2015-02-06, 17:52
Medlem
Aldhisslas avatar
Var hälsad

Jag är aningen ambivalent vad gäller subben. Provade den för några helger sedan för första gången och har egentligen inga jätteerfarenheter av opioider/opiater innan. Jag både snortade och körde sublingualt och väntade och fyllde på efter hand. Jag kände bara att kroppen kändes tung samt ett visst illamåendet, postafen till trots. Euforin och välmåendet uteblev helt. Av bara farten drog jag tillslut i mig 5st sub8or på 2,5dygn. Min fråga är om det är ett rus man måste vänja sig vid eller var det att jag helt enkelt tog för mkt för snabbt som sabbade upplevelsen?

MVH Aldhissla, hobbyknarkare
Citera
2015-02-06, 18:27
Medlem
Aldhisslas avatar
Ännu en fråga!

Jag har petat i mig 10mg diazepam, 450mg tramadol och grapefruktsjuice nu.
Är det någon ide att snorta i sig 1-2mg subutex utöver ovan nämnda substanser?
Bör tilläggas att jag är nybörjare vad gäller substanserna.
Målet är ju givetvis fredagsmys deluxe!

/ursäkta de många frågorna

/mvh Aldhissla
Citera
2015-02-06, 18:51
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhissla
Ännu en fråga!

Jag har petat i mig 10mg diazepam, 450mg tramadol och grapefruktsjuice nu.
Är det någon ide att snorta i sig 1-2mg subutex utöver ovan nämnda substanser?
Bör tilläggas att jag är nybörjare vad gäller substanserna.
Målet är ju givetvis fredagsmys deluxe!

/ursäkta de många frågorna

/mvh Aldhissla

Vänta med suben. Det lät som ganska mycket om du inte har tolerans mot substanserna.
Känner du inte välmående av Trammen och benson redan?
Citera
2015-02-06, 19:09
Medlem
Aldhisslas avatar
Naa, inte direkt! Jag har dock tillgång till mer tramadol och diazepam om det skulle vara nåt att fylla på med istället?
Citera
2015-02-07, 04:39
Medlem
Odamies avatar
Subuxone nasalt har alltid gett mig "konstiga rus". Jag känner ju av de opiatliknande i det men det är svagt och kommer i vågor som liknar de man kan få på Ecstasy-rus. Och rushpeaken av vågorna är inte ens i närheten av så tillfredsställande som till exempel en dos på 600-700mg tram eller 40mg Oxy.

Hade det varit annorlunda på Subutex tror ni?
Citera
2015-02-07, 20:03
Medlem
Aerosol-s avatar
En polare bad mig fråga er kära flashbackare en sak.
Vännen min har gått på subutex 1 och en halv månad typ. Med doser runt 1mg om dagen.
Vännen undrar hur kraftig AT/abs det blir av den vändan?

Tacksam för svar.
Citera
2015-02-07, 20:14
Medlem
AT kommer han få, kanske inte så pass svår att han vill ta livet av sig men den kommer finnas där. Problem med tarmen och nedstämdhet. Finns benzo o tillgå så är de toppen annars kan han nog räkna med att bli normal efter en vecka eller så.

Mvh
Citera
2015-02-07, 20:23
Medlem
Oscar.Z.Acostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
Subuxone nasalt har alltid gett mig "konstiga rus". Jag känner ju av de opiatliknande i det men det är svagt och kommer i vågor som liknar de man kan få på Ecstasy-rus. Och rushpeaken av vågorna är inte ens i närheten av så tillfredsställande som till exempel en dos på 600-700mg tram eller 40mg Oxy.

Hade det varit annorlunda på Subutex tror ni?
Suboxone och Subutex har precis samma aktiva ämne, Buprenorfin, bara att det är lite nalaxon ,har jag för mej, i Suboxone.
Citera
2015-02-07, 20:26
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addthefckup710
AT kommer han få, kanske inte så pass svår att han vill ta livet av sig men den kommer finnas där. Problem med tarmen och nedstämdhet. Finns benzo o tillgå så är de toppen annars kan han nog räkna med att bli normal efter en vecka eller så.

Mvh

Nu vart hans axlar lättare! Tack för svar. Yes tillgång till benz finns så den biten kommer gå finfint.
Vilken benso fungerar bäst vid såna här tillfällen?
Senast redigerad av Aerosol- 2015-02-07 kl. 20:37.
Citera
2015-02-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Nu vart hans axlar lättare! Tack för svar. Yes tillgång till benz finns så den biten kommer gå finfint.
Vilken benso fungerar bäst vid såna här tillfällen?

Stess är min personliga åsikt.

Mvh
Citera
2015-02-08, 17:59
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addthefckup710
Stess är min personliga åsikt.

Mvh

Okey tack för input! Funderar om han ska köra iktorivil istället med tanke på att det gick bra med min sub AT sist med ikton.
Citera
2015-02-08, 19:05
Medlem
Oscar.Z.Acostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Var det subutex du tog eller suboxone? Vänta helst 2-3 dagar för bäst effekt så att inte subben blockerar. Ät dom för bäst effekt eftersom dom tas upp bäst i magen. Snorta verkar ge dålig effekt.
Svårt att hitta biotillgängligheten på sub men en sak är klar, IV och snort slår dubbelt så hårt som att äta dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in