2026-06-17, 16:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnurgberg

Pirate bay-sidekicken? Han var väl arvtagare av pengarna från försäljningen av företaget?

Så kanske det var. Fick för mig att han ärvde själva företaget.
Citera
2026-06-17, 16:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Carl Lundström, barnbarn till Wasabröds grundare Karl Edvard Lundström, ärvde knäckebrödsimperiet efter sin fars död 1973. När familjen sålde bolaget till det schweiziska läkemedelsbolaget Sandoz 1982 blev han mångmiljonär

Intressant! Ja jag käkar bara Leksandsknäcke ändå.
Citera
2026-06-17, 16:05
Medlem
Sånt här funkar för att företagen vet att kunder är lata och kommer välja annat istället för att gå dit varan säljs.

Det är ju bara att gå till en annan affär. DÅ kommer ICA märka att det inte fungerar.
Citera
2026-06-17, 16:08
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
Tunnbröd finns att tillgå och gott till sill, rödlök, gräddfil o nubbar.

Nej du, den gubben går inte. Ingen jävla tunnbröd till matjesill. never ever.

Det är ju inte en tunnbrörulle du skall göra
Citera
2026-06-17, 16:18
Medlem
israelisinnocents avatar
Äger italienarna det mest svenska som finns?
Citera
2026-06-17, 16:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Lite kul: OLW (chips och snacks) var från början en del av Wasabröd. Old London Wasa.

De ägs nu av orkla väl, står iallafall på ostbågarna så gissar att det delades när barilla köpte upp wasabröd.

Man får väl bunkra wasa frukost för orkar inte jaga runt i fler butiker bara för att få tag på det.
Citera
2026-06-17, 16:42
Medlem
Imnshos avatar
Wasabröd är äckligt och inget för oss knäcke-connoissörer. Föredrar Leksands Fäbodknäcke. Bästa snacks som finns. Bara att bre på smör och njuta.

Pasta är egentligen smaklös skitmat, och vilket annat durumbaserat duger till köttfärssås. Den enda pastarätt jag äter. Och det är såsen som är viktigast.
Citera
2026-06-17, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Hårt Tunnbröd.

Barilla-Fallet.

Barilla omsatte 1,98 miljarder kronor totalt
i sitt svenska bolag (Barilla Sverige AB).
Säkert stort tapp nu när ICA inte vill länge.
Citera
2026-06-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De ägs nu av orkla väl, står iallafall på ostbågarna så gissar att det delades när barilla köpte upp wasabröd.
De ägs i alla fall inte av Barilla.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Willys är ju verkligen för lowlifes, invandrare och romer. Fy fan att handla på Willys för att man tjänar 20 kr på en jävla kasse. Nej fy fan!
Just den här lowlifen är delägare i bolaget, och gynnar gärna sådana företag. Att jag dessutom handlar billigare gör inte saken sämre. Och nu när Ica slutar med Wasabröd är valet ännu mer självklart.
Citera
2026-06-17, 16:51
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ja.

Men det största problemet för Svenska konsumenter är att jättarna totalt kontrollerar grossistledet.

Den dolda största orsaken till de höga matpriserna.

Ja man kan anta att ICA inte vill gå med på de proshöjningar mot ICA som Barilla kräver.
Citera
2026-06-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Till tunnbrödsrulle använder man mjukt tunnbröd. Till sill och sånt kör man med hårt. Fungerar riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja man kan anta att ICA inte vill gå med på de proshöjningar mot ICA som Barilla kräver.
Har svårt att tänka mig att det endast handlar om det. Sånt brukar man kunna komma överens om i slutändan.
Citera
2026-06-17, 16:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Willys är ju verkligen för lowlifes, invandrare och romer. Fy fan att handla på Willys för att man tjänar 20 kr på en jävla kasse. Nej fy fan!

Håller med dig, betalar hellre lite mer för min matkasse för att slippa handla i samma butiker som alla dessa spökplumpar, romer och skräpfolk.
Dessutom handlar jag på morgonen innan butiker som willys ens öppnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in