. 8-16mg är nog det vanligaste. Max dosen är väl typ 24mg?
Det bästa vore väl att undvika allt med LARO om man nu inte verkligen är tvungen.
Jag tror inte ens det finns en "maxdos" utan endast en rekommenderad dos på 24/26mg.
Spelar ju mindre roll då Bup har den dåliga egenskapen att den har ett rustak vilket innebär att det du känt efter 4/6mg är vad du kommer att känna i rusväg om du så sätter i dig 20mg.
Men håller med dig gällande LARO.
Det verkar ju vara rena skämtet. De första 3 månaderna ska man komma dit varje dag och hämta medicin som ska tas under övervakning!!!?
Aldrig livet! Det går ju inte att hämta på recept men jag får det lite oortodoxt via en läkare 4mg./dag.
Då hämtar jag ett 28-pack 2mg. varannan vecka och det går alldeles utmärkt.
Den "huvudsakliga" anledningen till att LARO inte funkar för mig (förutom att jag har vettigare saker för mig än att åka dit varje dag från Masthugget) är att de vägrar låta en få Stesolid, Oxascand, Immovane eller Treo Comp vilket jag också får utskrivet. (Var ett villkor från mig när jag la ner Oxy totalt). Vilket han hade skrivit ut så knappast utan skuld!